Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Consumatori

”New Deal for Consumer ”și noile principii de informare în on-line a consumatorilor

vineri, 26 iulie 2019

Recent, comunitatea europeană de afaceri și comerț reunită sub sigla Eurocommerce, și-a prezentat în mod voluntar un nou instrument de informare destinat consumatorilor care fac achiziții on-line.   Scopul inițiativei este acela de a ajuta companiile să găsească modalități mai bune de prezentare a informațiilor către consumatori, inclusiv termenii și condițiile standard.   Instrumentul a fost dezvoltat în spiritul...

GfK: 89 % dintre români și-au pierdut încrederea în economia națională

miercuri, 27 martie 2019

GfK: Creșterea economică şi a puterii de cumpărare nu sunt suficiente pentru a obţine încrederea consumatorilor!   (Comunicat) Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017.   Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum măsurat de...

Tendințe care vor influența comportamentul românilor în 2019

miercuri, 20 martie 2019

(Comunicat) Printre cele mai importante tendințe ce vor influența comportamentul românilor în 2019 se numără responsabilitatea fața de mediu, interesul pentru gamificare și preferința pentru interactiunea cu brandurile prin intermediul tehnologiei, arată studiul iSense Modern Consumer Trends Tracker, desfășurat anual de compania de cercetare de piață iSense Solutions. Datele au fost culese în luna ianuarie a acestui an și sunt...

Structura comportamentală a consumatorului român

miercuri, 9 ianuarie 2019

Periodic, firmele specializate realizează cercetări sociologice și de piață, pentru a determina diferiți parametri, în funcție de care se stabilesc campaniile de comunicare și campaniile publicitare de care depind, în mare măsură vânzările. Însă, în cursul anului trecut, Golin &ISense Solution au realizat trei studii menite să contureze structura comportamentală a consumatorului român. Demersul a vizat trei mari categorii:...

Zece tendințe alimentare ale anului 2019

vineri, 30 noiembrie 2018

Top-ul celor mai importante 10 tendințe a fost așteptat cu entuziasm de către industria alimentară mondială, deoarece acesta oferă o indicație a inovațiilor și evoluțiilor pentru anul viitor. Iar, Innova Market Insight prezice că 2019 va fi anul "consumatorului aventuros", acela în funcție de care se vor regla și celelalte tendințe.   "Consumatorii se mută din zonele lor de confort pentru a explora arome mai îndrăznețe și...

iSense Solutions & Golin: Comportamentul consumatorilor din comunitățile mici

vineri, 26 octombrie 2018

(Comunicat) Românii din comunitățile micisunt aproape la fel de informați, folosesc aceleași canale și au așteptări similare cu cele ale consumatorilor din orașele mari. Cu toate acestea, sunt de multe ori ignorați de branduri.   Pentru a analiza relevanța brandurilor dincolo de bula marilor orașe, Golin a realizat primul său studiu etnografic în România, în parteneriat cu iSense Solutions. Acesta a inclus interviuri în...

GfK: Pofta de consum a românilor rămâne crescută

miercuri, 18 octombrie 2017

(Comunicat) Înclinația către consum a populației din cele 28 de țări ale Uniunii Europene analizate în studiu și-a continuat tendința ascendentă, încheind trimestrul III al anului la aproape 21 de puncte. Această valoare reprezintă o creștere față de cele 19 puncte înregistrate la finalul trimestrului II și acum se află la o cotă nemaiatinsă de la finalul anului 2007.   Rolf Bürkl, expertul în consum al GfK comentează:...

GfK: Puterea de cumpărare a românilor a crescut cu 12 %

miercuri, 18 ianuarie 2017

(Comunicat) Europenii înregistrează o putere de cumpărare pe persoană în ușoară creștere în 2016, comparativ cu anul trecut. Venitul net disponibil al populației variază substanțial între cele 42 de țări analizate în studiul GfK. Cea mai mare putere medie de cumpărare o găsim în Liechtenstein, Elveția și Luxemburg, în timp ce cea mai slabă se înregistrează în Belarus, Moldova și Ucraina. Ucrainenii au doar a opta parte din...

