Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Ovidiu rosca, director general al pioneer rtor-iasi: cine a inceput sa lucreze cu noi ne-a ramas partener fidel

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Deschizatori de drumuri in furnizarea si, mai ales, in imprimarea membranelor artificiale destinate industriei de procesare a carnii, compania Pioneer RTOR din Iasi a dovedit, inca de la infiintare, ca este unul dintre cei mai seriosi si eficienti parteneri de afaceri din domeniu. Detalii despre activitatea si oferta acestei companii ne-au furnizat domnii Ovidiu Rosca, director general, si Dragos Zaharia, director de vanzari.


Am desfasurat activitate de pionierat in Romania

FDC: Domnule director Ovidiu Rosca, in ce an a fost infiintata compania pe care o conduceti, Pioneer-RTOR?
Ovidiu Rosca: Pioneer a luat nastere in anul 1995, avand ca profil de activitate comercializarea membranelor artificiale destinate industriei de procesare a carnii si a aditivilor alimentari. Complementar, intreprindem si activitatea de servicii destinate aceluiasi sector, mai precis, aceea de imprimare si gofrare a membranelor. In ce priveste partea de servicii, am dezvoltat o intreaga structura care contine o tipografie flexografica, fiind completata cu partea de design, prepress si tot ce tine de procesul de tiparirea efectiva: laboratoare foto, clisee etc. Apoi, gofrarea membranelor este un serviciu specific, schimbandu-se practic forma acestora si aducand, astfel, un avantaj producatorului de preparate care economiseste foarte multa manopera, dar si foarte mult timp. Daca vorbim despre aditivi, am inceput cu single ingredients, in special, soia, dar si amidonuri si fosfati. Din pacate, acest sector a fost in regres.
FDC: Care au fost principalele etape de dezvoltare a societatii si care este nivelul tehnologic al companiei?
O.R.: As sublinia faptul ca noi am fost prima firma din Romania care a imprimat membrane artificiale, desfasurand o activitate de pionierat. Pe partea de servicii de imprimare, folosim tehnologii flexografice, vopselurile folosite fiind specifice si avand agrementul pentru industria alimentara, rezistand tuturor tratamentelor la care e supus produsul si pastrand informatia pe toata durata de viata a produsului. Am pornit de la o masina cu doua grupuri de culoare, modernizand-o ulterior, la patru culori. Am achizitionat inca o masina, cu opt grupuri de culoare si cu multiple posibilitati de combinatii coloristice, modernizand-o si pe aceasta. Din pacate, piata nu accepta preturile practicate in UE , fiind nevoiti sa vindem la preturi din ce in ce mai mici, astfel incat veniturile nu au permis achizitionarea de tehnologii ultramoderne. De aceea, in Romania, domeniul imprimarii membranelor a ramas, oarecum, in urma, mai ales comparativ cu domeniul etichetelor.

