Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Peste 71.000 de persoane informate în prima etapă a Campaniei “PNDR VINE ÎN SATUL TĂU”

Autor: Meat MIlkluni, 8 iulie, 2013

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, a finalizat prima parte a celei mai ample campanii de informare din Romania “PNDR VINE ÎN SATUL TĂU”.

Astfel, în perioada 13 martie – 17 iunie 2013 au fost informate peste 71.500 de persoane din mediul rural, dar şi din localităţi urbane mai mici.

Caravana a oferit informaţii despre stadiul actual al implementării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală – PNDR (plăţi directe, măsuri active, cum se pot evita neregulile şi fraudele) şi a distribuit materiale informative şi promoţionale. Publicul ţină al acestei Campanii este format atât din beneficiari ai proiectelor de investiţii finanţate prin PNDR şi ai plăţilor directe acordate prin APIA (Agenţia de Plăţi pentru Intervenţie în Agricultură), cât şi din potenţiali beneficiari, reprezentanţi ai presei şi ai publicului larg.

Cele 15 rulote de informare au derulat evenimente în 1.520 localităţi din 40 de judeţe ale României.

În cadrul acestei prime etape, cei 70 promotori care activează în cadrul campaniei au explicat cu precădere măsurile de finanţare aferente Axei 2 PNDR – “Îmbunătăţirea mediului şi a spaţiului rural”. Cele mai dezbătute aspecte cu cei care participat la aceste evenimente de informare au fost accesarea Măsurii 214 Plăţi de agro-mediu, accesarea creditelor agricole pentru cofinanţare, derularea corectă a proiectelor şi eliminarea posibilelor nereguli, dar şi explicarea modului de accesare a plăţilor directe pe suprafaţă.

“La fiecare eveniment din cadrul campaniei, aducem împreună pe cei care au un rol important în dezvoltarea rurală, şi implicit în atragerea fondurilor europene pentru agricultură. Beneficiarii PNDR trebuie să fie în permanentă legătură cu autorităţile – nu doar cu reprezentanţii APDRP de la nivel central sau local, ci şi cu toate autorităţile publice cu atribuţii în dezvoltarea locală. Pot spune că am avut un sprijin real din partea tuturor factorilor locali, mai ales din partea primăriilor, şi vreau să le mulţumesc tuturor pentru acest lucru. Campania noastră se află în plină derulare, iar etapa următoare va fi una consistentă şi foarte importantă pentru o informare corectă şi transparenţă instituţională”, a declarat George Turtoi, Directorul General al APDRP. (Agerpres)

Recomandările DVSSA-Sibiu pentru crescătorii de ovine
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 ianuarie 2015

Activitarea de reproducţie (monta şi obţinerea de miei prin fătări în campanii organizate) reprezintă o etapă prioritară în tehnologia de creştere a ovinelor care asigură venituri importante prin vânzarea de miei vii, carne de miel, precum şi creşterea efectivului, sau înlocuirea animalelor reformate sau moarte, se arată într-o...

Controlul și eliminarea IVEMP în creșterea porcilor
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 14 ianuarie 2015

Infecția cu virusul encefalomiocarditei porcului – IVEMP (Encefalomyocarditis virus – EMPV) este o boală infecțioasă virală întâlnită la porcine de toate vârstele, îndeosebi la grupele de tineret porcin, fiind evidențiată printr-o mortalitate ce variază între 10% și 100%. Produsă de un cardiovirus, boala afectează deseori...

Peste 71.000 de persoane informate în prima etapă a Campaniei “PNDR VINE ÎN SATUL TĂU”

Autor: luni, 8 iulie, 2013

Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP), cu sprijinul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi a Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, a finalizat prima parte a celei mai ample campanii de informare din Romania “PNDR VINE ÎN SATUL TĂU”.

Astfel, în perioada 13 martie – 17 iunie 2013 au fost informate peste 71.500 de persoane din mediul rural, dar şi din localităţi urbane mai mici.

