Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Consumatori

GfK: Pofta de consum a românilor rămâne crescută

miercuri, 18 octombrie 2017

(Comunicat) Înclinația către consum a populației din cele 28 de țări ale Uniunii Europene analizate în studiu și-a continuat tendința ascendentă, încheind trimestrul III al anului la aproape 21 de puncte. Această valoare reprezintă o creștere față de cele 19 puncte înregistrate la finalul trimestrului II și acum se află la o cotă nemaiatinsă de la finalul anului 2007.   Rolf Bürkl, expertul în consum al GfK comentează:...

GfK: Puterea de cumpărare a românilor a crescut cu 12 %

miercuri, 18 ianuarie 2017

(Comunicat) Europenii înregistrează o putere de cumpărare pe persoană în ușoară creștere în 2016, comparativ cu anul trecut. Venitul net disponibil al populației variază substanțial între cele 42 de țări analizate în studiul GfK. Cea mai mare putere medie de cumpărare o găsim în Liechtenstein, Elveția și Luxemburg, în timp ce cea mai slabă se înregistrează în Belarus, Moldova și Ucraina. Ucrainenii au doar a opta parte din...

În UE, alimentele vrac sunt tot mai mult acceptate de consumatori

marți, 17 noiembrie 2015

Alimentele vrac sunt din ce în ce mai cumpărate, chiar daca în unele cazuri, ambalajul costă mai mult decât conţinutul. Este realitatea îngrijorătoare dintr-o industrie alimentară care iroseşte un sfert din ceea ce produce şi generează peste jumătate din cantitatea totală de deşeuri de plastic. Sunt însă produsele neambalate, în acest moment, o opţiune reală pentru consumatori? Iată care sunt avertismentele...

85 % dintre cumpărătorii de produse bio sunt femei

miercuri, 4 noiembrie 2015

85% dintre cumparatorii de bio sunt femei, iar jumatate dintre acestea au cel putin un copil. De altfel, foarte multi clienti incep sa consume produse bio odata cu aparitia primului copil, arata studiul realizat de Republica BIO, magazin online care comercializeaza produse certicate bio.   Produsele alimentare sunt cele mai cautate, in proportie de peste 50%, cu procentul majoritar de cumparatori format din femei, peste 80%. Restul procentelor se...

ANSVSA va publica produsele alimentare rechemate de la consumatori

joi, 8 octombrie 2015

ANSVSA, în calitate de autoritate competentă în domeniului siguranţei alimentelor din ţara noastră, ia măsuri pentru creşterea gradului de  încredere a consumatorilor în activitatea instituţiei prin aplicarea de măsuri care să asigure un nivel ridicat de protecţie a vieţii şi sănătăţii umane şi protecţia intereselor consumatorilor, incluzând practici corecte în comerţul  cu produse alimentare.   Începând cu data de...

Până la urmă, ce etichete vor consumatorii?

joi, 8 octombrie 2015

Consumatorii sunt foarte preocupați de modul în care alimentele, și în special, cele din carne sunt fabricate dar, mai ales, sunt preocupați de proveniența ingredientelor. Drept urmare, tot mai mulți procesatori adoptă etichetarea ”celan label” care pare a fi un întreg concept atotcuprinzător: materie primă, procesare, etichetare. Iar, dacă facem referire la piață, cu siguranță, tendința este clară: ”din produs de nișă, clan...

Radu Timiș: Consumatorii se îndreaptă către produsele premium

vineri, 4 septembrie 2015

Radu Timiș, Președinte al grupului de firme Cris-Tim și președinte al Asociației Române a cărnii consideră că tendința consumatorilor a început să vizeze produsele premium, ca urmare a scăderii cotei de TVA la alimente.   Conform INSSE, consumul de alimente a cres­cut în iulie cu peste 23% comparativ cu ace­eaşi lună a anului trecut, aceasta fiind a doua lună de „galop“ după iunie, când a intrat în vigoare reducerea TVA...

Comisia Europeană: Europa are prea multă carne de porc

luni, 20 iulie 2015

Potrivit unui comunicat, Comisia Europeană consideră că interdicţia impusă de Rusia importurilor din Uniunea Europeană la produse agroalimentare occidentale, a făcut ca preţurile la carnea de porc să scadă cu 16%  comparativ cu anul precedent În Danemarca, unde numărul porcilor este de trei ori mai mare decât populaţia ţării.   "Este o situaţia dramatică pentru micile ferme, cum este şi a noastră. Există multe ferme în...

