Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Nord Natural, un FoodHub pentru produse manufacturate din Bucovina

Autor: meatmilkvineri, 2 martie, 2018

(Comunicat) Produsele agro-alimentare bucovinene naturale și sănătoase, preparate cu grijă de meșteșugari locali, respectând rețetele moștenite din generație în generație, de zeci de ani, sunt mai aproape de consumatori, începând cu data de 1 martie.

 

Fundația „Open Fields” a demarat Nord Natural – un proiect de tip „food hub” cu scopul de a crea o punte între micii agricultori, procesatorii locali și consumatori în spiritul comerțului echitabil și al unei alimentații sănătoase. Echipa Nord Natural selectează și promovează produse autentice, tradiționale din zona de nord-est a României, cu precădere, în etapa inițială, din Bucovina.

 

Micii furnizori implicați în proiect sunt încurajați să păstreze ingredientele, rețetele și modul de producție tradițional. În plus, fiecare artizan aduce cu sine o poveste, despre tradiții, gastronomie și mod de a trăi.

 

În cadrul proiectului a fost înființat și magazinul online: www.nordnatural.rounde pot fi plasate comenzi ale produselor promovate de echipa Nord Natural. Magazinul de vânzări online este prietenos cu utilizatorul și include imagini relevanteale portofoliului de produse. Plata va putea fi făcută prin transfer bancar sau ramburs iar în câteva zile va fi activat modulul pentru plata cu cardul.

 

Food hub sau Centru de integrare pe piață a produselor locale

 

În regiunea de nord-est a României, la fel ca și în alte multe zone din ţară şi din lume, micii producători din domeniul agro-alimentar se confruntă cu o lipsă a pieţei de desfacere. În același timp, potenţialii consumatori de produse agro-alimentare tradiţionale, locale şi sănătoase nu au acces la acestea.Fundația „Open Fields” și-a propus să conecteze micii meșteșugari locali cu oamenii care doresc atât o experiență culinară inedită, cât și o alimentație sănătoasă, prin înființarea unui food hub.

 

Astfel, proiectulderulat de Fundația „Open Fields” prin Nord Natural Hub identifică micii artizani din zona de nord-est a României, care folosesc materii prime din regiunea în care trăiesc și folosesc rețete și tehnologii străvechi și îi susține, promovându-le produsele prin canalele de piață moderne și inovative. În primele 24 de luni, inițiatorii proiectul estimează că vor atrage circa 100 de mici producători.

 

”Obiectivul principal al acestei inițiative este conectarea micilor meșteșugari locali cu oamenii care doresc să aibă parte de o experiență culinară inedită, în timp ce urmăresc să beneficieze de o alimentație sănătoasă. Fundația Open Fields, unicul asociat al Food Hub-ului Nord Natural, aparține sectorului ONG, iar profitul obținut va fi direcționat înspre proiecte caritabile și de dezvoltare comunitară”, a declarat Ovidiu Spînu, directorul fundației Open Fields.

 

Nord Natural Hub SRL a deschis un punct de lucru în Valea Putnei, în județul Suceava. Acolo, fiecare produs selectat trece printr-un proces de evaluare a calității și ajunge la clientul final purtând o marcă de calitate internă „produs recomandat de Nord Natural Hub”.

 

În etapa inițială, produsele selectate vor fi din Bucovina, din zone aflate la altitudini înalte, provenind dintr-un areal curat, nepoluat.

 

O călătorie culinară în Bucovina

 

Din cele mai vechi timpuri, agricultura a fost o îndeletnicire de bază a locuitorilor din zona montană din nordul țării astfel că, şi astăzi, Bucovina păstrează tradiţiile producerii unor bucate alese. Furnizorii Nord Natural Hub reprezintă mici afaceri locale din sectorul agro-alimentar, care folosesc soiuri și ingrediente locale, urmând rețetele străvechi și ducând mai departe tradițiile preluate de la strămoși.

 

”Prin această inițiativă ne adresăm acelora care apreciază produsele autentice și tradiționale, celor care nu au răgazul să viziteze prea des Bucovina, dar doresc să se bucure din când în când de un crâmpei din farmecul gastronomic al zonei. Dorim să îi încurajăm și pe cei tineri ca, într-o perioadă caracterizată de globalizare, să se întoarcă la origini și să devină promotori ai unor tradiții vrednice de dat mai departe celor care îi vor urma”, a adăugat Ovidiu Spînu.

 

Beneficii pentru producători și consumatori

 

Avantajele proiectului sunt multiple, atât pentru consumatori, cât și pentru producători. Mai exact, proiectul este bazat pe principiul comerțului echitabil. Astfel, micii producători beneficiază de consiliere și asistență tehnică, au acces la consumatorul final prin comerț online, târguri, evenimente și magazine specializate, sunt plătiți corect și la timp și primesc îndrumare în vederea dezvoltării durabile. În final profitul obținut este reinvestit în proiecte adresate comunităților vulnerabile.

 

În ceea ce îi privește pe consumatori, aceștia vor avea acces la produse autentice, românești, tradiționale, vor consuma produse sănătoase și gustoase la un preț corect și vor avea garanția unui produs cu origine și manufactură controlată.

Farel Impex a implelentat sistemele ERP și SFA de la Transart
Autor: meatmilk  /   joi, 11 octombrie 2018

(Comunicat) Farel Impex, unul dintre principalii distribuitori de băuturi și produse alimentare din Transilvania, a implementat sistemul informatic integrat dezvoltat de Transart pentru managementul afacerilor de distribuție.   Acoperind peste 6000 de puncte de vânzare din 4 județe cu 8 depozite și peste 50 agenți Pre-Sales,...

Regionalizarea, noul marketing al micilor procesatori de carne
Autor: meatmilk  /   miercuri, 12 septembrie 2018

Autor: Ștefan Vârtaci În ultimii ani se observă existenţa unei tendințe pronunţate în direcţia concentrării producţiei și desfacerii în mâinile unor grupuri care se înscriu într-o tendinţă și mai mare, răspândită pe plan mondial. Să luăm exemplul Germaniei, care deţine în Europa locul întâi în procesarea cărnii....