Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!

Autor: Nora Marinvineri, 23 februarie, 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.

 

Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata garanțiilor juridice la doi ani. Statele membre pot să respecte normele existente, fără a le extinde. Acest lucru înseamnă că țări cum ar fi Suedia, cu 3 ani, sau Țările de Jo,s cu o perioadă proporțională a duratei de viață a produsului, le pot păstra, însă nu le revizuiesc în sus.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata au susținut întotdeauna că principala valoare adăugată a propunerii legislative este armonizarea completă. Statele membre care își mențin regulile existente că aceasta este o mică schimbare în fragmentarea actuală din Europa și continuarea complexității juridice a întreprinderilor și consumatorilor care vând sau cumpărau frontiere.

 

Alte modificări propuse impun o serie de cerințe potențial împovărătoare, cum ar fi un termen de 30 de zile pentru repararea sau înlocuirea sau reînnoirea perioadei de garanție după înlocuirea produsului sau a unei piese de schimb.

 

Vorbind înainte de vot, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a subliniat oportunitatea lipsei acestei abordări:

 

„Această propunere ar fi putut simplifica în mod semnificativ regulile pentru cumpărăturile online și offline și le-ar face să se potrivească erei digitale. Acest lucru ar fi permis și ar stimula comercianții să facă un comerț transfrontalier, contribuind astfel în mod semnificativ la realizarea pieței unice digitale.

 

Odată cu intrarea iminentă în vigoare a ”Regulamentului privind blocarea geografică”, acela care obligă comercianții să vândă consumatorilor indiferent de locul în care trăiesc în UE, comercianții, în special IMM-urile, mai mult decât oricând au nevoie de reguli similare și practice pentru contractele comerciale între consumatori”.

 

În conformitate cu Regulamentul privind geo-blocarea, lipsa unor norme armonizate privind protecția consumatorilor va împiedica comercianții să le livreze clienților din alte state membre, pentru a evita riscul de încălcare a diferitelor norme de protecție a consumatorilor.

 

În acest context, comercianții cu amănuntul și angrosiștii îndeamnă Parlamentul să respecte principiul armonizării complete. Furnizarea de numeroase opțiuni și scutiri statelor membre privind dispozițiile esențiale ale propunerii subminează în mod semnificativ valoarea adăugată inițială a acestei propuneri. (Nora Marin, corepondență de la Bruxelles-23 februarie 2018)

Trasabilitatea cărnii, pusă sub lupă la Anuga 2019
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 29 august 2019

În acest an, târgul Anuga va pune accentul pe trasabilitatea produselor. Organizatorii săi au explicat cum consumatorii pun un preț ridicat asupra regionalității și trasabilității produselor și abordează temele bunăstării și protecției animalelor.   Într-un comunicat transmis redacției Meat.Milk, organizatorii Anuga...

”New Deal for Consumer ”și noile principii de informare în on-line a consumatorilor
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 26 iulie 2019

Recent, comunitatea europeană de afaceri și comerț reunită sub sigla Eurocommerce, și-a prezentat în mod voluntar un nou instrument de informare destinat consumatorilor care fac achiziții on-line.   Scopul inițiativei este acela de a ajuta companiile să găsească modalități mai bune de prezentare a informațiilor către...