Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Retail

În 2021, retailerul Jerónimo Martins, din Portugalia, va intra pe piața românească

miercuri, 20 martie 2019

Grupul portughez de retail Jerónimo Martins, deținător al grupului de magazine Ara, analizează potențialele locații din România, cu intenția de a lansa în această țară în următorii doi ani și jumătate, potrivit rapoartelor.   Într-un interviu acordat cotidianului portughez Jornal Económico, directorul executiv Pedro Soares dos Santos a explicat că societatea a obținut deja o poziție semnificativă pe piața din Polonia și...

EuroCommerce protestează împotriva taxelor impuse de Slovacia, retail-ului străin

joi, 7 februarie 2019

(Comunicat) EuroCommerce a depus două plângeri la Comisia Europeană, împotriva unei noi taxe impuse comercianților cu amănuntul (Legea nr. 595/2003). Taxa, care se aplică numai companiilor cu capital străin care activează în țară, le cere să plătească 2,5% din cifra lor netă, de afaceri, de la care guvernul slovac se așteaptă să ridice 87 de milioane de euro.   Protestele EuroCommerce se concentrează asupra opiniei clare...

În 2018, valoarea afacerilor marilor rețele de magazine din România a cumulat 15,37 md. euro

miercuri, 9 ianuarie 2019

Marile rețele de comerț din România, care operează în principal în centrele comerciale, au menținut în anul 2018 o rată medie de creștere de 12% în 2018, similară cu cea din 2017, dar dublu față de avansul consumului, care a crescut cu 5,9% în primele zece luni ale anului, potrivit celei de-a doua ediții a Studiului  METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.   Studiul a examinat creșterea expansiunii și a cifrei...

Rețeaua Penny Market a încheiat anul 2018 cu 236 de magazine

luni, 7 ianuarie 2019

(Comunicat) Planul ambițios de expansiune al REWE România a continuat și în luna decembrie cu deschiderea a opt magazine Penny Market în șapte județe din România și în capitală. Rețeaua a ajuns astfel la 236 de magazine operaționale în România.   Toate cele 236 de magazine Penny Market, construite sau remodelate în format Future Store, au un design modern și elegant, ceea ce oferă o experiență complet nouă și...

Eurostat: În UE, comerțul cu amănuntul a scăzut cu 0,2 %

joi, 13 septembrie 2018

(Comunicat) Volumul comerțului cu amănuntul ajustat sezonier a scăzut cu 0,2% în zona euro (EA19), în iulie 2018, față de luna precedentă, potrivit Eurostat, oficiul statistic al Uniunii Europene.   O scădere cu 0,7% a vânzărilor de combustibil pentru autovehicule și o scădere cu 0,6% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun sunt considerate ca fiind principalul motiv al declinului. În schimb, volumul comerțului...

Profi și-a mutat sediul din București

luni, 3 septembrie 2018

Potrivit European Supermarket Magazine, Profi-România a anunțat relocarea sediului său secundar, la București, într-un nou sediu.   Retailerul va ocupa etajul cinci al complexului Anchor Plaza din zona central-vestică a orașului, o clădire deținută de ”firma ancoră” din Turcia. Sediul principal al Profi este situat în Timișoara, în partea de vest a țării.   "Am mutat sediul nostru secundar la București într-o...

Coop a lansat supermarket-ul viitorului

joi, 30 august 2018

”Drumuri? Unde mergem, nu avem nevoie de drumuri!” Afirmația este destul de corectă, dar, cu siguranță vom avea nevoie de mâncare. Asta o gândesc toți dar mai ales cei de la Coop, unul dintre marii retaileri europeni care, în cadrul unei expoziții organizată la Milano, au lansat supermarket-ul viitorului, prezentând viziunea lor asupra viitorului comerțului cu amănuntul și tendințele industriei de retail. Așadar, pregătiți-vă pentru...