În București, Toneli conduce Top-ul notorietății

luni, 20 aprilie 2015

Pe piața din București, Toneli conduce Top-ul notorietăți, dar și în cel al aprecierilor consumatorilor, conform unei cercetări de piață care a relevat faptul că ouăle sunt printre cele mai consumate alimente.   Potrivit datelor publicate de Magazin Progresiv, categoria ouălor proaspete se remarcă printr-o incidenţă mare de consum, 93% dintre românii din mediul urban consumând aceste produse în mod obişnuit, potrivit unui...

Numărul clienților Auchan a crescut cu 30 %

marți, 18 noiembrie 2014

Numărul clienților Auchan a crescut cu 30 %, afirmă Frederic Bellon (45 de ani), executivul numit în primăvara acestui an la conducerea operaţiunilor locale ale Auchan, odată cu preluarea celor 20 de hipermarketuri Real. Vânzările în volum ale acestor unităţi au avansat la rândul lor cu 20-40%. „În rândul noilor magazine integrate în reţeaua Auchan, cele care erau puternice sub brandul iniţial sunt în plin proces de fidelizare a...

FQSI, senzorul pentru ambalarea inteligentă a cărnii

luni, 10 noiembrie 2014
Senzor Q

Cum, pe plan internațional, preocuparea consumatorilor este aceea de a se hrăni cât mai sănătos, cerința de piață a determinat apariția unui sistem de standardizare a nutriției, derivată din ambalarea inteligentă a cărnii. Denumit International Sensor FQSI sau, prescurtat, Senzor Q, sistemul nu este altceva decât un dispozitiv aplicat pe ambalaj, dispozitiv care citește toate caracteristicile cărnii crude dar și nivelul bacteriologic...

Noua campanie Caroli: De 20 ani avem grija de carne

vineri, 20 iunie 2014

  In luna iunie 2014 incepe o noua campanie de comunicare Caroli De 20 de ani avem grija de carne. Este o campanie care raspunde perfect nevoilor actuale ale consumatorilor de mezeluri si care va readuce increderea in aceasta categorie de produse. Este prima campanie care reuseste sa construiasca o baza solida printr-un mesaj functional foarte clar, relevant pentru consumatori si credibil pentru Caroli. Este o etapa importanta pentru Caroli,...

Meat & Milk 2014: Daniel Constantin a vizitat standurile secțiunii Business to Consummer-B2B

joi, 19 iunie 2014

Participarea domnului Vicepremier Daniel Constantin, la Expo-Conferința internațională Meat & Milk 2014 nu s-a rezumat doar la luarea de cuvânt din dimineața zilei de 12 iunie, domnia sa intrând în dialog cu participanții, notând multe dintre sugestiile și propunerile președinților de aosiciații profesionale sau ale fermierilor. Totodată, Daniel Constantin a vizitat standurile companiilor expozante în cadrul secțiunii Business to...

Colaborarea ANSVSA cu administraţia locală pentru siguranţa alimentară a consumatorilor

vineri, 30 mai 2014

Preşedintele ANSVA, dr. Vladimir Mănăstireanu alături de primarul sectorului 4, Cristian Popescu-Piedone, împreună cu reprezentanţi ai celor două instituţii, au desfăşurat o acţiune comună de verificare a unităţilor din piaţa agroalimentară Progresul şi a unei unităţi de procesare a cărnii. Controalele au urmărit modul în care operatorii economici respectă normele şi cerinţele sanitare veterinare în procesul de procesare al...

ACPA acționează în baza reglementărilor Codex Alimentarius

luni, 17 martie 2014

Asociatia Consumatorilor de Produse Alimentare din Romania Optimum Cibum(A.C.P.A. Romania) vine in sprijinul celor doua parti – consumatori si producatori, punand la dispozitia celor din urma, pe site-ul www.acapromania.ro, spatiu dedicat comunicatelor referitoare la programe de educare a consumatorilor. Consumatorii trebuie sa posede suficiente cunostinte referitoare la igiena alimentului astfel incat sa faca alegeri optime, in mod individual, sa poata...

Bucătarii au dat ANPC în judecată

luni, 10 martie 2014

Pentru ca magazinele sunt pline de produse stricate care ajung in farfuriile oamenilor, zeci de bucatari profesionisti au dat in judecata Autoritatea pentru Protectia Consumatorilor.   Chefii cer schimbarea legii si obligarea producatorilor sa mentioneze pe etichete procentul exact de ingrediente, fara nici o inselatorie. In 2013, ANPC a inregistrat 4100 de plangeri impotriva magazinelor care au vandut marfa neconforma, informează Știrile...