În UE, alimentele vrac sunt tot mai mult acceptate de consumatori

marți, 17 noiembrie 2015

Alimentele vrac sunt din ce în ce mai cumpărate, chiar daca în unele cazuri, ambalajul costă mai mult decât conţinutul. Este realitatea îngrijorătoare dintr-o industrie alimentară care iroseşte un sfert din ceea ce produce şi generează peste jumătate din cantitatea totală de deşeuri de plastic. Sunt însă produsele neambalate, în acest moment, o opţiune reală pentru consumatori? Iată care sunt avertismentele...

85 % dintre cumpărătorii de produse bio sunt femei

miercuri, 4 noiembrie 2015

85% dintre cumparatorii de bio sunt femei, iar jumatate dintre acestea au cel putin un copil. De altfel, foarte multi clienti incep sa consume produse bio odata cu aparitia primului copil, arata studiul realizat de Republica BIO, magazin online care comercializeaza produse certicate bio.   Produsele alimentare sunt cele mai cautate, in proportie de peste 50%, cu procentul majoritar de cumparatori format din femei, peste 80%. Restul procentelor se...

ANSVSA va publica produsele alimentare rechemate de la consumatori

joi, 8 octombrie 2015

ANSVSA, în calitate de autoritate competentă în domeniului siguranţei alimentelor din ţara noastră, ia măsuri pentru creşterea gradului de  încredere a consumatorilor în activitatea instituţiei prin aplicarea de măsuri care să asigure un nivel ridicat de protecţie a vieţii şi sănătăţii umane şi protecţia intereselor consumatorilor, incluzând practici corecte în comerţul  cu produse alimentare.   Începând cu data de...

Până la urmă, ce etichete vor consumatorii?

joi, 8 octombrie 2015

Consumatorii sunt foarte preocupați de modul în care alimentele, și în special, cele din carne sunt fabricate dar, mai ales, sunt preocupați de proveniența ingredientelor. Drept urmare, tot mai mulți procesatori adoptă etichetarea ”celan label” care pare a fi un întreg concept atotcuprinzător: materie primă, procesare, etichetare. Iar, dacă facem referire la piață, cu siguranță, tendința este clară: ”din produs de nișă, clan...

Radu Timiș: Consumatorii se îndreaptă către produsele premium

vineri, 4 septembrie 2015

Radu Timiș, Președinte al grupului de firme Cris-Tim și președinte al Asociației Române a cărnii consideră că tendința consumatorilor a început să vizeze produsele premium, ca urmare a scăderii cotei de TVA la alimente.   Conform INSSE, consumul de alimente a cres­cut în iulie cu peste 23% comparativ cu ace­eaşi lună a anului trecut, aceasta fiind a doua lună de „galop“ după iunie, când a intrat în vigoare reducerea TVA...

Comisia Europeană: Europa are prea multă carne de porc

luni, 20 iulie 2015

Potrivit unui comunicat, Comisia Europeană consideră că interdicţia impusă de Rusia importurilor din Uniunea Europeană la produse agroalimentare occidentale, a făcut ca preţurile la carnea de porc să scadă cu 16%  comparativ cu anul precedent În Danemarca, unde numărul porcilor este de trei ori mai mare decât populaţia ţării.   "Este o situaţia dramatică pentru micile ferme, cum este şi a noastră. Există multe ferme în...

În București, Toneli conduce Top-ul notorietății

luni, 20 aprilie 2015

Pe piața din București, Toneli conduce Top-ul notorietăți, dar și în cel al aprecierilor consumatorilor, conform unei cercetări de piață care a relevat faptul că ouăle sunt printre cele mai consumate alimente.   Potrivit datelor publicate de Magazin Progresiv, categoria ouălor proaspete se remarcă printr-o incidenţă mare de consum, 93% dintre românii din mediul urban consumând aceste produse în mod obişnuit, potrivit unui...

Numărul clienților Auchan a crescut cu 30 %

marți, 18 noiembrie 2014

Numărul clienților Auchan a crescut cu 30 %, afirmă Frederic Bellon (45 de ani), executivul numit în primăvara acestui an la conducerea operaţiunilor locale ale Auchan, odată cu preluarea celor 20 de hipermarketuri Real. Vânzările în volum ale acestor unităţi au avansat la rândul lor cu 20-40%. „În rândul noilor magazine integrate în reţeaua Auchan, cele care erau puternice sub brandul iniţial sunt în plin proces de fidelizare a...