Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

DeLoitte

Deloitte: Tratatul Mercosur și importul cu tarife preferențiale sau zero

vineri, 21 februarie 2020

(Autori: Raluca Baldea, Director Taxe Indirecte, si Vladislav Dabija, Manager Taxe Indirecte, Deloitte Romania) Companiile din Uniunea Europeană, inclusiv România, vor putea aplica un regim tarifar preferențial în comerțul bilateral cu încă cinci țări în viitorul apropiat. În prezent, UE are încheiate acorduri de liber schimb cu peste o sută de țari și teritorii speciale.   Anul trecut au intrat în vigoare acordurile cu...

Deloitte: Răspunsul sectorului materiilor prime la cererea consumatorilor de lactate

joi, 20 februarie 2020

În timp ce sectorul produselor lactate se confruntă în prezent cu o serie de provocări, tendințele favorabile pe termen lung indicate de consumatori și tehnologiile de dezvoltare oferă o serie de oportunități. Însă, alături de acestea, domeniul materiilor prime utilizate în industria laptelui trebuie să se alinieze pieței. Iată că Deloitte s-a aplecat asupra relației dintre piață și materii prime, și, în studiul cu titlul...

Deloitte: De sărbători, europenii vor cheltui mai mult, decât anul trecut

luni, 16 decembrie 2019

Fiecare european vacheltui înmedie 461 de euro în perioada sărbătorilor de iarnă, cu 3,4% mai mult față de 2018, ceea ce face capiațatotală estimată a cheltuielilor din această perioadă în Europa să ajungă la189,5 miliarde de euro, potrivit studiului Deloitte2019 Holiday Shopping Trends.   Sondajul a fost realizat în șapte țări europene care acoperă diferite regiuni ale continentului și analizează patru categorii de...

Deloitte: Ce firme vor fi afectate de interzicerea produselor din plastic?

joi, 12 decembrie 2019

Material de opinie de Adrian Teampău, Director Taxe Indirecte, Deloitte România Nu mai puțin de cinci grame de plastic ajung săptămânal în organismul fiecărui locuitor al planetei prin aer, apă sau hrană. Acesta este principalul motiv pentru care Consiliul Uniunii Europene a decis să interzică o parte din produsele de plastic utilizate zilnic, începând din iulie 2021.   Actorii economici precum restaurantele, lanțurile de...

Deloitte: Directiva UE PSD 2, catalizator sau frână în calea comerțului online?

joi, 5 decembrie 2019

Material de opinie de Andreea Șerban, Senior Managing Associate, Lorena Roșia, Senior Associate, și Geanina Stîngaciu, Associate, Reff & Asociaţii   Directiva PSD 2 transformă modul în care se va efectua plata cumpărăturilor online. Transpusă în legislația națională prin Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată, care a fost promulgată recent, directiva instituie măsuri mult mai stricte de securitate pentruefectuarea...

Deloitte: Noi provocări fiscale pentru companiile care activează în România

joi, 28 noiembrie 2019

Material de opinie de Elena Geageac, Senior Manager Taxe Directe, și Alexandru Simion, Senior Consultant Taxe Directe, Deloitte România   Experții Deloitte au remarcat o tendință în controalele fiscale derulate în ultima perioadă la societăți care fac parte din grupuri, fie ele românești sau străine. Este vorba de cheltuielile refacturate sau prestate acestor societăți de la societatea-mamă sau societatea-fanion a grupului,...

Deloitte: În trei ani, automatizarea va dezvolta cu 27 % forța de muncă

vineri, 20 septembrie 2019

(Comunicat) Liderii de business se așteaptă ca soluțiile de automatizare, precum roboții, sistemele care pot învăța (machine learning) și procesarea limbajului natural să dezvolte forța de muncă cu 27% în următorii treiani, conform celui mai recent studiu Deloitte Automation with Intelligence, efectuat în rândul a peste 500 de organizații din 26 de țări, inclusiv din România.   Această creștere reprezintă echivalentul...

Deloitte: Clasamentul din retail s-a modificat

miercuri, 16 septembrie 2015

Rețeaua de magazine Kaufland România a urcat trei poziții în topul celor mai importante rețele de magazine din Europa Centrală și de Est, realizat de firma de audit și consultanță Deloitte, clasându-se pe poziția a 13-a, în funcție de cifra de afaceri de 1,8 miliarde de euro înregistrată în 2014.   În primele 20 de poziții în topul retailerilor regionali, Kaufland România este singura prezență locală, clasamentul fiind în...

Deloitte: Doar Kaufland, în Top 20 Retail regional

marți, 9 septembrie 2014

Romania a ramas si in 2013 cu o singura retea prezenta in Top 20 retaileri regionali realizat de firma de audit si consultanta Deloitte, citat de Progresiv. In schimb, in clasamentul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrala au intrat anul trecut patru dintre marile marile retele prezente la nivel local. Pentru jumatate dintre retailerii de top din Europa Centrala, anul 2013 a adus stagnare sau chiar scadere a vanzarilor. La polul opus,...

Deloitte CE Top 500: România, locul 5 în Europa Centrală

miercuri, 4 septembrie 2013

Recesiunea reprezintă o realitate dură la nivel regional, dar există speranţe de revenire economică în viitorul apropiat  România este a cincea țară din regiune după numărul de companii reprezentate în clasamentul Deloitte Europa Centrală Top 500, cu 35 de companii. Veniturile lor agregate au totalizat  aproape 39 miliarde de euro, la sfârșitul anului trecut, față de 39,6 miliarde de euro în 2011. Clasamentul realizat anual de...

Impozitarea veniturilor microîntreprinderilor – avantaj sau dezavantaj pentru micii fermieri

miercuri, 17 aprilie 2013

AUTORI: Alexandra Crăciun – Tax Consultant Deloitte Tax Andreea Vlad – Junior Tax Consultant Deloitte Tax   Începând cu 1 februarie 2013, societăţile care, la 31 decembrie 2012, au realizat venituri mai mici de 65.000 euro (cu excepţia celor care obţin venituri din activităţi în domeniul consultanţei şi managementului) sunt obligate să declare şi să plătească impozitul pe veniturile...

Deloitte: La nivel global, securitatea informației este esențială în afaceri

miercuri, 20 martie 2013

Odată cu dezvoltarea accelerată a tehnologiei și creșterea riscurilor și amenințărilor cibernetice, securitatea informațiilor trebuie sa fie abordată prin strategii pe termen lung și să fie coordonată de echipe specializate și bine pregătite. Acest lucru implică bugete dedicate și o selecție atentă a ofițerilor responsabili cu securitatea informației, ei având rolul dificil de a ține amenințările cibernetice la...

Ce trebuie să știm când luăm decizia să vindem sub cost

joi, 28 februarie 2013

Autori: DeLoitte/Camelia Malahov, DeLoitte/Săndel Bolcoș   Având în vedere realitățile economice pe care România le-a resimțit din plin în ultimii ani, multe dintre deciziile manageriale au trebuit să aibă în vedere cerințele din ce în ce mai exigente ale pieței. Astfel, diverse strategii de marketing au fost încercate rând pe rând în încercarea de a readuce succesul cu care societățile au fost obișnuite în...