Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Normele de comerț pe piața unică a UE trebuie să fie nediscriminatorii

Autor: Nora Marinmiercuri, 28 noiembrie, 2018

În urma publicării comunicatului Comisiei Europene privind ”Piața unică într-o lume în schimbare” și a ”Analizei anuale a creșterii comerțului pe piața unică”, EuroCommerce, prin directorul general Christian Verschueren, a comentat:

 

„În timp ce raportul Comisiei prezintă o imagine pozitivă a economiilor UE, este trist că acesta nu reflectă faptul că vânzările cu amănuntul și cu ridicata suferă din ce în ce mai mult de măsuri protecționiste și populiste și de reguli locale, așa cum s-a prezentat în raportul precedent privind vânzarea cu amănuntul pentru secolul XXI.

 

Regretăm că instituțiile UE nu au reușit să facă mai mult în ultimii cinci ani pentru a îmbunătăți condițiile pentru serviciile cu amănuntul și pentru serviciile transfrontaliere și pentru a se asigura că Directiva privind serviciile, adoptată în 2006, ar trebui să ofere în cele din urmă beneficiile pentru economia UE”.

 

Conform EuroCommerce, una dintre puținele propuneri legislative care ar putea îmbunătăți condițiile pentru toate serviciile, printre care și ale comercianților cu amănuntul și angrosiști, ar fi adoptarea rapidă a propunerii Comisiei de procedură de notificare a sistemelor de autorizare și a cerințelor legate de servicii.

 

Acest lucru ar permite evaluarea de către Comisie a proiectelor de norme naționale, înainte de adoptare. Acest lucru nu numai că ar evita cazurile de încălcare costisitoare și cu durată redusă, ci va contribui în mod semnificativ la îmbunătățirea punerii în aplicare a normelor existente în temeiul directivei privind serviciile.

 

Totuși, această legislație propusă, extrem de necesară, nu face progrese în cadrul Consiliului. Verschueren a adăugat: „Serviciile reprezintă peste 70% din PIB-ul UE, însă Consiliul blochează în prezent progresele înregistrate în procesul de notificare care ar putea aduce o diferență majoră pieței unice a serviciilor și economiei UE.

 

Unele state membre ar putea fi nevoite să modifice modalitățile actuale de lucru. Instrumentele actuale aflate la dispoziția Comisiei fac aproape imposibil ca un principiu clar, la care statele membre s-au alăturat acum 12 ani, acela că normele din directivă ar trebui să fie nediscriminatorii, justificate și proporționale la nivel național, regional și local, ar trebui să fie aplicate.

 

Vershueren a adăugat: „Suntem de acord cu Comisia, că o integrare mai profundă, astăzi, necesită mai mult curaj și hotărâre politică decât acum 25 de ani, dar susținem necesitatea unui angajament reînnoit de către lideri, pentru toate dimensiunile pieței unice. (Nora Marin-Corespondență de la Bruxelles, 27 noiembrie 2018)

Carrefour România testează sistemul biometric de plată
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 13 martie 2019

Potrivit unei informări a retailerului francez, Carrefour România a anunțat că testează un nou sistem de plăți biometrice în supermarketul Skanska din București.   Sistemul de plăți a fost instalat la contoarele de check-out convenționale și self-service, în luna februarie a acestui an. Proiectul face parte din obiectivele...

ESM: Kaufland România a lansat primul card de loialitate
Autor: Mircea Demeter  /   luni, 18 februarie 2019

Publicația de circulație europeană European Supermarket Magazine anunță că retailerul Kaufland România a lansat primul program de loialitate, care va recompensa clienții fideli cu reduceri substanțiale, puncte de loialitate și alte beneficii.   În viitor, distribuitorul intenționează să introducă promoții personalizate...