Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Gfk

GfK: Piața produselor de folosință îndelungată a crescut și în S1

luni, 2 septembrie 2019

(Comunicat GfK) În primele șase luni din 2019, piața românească a bunurilor de folosință îndelungată a avut o valoare de 1,436 milioane euro, reprezentând o creștere de peste 2% față de aceeași perioadă a anului trecut.   Acest rezultat se datoreazăîn special performanțelor deosebite ale electrocasnicelor mari și mici care, stimulate de programul Rabla, au atins creșteri semestriale de 14%, respectiv de aproape...

GfK: Lumea digitală și modificarea intenției de achiziție la români

joi, 11 iulie 2019

(Comunicat) Studiul GfK FutureBuy 2018 realizat în 35 de țări a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste/ generații.   Căutarea de produse și servicii, de informații suplimentare despre ele, consultarea review-urilor postate de alți utilizatori și compararea prețurilor sunt comportamentele de...

GfK: Retail-ul din România, cea mai mare creștere din UE

joi, 20 iunie 2019

(Comunicat) Pentru finalul anului 2019, GfK anticipează o creștere a cifrei de afaceri de 2% pentru magazinele de retail din cele 27 de țări ale UE analizate (mai puțin Marea Britanie) în 2019. Cele mai mari rate de creștere este așteptat să le aibă România (7%) și Lituania (aproape 6%). Este, de asemenea, prognozată creștere pentru Spania (2,4%) și Franța (2,8%). Acestea sunt câteva dintre rezultatele celei mai recente analize GfK asupra...

GfK: 89 % dintre români și-au pierdut încrederea în economia națională

miercuri, 27 martie 2019

GfK: Creșterea economică şi a puterii de cumpărare nu sunt suficiente pentru a obţine încrederea consumatorilor!   (Comunicat) Pe parcursul anului 2018, consumatorii nu au mai redobândit încrederea în economie pe care au avut-o în 2017.   Românii au devenit reticenţi pe fondul tensiunilor de pe piaţa monetară (creşterea ROBOR) şi a situației economice incerte. Prin urmare, indicatorul Climatului de Consum măsurat de...

Eurostat: În 2018, piața românească a lactatelor a avut cea mai mare creștere

joi, 28 februarie 2019

(Comunicat) Industria bunurilor de larg consum a înregistrat pe parcursul anului 2018 o creștere de 5,7% comparativ cu 2017. Creșterea a fost determinată în cea mai mare parte de inflație.   Conform Eurostat, majorarea prețurilor alimentelor a fost anul trecut de 4%. Consumul s-a aflat într-o ușoară creștere, însă românii nu au mai migrat către segmente superioare de preț.   Din perspectiva comportamentului de...

GfK: În primele 9 luni, consumul a crescut pe seama inflației

joi, 6 decembrie 2018

(Comunicat) În primele 9 luni ale acestui an, familiile din România au cheltuit cu 6,4% mai mulți bani pentru bunurile de larg consum, comparativ cu perioada similară a anului trecut.   Majorarea prețurilor este responsabilă de cea mai mare parte din această evoluție. Conform Eurostat, inflația pentru alimente a crescut cu 4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Chiar și în acest context, volumele cumpărate s-au...

Întelegerea consumatorului digital

joi, 1 noiembrie 2018

(Comunicat) La București, a avut loc a sasea editie BEST OF ESOMAR ROMANIA, singurul eveniment local dedicat integral cercetarii de piata, desfasurat sub umbrela “Understanding Digital Consumer”.   Conferinta s-a bucurat de participarea a peste 220 de specialisti din agentii de cercetare de piata si companii, peste jumatate reprezentand clienti din domenii diverse – FMCG, telecomunicatii, servicii bancare si financiare, servicii de...

