Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

O nouă cultură Chr. Hansen crește calitatea șuncii fierte

Autor: Ilie Stoianvineri, 7 iunie, 2013

Cultura de protecție SafePro® ImPorous limitează formarea orificiilor în produsele fierte din carne, cu mușchi întreg.

Piața totală a cărnii are un trend ascendent continuu. Din 1961 a crescut cu 300% până în 2007, ajungând la 284 milioane de tone, iar consumul mondial de carne este așteptat a se dubla încă o dată până în anul 2050 (Sursa: The New York Times).

Noua cultură de la Chr. Hansen oferă o soluție segmentului de 20 milioane de tone de cărnuri fierte, ce experimentează probleme calitative de tipul formării de orificii – în  șunci sau produse din mușchi întregi. Orificiile/porii  apar, în cea mai mare parte, ca rezultat al metabolismului unor bacterii de degradare, ce produc gaz.

„Formarea porilor poate fi observată din timp în timp, iar cauza lor a fost un mister pentru industrie. Chr. Hansen și-a dorit să elucideze această necunoscută și în colaborare cu Universitatea Hohenheim din Stuttgart, Germania, « vinovatul» a fost identificat. Acest proces este documentat printr-o lucrare științifică* ” explică John Jensen, Marketing Director, Meat Cultures, Chr. Hansen.

O serie de avantaje

Bunele practici de producție și materiile prime de calitate ridicată pot remedia situația într-o măsură, dar cu ajutorul noilor culturi de protecție de la Chr. Hansen, SafePro® ImPorous, procesatorii de carne pot mai mult decât să reducă formarea porilor, fără a schimba procesul – calitatea crescută a produselor fierte din mușchi întregi conduce la reducerea rebuturilor (sau a re-procesărilor). Acest aspect aduce atât un beneficiu financiar cât și mai multă responsabilitate față de mediu.

Satisfacția consumatorilor

Un alt aspect major este creșterea deciziei de cumpărare a consumatorilor.

„Gustul și aspectul sunt cruciale atunci când consumatorii decid să achiziționeze un anumit produs. Inițial, aspectul este foarte important, dar dacă gustul nu se ridică la așteptări, consumatorii nu vor mai achiziționa același produs” a subliniat John Jensen.

În cadrul testelor senzoriale triunghiulare desfășurate în cadrul Universității din Stuttgart, șuncile tratate cu SafePro® ImPorous au fost preferate (88% decizii pozitive de cumpărare) față de produsul netratat (20% decizii pozitive de cumpărare).

Chr. Hansen lansează acest nou produs la o scară globală, deși inițial s-a considerat că piețele principale de lansare sunt Europa Centrală și de Est. „Suntem încrezători că acest lucru ne va crește vânzările și ne va permite să penetrăm noi segmente de piață”, a concluzionat John Jensen.

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...