Hard-discounterul Svetofor-Rusia va deschide 100 de magazine în România

miercuri, 29 august 2018

Hard-discounterul rus Svetofor a anunțat intenția de a se lansa în România sub marca ”Mere”, urmând a deschide 100 de magazine în următorii doi ani, informează European Supermarket Magazine.   Potrivit lui Andrei Filip, manager de aprovizionare la Torgservice RM, care reprezinta afacerea Svetofor in Romania, primul magazin va fi deschis in septembrie la Snagov, la aproximativ 40 de kilometri nord de Bucuresti, urmat de un alt...

INSSE: Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata în luna mai 2018

luni, 30 iulie 2018

(Comunicat) În luna mai 2018, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în termeni nominali, faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 7,6% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,1%.   Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, cifra de afaceri din comerţul cu ridicata (cu excepţia comerţului...

Tendințe în ambalarea cărnii proaspete destinate retail-ului

vineri, 27 iulie 2018

Ambalarea cărnii implică extinderea duratei de conservare, prin întârzierea activității bacteriilor de degradare, a proceselor oxidative și a modificărilor în proprietățile senzoriale, cum ar fi culoarea și aroma. Pornind de la aceste cerințe obligatorii, să spunem că folosirea caserolelor  sau a ambalării centralizate a cărnii în comerțul cu amănuntul continuă să crească. De aceea, în ultimii zece ani, dezvoltarea de noi...

INSSE: În luna mai, comerțul cu amănuntul a crescut cu 4,1 %

vineri, 6 iulie 2018

(Comunicat) În luna mai 2018, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna precedentă atât ca serie brută cu 4,1%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,1%.   Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia...

Selgros România l-a numit în funcția de CEO pe Robert Hellwagner

vineri, 6 iulie 2018

(Comunicat) Selgros Cash&Carry România, unul dintre cei mai importanţi operatori din comerţul românesc, are începând cu 1 iulie 2018 un nou director general.   Robert Hellwagner, care a preluat poziția de CEO de la Alexandru Vlad, are o experiență de peste 10 ani în industria FMCG și în domeniul bancar din Austria și Elvetia. Acesta s-a alăturat echipei Selgros România în iunie anul trecut.   Tot de la 1 iulie,...

CBRE: Stocul național de spații de retail a ajuns la 3,5 milioane mp

vineri, 29 iunie 2018

16 proiecte de retail, dintre care 11 noi și 5 extinderi în construcții existente, vor fi livrate în 2018 și 2019, însumând circa 302.100 m2, conform estimărilor CBRE; Principalele tendințe pe segmentul de retail: creșterea zoneide food court; mărirea și diversificarea spațiilor destinate divertismentului; îmbinarea componentelor de online și offline în funcționarea magazinelor; Schimbarea structurii segmentului de retail se...

Régis Degelcke a devenit noul Președinte al EuroCommerce

miercuri, 27 iunie 2018

(Comunicat) EuroCommerce anunță astăzi alegerea lui Régis Degelcke ca nou Președinte al organizației internaționale EuroCommerce, urmând să-și preia mandatul său de trei ani începând cu data de 1 iulie 2018.   În noua funcție, Regis Degelcke va aduce o multitudine de cunoștințe și experiență în sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata. În prezent este președinte al celor două companii, Auchan Retail și Auchan...

C.E.: Restricțiile din comerț afectează performanța pieței

miercuri, 13 iunie 2018

Recent, Comisia Europeană a dat publicității un document de o deosebită importanță, referitor la necesitatea revizuirii principiilor legislative care se referă la modul în care se desfășoară comerțul cu amănuntul în interiorul UE. Ținând cont de importanța acestor informații, vă prezentăm principalele idei conținute de raportul intitulat în original ”COMMUNICATION FROM THE COMMISSION TO THE EUROPEAN PARLIAMENT, THE COUNCIL, THE...

GfK: Puterea de cumpărare a românilor, cea mai mare rată de creștere în 2017

joi, 24 mai 2018

(Comunicat) GfK a derulat un studiu - analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluții și prognoze pentru 2018. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru cele 32 de țări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale, inflația și profitabilitatea spațiilor comerciale. De asemenea, GfK oferă o prognoză asupra cifrei de afaceri aferente retailului...