Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Noi repere în HoReCa: Activismul și brandul ca experiență

Autor: meatmilkmarți, 19 martie, 2019

(Comunicat) Dinamică și în continuu proces de adaptare la cerințele pieței, industria HoReCa își creionează noi direcții și repere.

 

La nivel mondial, tendințele sunt deja bine prefigurate. Marile companii internaționale cu activitate în România, dar și afacerile locale și naționale se aliniază acestor tendințe, satisfăcând cerințele pieței și facilitând dezvoltarea economică în acest sector.

 

Există câteva noi repere în industria HoReCa ce vor influența semnificativ modul în care hotelurile, restaurantele și alți agenți cu impact majos în industrie își vor gestiona modelul de business în următoarea perioadă.

 

Până la ora actuală, s-a putut deja observa o creștere a cererii în direcția serviciilor de livrare, de exemplu, a accentului pus pe sustenabilitate și aprovizionare locală, a experimentării cu diverse modele de business.

 

Ce noi repere în industria HoReCa se fac deja remarcate?

 

  1. Activismul

De la cazuri sociale care atrag tot mai frecvent atenția comunităților locale din România, la mișcări internaționale precum #metoo, asocierea cu diverse manifeste socio-politice și comunitare, activismul devine un mod de trăi și un mod de implicare în societate pentru tot mai multe persoane. Inclusiv în România. Oamenii își doresc societăți și comunități sănătoase. Însă pentru a evolua, este necesară, în primul rând, acoperirea nevoilor de bază. Este necesar ca hrana să ajungă acolo unde este nevoie de ea.

 

Cum este influențată industria HoReCa? Implicarea în comunitate nu este doar „hrană pentru suflet”. Este și o strategie eficientă de promovare și marketing, de încurajare a interacțiunii dintre client și business, care împreună pot să aducă schimbări în comunitate. Un studiu realizat în 2018 de către Cone Communications a concluzionat faptul că 78% dintre americani consideră că o companie trebuie să facă mai mult decât doar bani; trebuie să aibă un impact social pozitiv.

 

Restaurantele și alte afaceri din industrie, prin adaptarea modelului de business, pot să asigure hrană celor aflați în nevoie, să demareze inițiative de educație alimentară în rândul grupurilor vulnerabile, să susțină diverse mișcări sociale prin promovarea lor sau chiar susținerea financiară. Desigur, astfel de implicări presupun diverse procese logistice care trebuie luate în calcul: de la restructurarea resurselor umane, stabilirea strategiilor de marketing și promovare, până la regândirea bugetelor și aprovizionarea cu diverse consumabile administrative și organizatorice.

 

      2. Brandul ca experiență

Nu este vorba doar de aliment, nutrienți, produs sau serviciu în sine. Este vorba despre experiența consumului acestora. Oamenii își doresc din ce în ce mai mult să savureze experiențe inedite. Așadar, înclusiv la restaurante, dincolo de a savura mâncarea din farfurie, se caută savoarea experienței. La hoteluri, pe lângă cazarea propriu-zisă, sunt la mare căutare posibilitățile de petrecere a timpului liber în cadrul aceleiași unități de cazare.

 

Cum este influențată industria HoReCa?

 

Prin urmare, tot mai multe afaceri introduc în „meniu”, pe lângă serviciile specifice, o serie de activități complementare. În restaurante și hoteluri găsim spații de joacă sau mici colțuri ludice dedicate copiilor, de exemplu, cu materiale specifice activităților de colorat sau de lucru manual (creioane, carioci, hârtie creponată etc).

 

Evenimente tematice au loc tot mai frecvent abordând diverse ateliere, prezentări, workshop-uri, spectacole. Brandurile își dezvoltă moduri specifice, personalizate de a interacționa cu cei care apelează la serviciile lor (de exemplu, consumatorii pot recunoaște un business în funcție de modul în care acesta face serviciul de delivery).

 

Toate aceste aspecte abordate deja eficient de afacerile care țin pasul și sunt la curent cu nevoile și interesele consumatorilor din România își vor face resimțită prezența mai puternic pe întreg parcursul anului 2019.

Vizibilitatea mărcilor de lactate în on-line, în luna august 2019
Autor: meatmilk  /   vineri, 13 septembrie 2019

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei  TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii mărcilor de lactate, in on-line, pentru luna august 2019.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele...

Depunerea dosarelor pe Submăsura 17.1 se poate face până pe 30 noiembrie
Autor: meatmilk  /   vineri, 13 septembrie 2019

(Comunicat) AFIR reamintește fermierilor că dosarele pentru Submăsura 17.1 - Prime de asigurare a culturilor, a animalelor și a plantelor se pot depune până cel târziu în data de 30 noiembrie 2019.   SCOPUL acestei submăsuri este:   - încurajarea fermierilor să participe la schemele de asigurare private în...