Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!

Autor: Nora Marinvineri, 23 februarie, 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.

 

Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata garanțiilor juridice la doi ani. Statele membre pot să respecte normele existente, fără a le extinde. Acest lucru înseamnă că țări cum ar fi Suedia, cu 3 ani, sau Țările de Jo,s cu o perioadă proporțională a duratei de viață a produsului, le pot păstra, însă nu le revizuiesc în sus.

 

Comercianții cu amănuntul și comercianții cu ridicata au susținut întotdeauna că principala valoare adăugată a propunerii legislative este armonizarea completă. Statele membre care își mențin regulile existente că aceasta este o mică schimbare în fragmentarea actuală din Europa și continuarea complexității juridice a întreprinderilor și consumatorilor care vând sau cumpărau frontiere.

 

Alte modificări propuse impun o serie de cerințe potențial împovărătoare, cum ar fi un termen de 30 de zile pentru repararea sau înlocuirea sau reînnoirea perioadei de garanție după înlocuirea produsului sau a unei piese de schimb.

 

Vorbind înainte de vot, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a subliniat oportunitatea lipsei acestei abordări:

 

„Această propunere ar fi putut simplifica în mod semnificativ regulile pentru cumpărăturile online și offline și le-ar face să se potrivească erei digitale. Acest lucru ar fi permis și ar stimula comercianții să facă un comerț transfrontalier, contribuind astfel în mod semnificativ la realizarea pieței unice digitale.

 

Odată cu intrarea iminentă în vigoare a ”Regulamentului privind blocarea geografică”, acela care obligă comercianții să vândă consumatorilor indiferent de locul în care trăiesc în UE, comercianții, în special IMM-urile, mai mult decât oricând au nevoie de reguli similare și practice pentru contractele comerciale între consumatori”.

 

În conformitate cu Regulamentul privind geo-blocarea, lipsa unor norme armonizate privind protecția consumatorilor va împiedica comercianții să le livreze clienților din alte state membre, pentru a evita riscul de încălcare a diferitelor norme de protecție a consumatorilor.

 

În acest context, comercianții cu amănuntul și angrosiștii îndeamnă Parlamentul să respecte principiul armonizării complete. Furnizarea de numeroase opțiuni și scutiri statelor membre privind dispozițiile esențiale ale propunerii subminează în mod semnificativ valoarea adăugată inițială a acestei propuneri. (Nora Marin, corepondență de la Bruxelles-23 februarie 2018)

Greenpeace cere scăderea producției de lapte și carne
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 14 martie 2018

Ca și când n-ar avea altă treabă mai bună de făcut, Greenpeace a lansat la începutul săptămânii un manifest prin care cere scăderea activităților din fermele de lapte, diminuarea producției de lapte și scăderea consumului de lactate, zice-se, ”pentru o planetă mai sănătoasă”.   Ca răspuns la manifestul...

C.E. invită la dialog pe tema diminuării risipei de alimente
Autor: meatmilk  /   miercuri, 28 februarie 2018

(Comunicat) In prezent Comisia Europeană are în vedere domeniul de aplicare a noii propuneri de promovare a economiei circulare, care prevede inclusiv acțiuni de prevenire și combatere a risipei alimentare.   Reprezentanții MADR sunt membri în cadrul grupului de lucru ”EU Platform on Food Losses and Food Waste” – platformă...