Principalul nostru atu este flexibilitatea serviciilor noastre

FDC: Ce diferentiaza produsele si serviciile oferite de Pioneer RTOR, fata de oferta companiilor concurente?
O.R.: O foarte mare flexibilitate in raport cu solicitarile clientilor nostri. Experienta de peste 16 ani, ne-a invatat ca modernizarea produselor, balanta corecta calitate/pret si comunicarea fluida dintre furnizor si beneficiar reprezinta formula succesului.
Noi nu conditionam prin cantitate. Satisfacem orice solicitare a clientului. La noi nu exista comanda minima, mai ales pentru serviciile de imprimare. Daca apare vreo problema, rezolvarea acesteia devine prioritatea numarul unu, incercand in acelasi timp sa eliminam definitiv si cauza acesteia. Completam aceste produse si servicii cu asistenta tehnica si consultanta. Organizam seminarii la furnizorii nostri de la Viskase-Franta, liderul mondial din domeniu, dar si in tara, direct la client, acolo unde demonstram practic cum se lucreaza cu o membrana, oferind si parametri tehnici, ca de exemplu, programarea diferitelor tratamente termice la celulele de tratare. Creand avantaje care se materializeaza in bani, clientii nostri capata incredere. O dovada a soliditatii si seriozitatii afacerii noastre o reprezinta si faptul ca, pana acum, nu am pierdut niciun client. Fireste, au existat fluctuatii, dar toti cei care au inceput sa colaboreze cu noi ne-au ramas parteneri de afaceri fara a-si retrage comenzile.
FDC: Cum vedeti piata membranelor din Romania in momentul de fata?
O.R.: Piata membranelor este dependenta 100% de piata preparatelor. Din pacate, in momentul de fata, ea se afla in scadere.
FDC: In ce masura v-au afectat scaderile ultimilor ani?
O.R.: Din fericire, firma noastra nu a inregistrat pierderi. Am avut crestere si in 2009 si in 2010, iar cresterile au fost determinate de achizitionarea noilor clienti. Anul acesta, insa, am incercat sa ne repozitionam, tocmai pentru a crea o baza solida, favorabila viitoarei dezvoltari.
FDC: Care sunt planurile de viitor ale companiei pe care o conduceti?
O.R.: Constienti ca succesul nostru este conditionat de succesul clientilor nostri, incercam sa devenim furnizorii solutiilor de succes.
Dorim sa dezvoltam partea tehnologica si de servicii. Deocamdata, ne-am mutat intr-un sediu nou pe care l-am construit prin efort financiar propriu. Ne vom concentra pe dezvoltarea pietei, pe asigurarea unor stocuri si pe dezvoltarea portofoliului de produse. Tributari ai pionieratului caracteristic firmei, ducem de ceva timp o batalie de introducere pe piata a membranelor NOJAX. Oferta noastra este deosebit de generoasa, in acest sens, mergand pana intr-acolo incat dorim sa incheiem parteneriate cu clientii. In acelasi timp, dorim ca activitatea de imprimare a membranelor sa o aducem la nivelul tehnologic din Occident.
FDC: Va multumim

CASETA

Inventivi in politica de vanzari

FDC: Domnule Dragos Zaharia, sunteti directorul de vanzari al Pioneer RTOR. Care a fost dinamica economica a companiei, in ultimii ani?
Dragos Zaharia: As spune, mai intai, ca activam pe o piata dinamica, lupta ducandu-se pe calitate, pe asigurarea cantitatii si, in ultimii ani, pe pret, Termenele de plata sunt din ce in ce mai dificil de respectat, ceea ce este in detrimentul posibilitatilor de dezvoltare a unei societati. Din pacate, presiunea care se pune pe preturi va determina o stagnare a investitiilor si, probabil, a calitatii. In ceea ce ne priveste, am beneficiat de cresteri permanente: in 2010, fata de 2009, si in 2009 fata de 2008, cifra de afaceri in anul trecut fiind de peste 2,5 milioane de euro.
FDC: Cum reusiti sa mentineti ritmul vanzarilor, in conditii de recesiune generala?
D.Z.: Cautam sa ne fidelizam clientii existenti prin acordare de diverse bonusuri sau facilitati si, de asemenea, incercam sa marim portofoliul de produse oferite.
FDC: Care sunt previziunile pentru anul 2012 pentru Pioneer RTOR?
D.Z.: 2012 il vad a fi mai dificil, din punct de vedere al circulatiei banilor, care se vor misca mai lent. Þinand insa cont de disponibilitatea noastra de a oferi produse si servicii noi, sunt convins ca vom depasi dificultatile din viitor, mai ales ca vom cauta sa ne dezvoltam si pe piata membranelor destinate industriei lactatelor, propunandu-ne un target de 20% pentru anul 2012. Avantajul potentialilor clienti din domeniul lactatelor este acela ca noi putem oferi si servicii de imprimare a membranelor, putand onora comenzile intr-un timp foarte scurt, de pana la 72 de ore de la lansarea comenzii, in orice cantitate.

Antioxidanți naturali pentru carne și produse din carne (I)
Autor: Mircea Demeter  /   luni, 22 ianuarie 2018

După cum se știe, antioxidanții se adaugă la carnea proaspătă și prelucrată, precum și la produsele din carne, pentru a preveni oxidarea lipidelor, a întârzia dezvoltarea unor mirosuri și pentru a îmbunătăți stabilitatea culorii. În industria alimentară, ei pot fi împărțiți în antioxidanți naturali și sintetici. Cum,...

Probiotic pentru controlul bolilor cardiovasculare
Autor: Cristina Gavrilut  /   joi, 14 decembrie 2017

Boala cardiovasculară este considerată principala cauză globală a morbidității și mortalității de către lume OMS. În lume, unul din trei decese survine ca urmare a BCV, iar jumătate din acestea, din cauza boliilor coronariene. Costurile estimate asociate cu BCV și accident vascular cerebral au atins aproape 580 miliarde USD în 2016...