Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Consum

Golin & iSense Solutions: Cum influențează ”milenienii” piața din România?

joi, 11 octombrie 2018

(Comunicat) Millenienii sunt mai independenți în ceea ce privește deciziile de cumpărare, dar își depășesc bugetele lunare. Baby Boomers și reprezentanții Generației Z economisesc cel mai mult, în timp ce cei din Generația X au cele mai mari venituri, dar și împrumută cele mai mari sume de bani. Acestea sunt doar câteva diferențe dintre cumpărătorii din ziua de azi.   Pentru a afla modul în care se raportează la bani...

INSSE: Comerțul cu alimente continuă să crească

luni, 8 octombrie 2018

(Comunicat) În luna august 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă ca serie brută cu 3,3%, şi a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,1%.     Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia...

GfK: Optimismul românilor scade. Cum va evolua consumul?

joi, 19 aprilie 2018

(Comunicat) În primul trimestru al anului 2018, climatul de consum din Europa a rămas la un nivel relativ stabil. În luna martie, totuși, climatul de consum analizat de GfK în cele 28 de state membre a înregistrat un ușor declin, ajungând la un nivel de 20,6 puncte. În decembrie 2017, a stagnat la nivelul de 21,1 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană de la 1,5% la 2%, în termeni...

Viitor? Care viitor!?

miercuri, 28 februarie 2018

Săptămâna trecută, în Minutul editorial din finalul emisiunii Meat Milk, vorbeam, din nou, despre lipsa proiectelor, exemplificând cu o imagine de pe site-ul Rabobank, aceea în care, în dreptul României, menționa că...”nu e niciun proiect”.   Știm asta cu toții. La nivel de țară, suntem în bătaia vântului. România nu e guvernată. Avem exemple destule în jur, ca să mai și argumentăm afirmația. România e lăsată în...

GfK: În România, încrederea consumatorilor a scăzut cu 37,6 %!

miercuri, 14 februarie 2018

(Comunicat) La finalul anului 2017, încrederea consumatorilor în economiile din Europa a continuat să crească ușor. În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte - cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului casnic din Uniunea...

Pierre Moscovici: România are o creștere economică nesănătoasă, bazată pe consum

miercuri, 7 februarie 2018

(Comunicat) Referindu-se la piața europeană și, direct, la realitățile economice românești, Comisarul European Pierre Moscovici a declarat:   ”Creșterea economică s-a accelerat în România, în 2017, PIB-ul real fiind estimat să înregistreze o cifră record în perioada post-criză – 6,7% creștere. Principalul motor al creșterii a fost consumul privat, sprijinit indirect de reducerile de taxe și creșterile salariale din...

Cum s-a schimbat obiceiul de consum al românilor?

joi, 14 decembrie 2017

Cum s-a schimbat obiceiul de consum al românilor? La această întrebare a încercat să răspundă Consiliul Concurenței, care a analizat ”Modul de definire a pieţei relevante a retailului alimentar”. În acest sens, instituția amintită mai sus a comandat ”Sondajul privind comportamentul consumatorului și factorii care influențează decizia de cumpărare (…)”. Sondajul a fost realizat de compania de cercetare a pieţei Manucode...

Despre consumul ”pe import” și alte alea

marți, 14 noiembrie 2017

1-Dacă îmi veți spune ce s-a întâmplat în anii 90 cu Fabrica de Lapte din Militari, cu ARO, cu Fabrica de Perdele de la Pașcani, cu Tehnoton, cu Electroaparataj, Combinatul Siderurgic de la Călărași ori Combinatul de Oțeluri Speciale de la Târgoviște, cu Uzina de Medicamente București sau Fabrica de Ciocolată, cu Electronica sau Fabrica de Jucării din București, dacă o să-mi spuneți precis cum  s-au dat aprobări pentru deschiderea de...