Studiu sociologic GfK: Românul vrea ”SĂ MOARĂ ȘI CAPRA VECINULUI”

luni, 29 octombrie 2018

În ultima perioadă, în mai multe rânduri am făcut apel la unele studii sociologice, pentru a încerca să răspundem la întrebarea: Cum suntem noi, românii, și de ce nu suntem în stare să ducem niciun proiect comun, la capăt? Am făcut acest lucru, gândind că, dacă găsim răspunsuri, putem găsi și rezolvări, cunoscându-ne mai bine, tocmai pentru a ne peria de rău și rele și tocmai pentru a face ca lucrurile să meargă mai bine,...

GfK: În S1, piața de FMGC a crescut cu 8,4 %

vineri, 31 august 2018

Piața bunurilor de larg consum a înregistrat în prima jumătate a acestui an un avânt de 8,4% în comparație cu perioada similară din 2017. Creșterea vine în egală măsură din inflație (+4%, dublu față de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat), cât și din intensificarea volumelor cumpărate.   Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluție în linie cu media pieței (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul...

GfK: Puterea de cumpărare a românilor, cea mai mare rată de creștere în 2017

joi, 24 mai 2018

(Comunicat) GfK a derulat un studiu - analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluții și prognoze pentru 2018. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru cele 32 de țări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale, inflația și profitabilitatea spațiilor comerciale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente retailului...

GfK: Piața produselor de larg consum a crescut cu 13 %

joi, 24 mai 2018

(Comunicat) În primul trimestru al anului 2018, piața bunurilor de larg consum pentru acasă din România a înregistrat o creștere în valoare de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. Spre deosebire de perioadele anterioare, volumele cumpărate au reintrat pe o curbă ascendentă (+7.4%). Familiile au mers mai des la cumpărături și au lăsat în medie sume mai mari la o vizită în magazin. Atât volumele mai mari au stat în spatele...

GfK: Optimismul românilor scade. Cum va evolua consumul?

joi, 19 aprilie 2018

(Comunicat) În primul trimestru al anului 2018, climatul de consum din Europa a rămas la un nivel relativ stabil. În luna martie, totuși, climatul de consum analizat de GfK în cele 28 de state membre a înregistrat un ușor declin, ajungând la un nivel de 20,6 puncte. În decembrie 2017, a stagnat la nivelul de 21,1 puncte. GfK prognozează pentru anul 2018 o creștere a consumului casnic din Uniunea Europeană de la 1,5% la 2%, în termeni...

GfK: Piața bunurilor de folosință îndelungată depășește nivelul din 2008

joi, 8 martie 2018

(Comunicat) Sectorul Telecom conduce vânzările pe piața bunurilor de folosință îndelungată, în timp ce segmentul de electrocasnice mari a avut o evoluție constantă comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent   Cu o creștere de peste 17%, piața bunurilor de larg consum a înregistrat o performanță pozitivă la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!

joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu toate acestea, consumatorii români s-au orientat și în acest an către produse superioare din punct de vedere...

GfK: După T3, piața alimentelor ambalate a crescut cu 6,3 %

joi, 14 decembrie 2017

(Comunicat) Industria bunurilor de larg consum a înregistrat o creștere de aproape 6% în valoare, în primele 9 luni ale anului. Românii au cheltuit mai mult la un act de cumpărare, însă au cumpărat cu o frecvență relativ similară față de primele 9 luni din 2016.   Comerțul modern domină în continuare piața de FMCG și se distanțează din ce în ce mai mult de cel tradițional. Formatele moderne au atins o cotă de piață...

GfK: La ce se uită românii când citesc etichetele alimentelor?

vineri, 10 noiembrie 2017

(Comunicat) Aproape jumătate dintre consumatorii la nivel global, declară că atunci când citesc etichetele despre conținutul produselor pe care le consumă iau în calcul în primul rând să fie fără zahăr și fără ingrediente modificate genetic. Românii sunt și ei atenți la acest din urmă aspect, dar și la conținutul redus de grăsimi (55% pentru ambele).   Următorii factori foarte importanți în cazul a jumătate dintre...