Caravana a oferit informaţii despre stadiul actual al implementării Programului Naţional de Dezvoltare Rurală – PNDR (plăţi directe, măsuri active, cum se pot evita neregulile şi fraudele) şi a distribuit materiale informative şi promoţionale. Publicul ţină al acestei Campanii este format atât din beneficiari ai proiectelor de investiţii finanţate prin PNDR şi ai plăţilor directe acordate prin APIA (Agenţia de Plăţi pentru Intervenţie în Agricultură), cât şi din potenţiali beneficiari, reprezentanţi ai presei şi ai publicului larg.

Cele 15 rulote de informare au derulat evenimente în 1.520 localităţi din 40 de judeţe ale României.

În cadrul acestei prime etape, cei 70 promotori care activează în cadrul campaniei au explicat cu precădere măsurile de finanţare aferente Axei 2 PNDR – “Îmbunătăţirea mediului şi a spaţiului rural”. Cele mai dezbătute aspecte cu cei care participat la aceste evenimente de informare au fost accesarea Măsurii 214 Plăţi de agro-mediu, accesarea creditelor agricole pentru cofinanţare, derularea corectă a proiectelor şi eliminarea posibilelor nereguli, dar şi explicarea modului de accesare a plăţilor directe pe suprafaţă.

“La fiecare eveniment din cadrul campaniei, aducem împreună pe cei care au un rol important în dezvoltarea rurală, şi implicit în atragerea fondurilor europene pentru agricultură. Beneficiarii PNDR trebuie să fie în permanentă legătură cu autorităţile – nu doar cu reprezentanţii APDRP de la nivel central sau local, ci şi cu toate autorităţile publice cu atribuţii în dezvoltarea locală. Pot spune că am avut un sprijin real din partea tuturor factorilor locali, mai ales din partea primăriilor, şi vreau să le mulţumesc tuturor pentru acest lucru. Campania noastră se află în plină derulare, iar etapa următoare va fi una consistentă şi foarte importantă pentru o informare corectă şi transparenţă instituţională”, a declarat George Turtoi, Directorul General al APDRP. (Agerpres)

Comisia Europeană trebuie să își dea acordul pentru noul PNDR
Autor: Meat MIlk  /   joi, 22 ianuarie 2015

Comisia Europeană trebuie să își dea acordul pentru noul PNDR. Ca urmare, Programul Naţional de Dezvoltare Rurală PNDR 2014-2020 ar putea fi demarat în luna martie 2015, doar în cazul în care, în perioada imediat următoare, Comisia Europeană va comunica acordul de principiu în baza unei adrese oficiale transmise de Ministerul...

România- locul 19 în privința prețului cărnii de tăuraș
Autor: Meat MIlk  /   luni, 19 ianuarie 2015

Conform Comisiei Europene, care citează surse Eurostat, România se clasează pe locul 19 în privința prețului cărnii de tăuraş şi de vită în carcasă. Carnea de tăuraş se vindea în medie cu 270 euro/100 kilograme iar cea de vacă la 204 euro/100 kilograme. “Preţurile s-au dus în jos şi la carne şi la lapte din cauza embargoului...

CE solicită opiniile fermierilor pentru vânzarea în comun a produselor agricole
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Comisia Europeană (CE) a demarat, în 15 ianuarie 2015, consultările pe tema proiectului privind vânzarea în comun de produse agricole, invitând părţile interesate să îşi prezinte observaţiile cu privire la noul proiect privind aplicarea normelor antitrust ale UE în sectorul agricol, informează un comunicat de presă al CE. Cele mai...

Recomandările DVSSA-Sibiu pentru crescătorii de ovine
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 ianuarie 2015

Activitarea de reproducţie (monta şi obţinerea de miei prin fătări în campanii organizate) reprezintă o etapă prioritară în tehnologia de creştere a ovinelor care asigură venituri importante prin vânzarea de miei vii, carne de miel, precum şi creşterea efectivului, sau înlocuirea animalelor reformate sau moarte, se arată într-o...

Controlul și eliminarea IVEMP în creșterea porcilor
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 14 ianuarie 2015

Infecția cu virusul encefalomiocarditei porcului – IVEMP (Encefalomyocarditis virus – EMPV) este o boală infecțioasă virală întâlnită la porcine de toate vârstele, îndeosebi la grupele de tineret porcin, fiind evidențiată printr-o mortalitate ce variază între 10% și 100%. Produsă de un cardiovirus, boala afectează deseori...