GfK: Pofta de consum a românilor rămâne crescută

miercuri, 18 octombrie 2017

(Comunicat) Înclinația către consum a populației din cele 28 de țări ale Uniunii Europene analizate în studiu și-a continuat tendința ascendentă, încheind trimestrul III al anului la aproape 21 de puncte. Această valoare reprezintă o creștere față de cele 19 puncte înregistrate la finalul trimestrului II și acum se află la o cotă nemaiatinsă de la finalul anului 2007.   Rolf Bürkl, expertul în consum al GfK comentează:...

INSSE: În iulie 2017, consumul și-a continuat creșterea

miercuri, 6 septembrie 2017

Conform INSSE, în luna iulie 2017, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul  a crescut faţă de luna iulie 2016 cu 10,1%.    În luna iulie 2017, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului  cu autovehicule şi motociclete) faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 7,2%  cât ...

INSSE: 43 % din venitul pe gospodărie se cheltuie pe mâncare și băutură

vineri, 7 iulie 2017

Conform INSSE, veniturile totale medii lunare au reprezentat în trimestrul I 2017, în termeni nominali, 3250 lei pe gospodărie şi 1233 lei pe persoană.     Cheltuielile totale ale populaţiei, au fost, în trimestrul I 2017, în medie, de 2761 lei lunar pe gospodărie (1048 lei pe persoană) şi au reprezentat 85,0% din nivelul veniturilor totale.   Veniturile băneşti au fost, în medie, de 2849 lei lunar pe gospodărie (1081...

GfK: Consumatorii români, cei mai optimiști și avizi din Europa

miercuri, 26 aprilie 2017

(Comunicat) Dispoziția pozitivă în rândul consumatorilor europeni a continuat în primul trimestru al anului 2017. După cel mai înalt nivel din ianuarie 2008 înregistrat la sfârșitul lunii decembrie 2016, până în ianuarie, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu încă două puncte, până la 19,9, menținându-se la un nivel de 18,9 în martie. Acesta este unul dintre rezultatele studiului GfK privind climatul de consum...

GfK: Românii cheltuie mai mult, cumpărând alimente mai scumpe

marți, 18 aprilie 2017

(Comunicat) Conform GfK, anul 2016 a fost încă un an bun pentru industria bunurilor de larg consum, atât din perspectiva retailerilor, cât și a producătorilor. A fost al doilea an consecutiv când românii au avut un apetit crescut pentru produse mai scumpe și pentru cheltuieli mai mari. Piața FMCG a crescut cu 3.4% în valoare față de 2015. În spatele acestei creșteri stă atât o creștere cu 3% a volumelor cumpărate, cât și fenomenul de...

GfK: Estimările consumului în România sunt modeste

joi, 9 februarie 2017

Potrivit GfK, climatul de consum pentru cele 28 de țări UE a crescut cu 5,6 17,9 puncte în decembrie, fiind cea mai valoare de după ianuarie 2008. Indicatorii individuali – estimările economice și cele cu privire la venituri, cât și tendința de a cumpăra – nu s-au dezvoltat în mod uniform.   Subiectele care au dominat știrile n Europa în trimestrul patru din 2016 au fost războiul din Siria, terorismul în Europa, alegerile...

INSSE: Consumul a revenit la nivelul anului 2008

luni, 6 februarie 2017

Conform INSSE, în anul 2016, cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut faţă de anul 2015 cu 13,5%.  În luna decembrie 2016, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) faţă de luna precedentă a crescut ca serie brută cu 5,4% şi a scăzut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,1%.     Faţă de luna...

GfK: Românii au mai mulți bani dar se rezumă la strictul necesar

joi, 20 octombrie 2016

În ultimul raport emis de GfK, se afirmă că principala problemă transnațională din al treilea trimestru, mai ales de la începutul acestuia, a fost decizia britanicilor de a părăsi UE. În rest, discuțiile din fiecare țară europeană în parte au fost dominate de subiecte specifice țării. Așteptările economice și cele privind veniturile, dar și indicatorii privind tendința de cumpărare nu au evoluat uniform în spațiul european. Per...