Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

O singura ferma de porcine din tara exporta in ue

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Potrivit Recolta.eu, citand Romania Libera, dupa 9 ani de interdictii, livrarile de carne de porc din Romania au primit unda verde pentru Uniunea Europeana. Insa fermierii nu prea au ce exporta, iar conditiile sanitar-veterinare sunt inca foarte dure.

Din luna ianuarie, Romania nu mai are restrictii la livrarile de carne de porc in Uniunea Europeana. Desi embargoul a fost ridicat, in prezent, doar o singura firma autorizata de Autoritatea Sanitara Veterinara si pentru Siguanta Alimentelor (ANSVSA) efectueaza livrari de carne de porc in UE.

Initial, un numar de 12 holdinguri au depus documentatia la ANSVSA in vederea includerii in sistemul ce permite Romaniei expedierea, catre alte state membre, de carne proaspata, precum si de preparate din carne de produse din carne.

In urma evaluarii dosarelor, doua solicitari au obtinut rezultate favorabile. Apoi, una dintre firme (ANGST) si-a retras cererea , ramanand un singur holding (Smithfield) care a fost evaluat. Acest holding detine exploatatii comerciale cat si unitati de abatorizare, transare si procesare a carnii.

Numarul animalelor din ferme s-a redus foarte mult in ultimii ani, nu exista un disponibil prea mare pentru export, spune seful Comisie pentru Agricultura din Camera Deputatilor.
In Romania se importa destul de mult. Din totalul de 3,3 milioane de porci, 1,8 milioane provin din porci importati la greutatea de 25 de kilograme si care sunt ingrasati in fermele de la noi. In acest an insa, problema va fi ca nu mai e rentabil nici sa-i aduci la 25 de kilograme pentru ca preturile au crescut si profitul se diminueaza drastic.

In Romania, in ultimele doua decenii a fost distrus sistemul integrat de crestere a porcilor si s-au dezvoltat fermele de ingrasare si unitatile de prelucrare”, a precizat Adrian Radulescu.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...