Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Piață comună pentru produsele ecologice

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 10 aprilie, 2013

Comisia Europeană propune metode cu aplicabilitate în întreaga UE pentru a măsura performanța de mediu a produselor și a organizațiilor și încurajează statele membre și sectorul privat să le adopte.

Astăzi, întreprinderile care doresc să evidențieze performanța de mediu a produselor lor se confruntă cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne și de inițiative private, sunt deseori obligate să suporte costuri multiple pentru a furniza informații referitoare la impactul asupra mediului și se confruntă cu neîncrederea consumatorilor care sunt derutați de prea multe etichete conținând informații care fac dificilă compararea produselor.

Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutați de fluxul de informații pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federații industriale au lansat îndemnuri de a se aplica o metodă paneuropeană, bazată pe evaluări științifice și pe analize ale ciclului de viață realizate în întreaga UE. Ele au exprimat temerea că existența mai multor inițiative la nivelul statelor membre ar fi în contradicție cu principiile pieței unice, derutând consumatorii și crescând costurile pentru industrie.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: „Pentru a stimula creșterea durabilă, trebuie să ne asigurăm că produsele realizate prin cea mai eficientă utilizare a resurselor și care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute și ușor de recunoscut. Oferind consumatorilor informații fiabile și comparabile despre impacturile asupra mediului și despre caracteristicile produselor și organizațiilor, le oferim posibilitatea să aleagă. Iar ajutând întreprinderile să își uniformizeze metodele, le reducem costurile și sarcinile administrative.”

Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pieței unice pentru produse ecologice și o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui să ofere informații referitoare la impactul asupra mediului comparabile și fiabile, sporind încrederea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor și a altor părți interesate din rândul întreprinderilor.

Propunerea prezintă două metode de a măsura performanța de mediu de-a lungul întregului ciclu de viață, amprenta de mediu a produselor (AMP) și amprenta de mediu a organizațiilor (AMO);
– recomandă statelor membre, întreprinderilor, organizațiilor private și comunității financiare utilizarea voluntară a acestor metode;

– anunță o perioadă de testare de trei ani pentru a elabora norme specifice produselor și sectoarelor prin intermediul unui proces care implică multipli factori interesați, inclusiv posibilitatea pentru organizații de a evalua și alte metode;
conține principii pentru comunicarea performanței de mediu, cum ar fi transparența, fiabilitatea, integralitatea, comparabilitatea și claritatea;
sprijină eforturile internaționale în direcția unei mai bune cooperări în ceea ce privește elaborarea de metodologii și disponibilitatea datelor. (AmosNews)

CBRE: Stocul național de spații de retail a ajuns la 3,5 milioane mp
Autor: meatmilk  /   vineri, 29 iunie 2018

16 proiecte de retail, dintre care 11 noi și 5 extinderi în construcții existente, vor fi livrate în 2018 și 2019, însumând circa 302.100 m2, conform estimărilor CBRE; Principalele tendințe pe segmentul de retail: creșterea zoneide food court; mărirea și diversificarea spațiilor destinate divertismentului; îmbinarea...

Studiu: Consumatorii doresc tot mai multe proteine
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 23 mai 2018

Deoarece interesul consumatorilor pentru proteine ​​continuă să crească, producătorii de alimente se străduiesc să se diferențieze pe baza sursei de proteine. Dar, sugerează noi cercetări, consumatorii sunt cei mai favorabili surselor de proteine recunoscute și familiare.   În decursul ultimului deceniu, produsele care...

Piață comună pentru produsele ecologice

Autor: miercuri, 10 aprilie, 2013

Comisia Europeană propune metode cu aplicabilitate în întreaga UE pentru a măsura performanța de mediu a produselor și a organizațiilor și încurajează statele membre și sectorul privat să le adopte.

Astăzi, întreprinderile care doresc să evidențieze performanța de mediu a produselor lor se confruntă cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne și de inițiative private, sunt deseori obligate să suporte costuri multiple pentru a furniza informații referitoare la impactul asupra mediului și se confruntă cu neîncrederea consumatorilor care sunt derutați de prea multe etichete conținând informații care fac dificilă compararea produselor.

Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutați de fluxul de informații pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federații industriale au lansat îndemnuri de a se aplica o metodă paneuropeană, bazată pe evaluări științifice și pe analize ale ciclului de viață realizate în întreaga UE. Ele au exprimat temerea că existența mai multor inițiative la nivelul statelor membre ar fi în contradicție cu principiile pieței unice, derutând consumatorii și crescând costurile pentru industrie.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: „Pentru a stimula creșterea durabilă, trebuie să ne asigurăm că produsele realizate prin cea mai eficientă utilizare a resurselor și care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute și ușor de recunoscut. Oferind consumatorilor informații fiabile și comparabile despre impacturile asupra mediului și despre caracteristicile produselor și organizațiilor, le oferim posibilitatea să aleagă. Iar ajutând întreprinderile să își uniformizeze metodele, le reducem costurile și sarcinile administrative.”

Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pieței unice pentru produse ecologice și o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui să ofere informații referitoare la impactul asupra mediului comparabile și fiabile, sporind încrederea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor și a altor părți interesate din rândul întreprinderilor.

Propunerea prezintă două metode de a măsura performanța de mediu de-a lungul întregului ciclu de viață, amprenta de mediu a produselor (AMP) și amprenta de mediu a organizațiilor (AMO);
– recomandă statelor membre, întreprinderilor, organizațiilor private și comunității financiare utilizarea voluntară a acestor metode;
– anunță o perioadă de testare de trei ani pentru a elabora norme specifice produselor și sectoarelor prin intermediul unui proces care implică multipli factori interesați, inclusiv posibilitatea pentru organizații de a evalua și alte metode;
conține principii pentru comunicarea performanței de mediu, cum ar fi transparența, fiabilitatea, integralitatea, comparabilitatea și claritatea;
sprijină eforturile internaționale în direcția unei mai bune cooperări în ceea ce privește elaborarea de metodologii și disponibilitatea datelor. (AmosNews)

UE și Japonia au semnat Acordul de liberalizare a Parteneriatului Economic
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 25 iulie 2018

Uniunea Europeană și Japonia au semnat Acordul de Liberalizare din cadrul Parteneriatului Economic dintre cele două părți. În acest sens, Directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:   "Aceasta este o zi bună pentru comerțul liber. Semnarea oficială a Acordului de parteneriat economic UE-Japonia, cel...

EuroCommerce: Comerțul on-line din România a crescut cu 37 %
Autor: Nora Marin  /   joi, 19 iulie 2018

Comerțul online B2C a continuat să crească cu două cifre, cifra de afaceri fiind de 11%, adică, 534 miliarde de euro în 2017 și prognozată să crească cu 13%, până la 602 miliarde de euro în 2018, se afirmă într-un comunicat emis de EuroCommerce.   Aceasta este una dintre multele constatări ale Raportului european privind...

EuroCommerce: În 2017, comerțul on-line din UE a cumulat 534 md. euro
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 5 iulie 2018

Comerțul online a continuat să crească, cifra de afaceri a comerțului electronic în Europa fiind în creștere cu 11%, până la 534 miliarde de euro, în 2017 și fiind prognozată să crească cu 13%, până la 602 miliarde de euro, în 2018.   Aceasta este una dintre multele constatări ale Raportului european privind comerțul...

CBRE: Stocul național de spații de retail a ajuns la 3,5 milioane mp
Autor: meatmilk  /   vineri, 29 iunie 2018

16 proiecte de retail, dintre care 11 noi și 5 extinderi în construcții existente, vor fi livrate în 2018 și 2019, însumând circa 302.100 m2, conform estimărilor CBRE; Principalele tendințe pe segmentul de retail: creșterea zoneide food court; mărirea și diversificarea spațiilor destinate divertismentului; îmbinarea...

Studiu: Consumatorii doresc tot mai multe proteine
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 23 mai 2018

Deoarece interesul consumatorilor pentru proteine ​​continuă să crească, producătorii de alimente se străduiesc să se diferențieze pe baza sursei de proteine. Dar, sugerează noi cercetări, consumatorii sunt cei mai favorabili surselor de proteine recunoscute și familiare.   În decursul ultimului deceniu, produsele care...