Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Piața publicității, în creștere

Autor: Meat MIlkmiercuri, 28 mai, 2014

(Mediafax) Valoarea totală netă a pieţei de publicitate locale va fi de 306 milioane de euro în acest an, în uşoară creştere faţă de 2013, când a ajuns la 305 milioane de euro, potrivit studiului Media Fact Book, lansat marţi de agenţia de media Initiative. După o continuă scădere începând din 2009, piaţa de publicitate din România a cunoscut o uşoară evoluţie în 2013 şi este de aşteptat să rămână stabilă în 2014.

În perioada 2007-2012, toate mediile de comunicare au fost afectate, cu excepţia online-ului, în timp ce, în 2013, zona de TV şi radio s-au menţinut stabile comparativ cu 2012. Potrivit Media Fact Book, televiziunea continuă să aibă cea mai mare cotă din piaţa de publicitate (63%), fiind urmată de online (15%), outdoor – OOH (9%), print (6%) şi radio (6%). Pentru print se estimează o creștere de 2,3 %, publicul optând pentru publicitatea informativ-educativă.

Anul trecut, TV-ul a atras 193 de milioane de euro, online-ul – 46 de milioane de euro, OOH-ul – 28 de milioane de euro, printul – 19 milioane de euro, iar radioul – 19 milioane de euro.

Potrivit estimărilor Media Fact Book, în 2014, TV-ul va continua să atragă cele mai mari investiţii în publicitate (193 de milioane de euro), fiind urmat de online (50 de milioane de euro), OOH (27 de milioane de euro), în timp ce radioul va atrage 18 milioane de euro, iar printul va atrage 17 milioane de euro.

Cel mai mare volum de investiţii de publicitate este deţinut de segmentul cosmetice şi igienă personală (38 de milioane de euro), acesta fiind urmat de segmentul serviciilor de comunicaţii mobile (36 de milioane de euro).

Pe de altă parte, raportul Media Fact Book remarcă faptul că în majoritatea ţărilor analizate nevoia de conectare şi de exprimare este în creştere, fapt pentru care reţelele social media au devenit o nouă normă.

Cu excepţia Letoniei (27%), în întreaga regiune, numărul utilizatorilor reţelei de socializare Facebook se ridică la peste 30% din populaţia generală a fiecărei ţări. În România, sunt 7,26 de milioane de utilizatori de Facebook (36% din populaţia ţării), potrivit Media Fact Book.

De asemenea, având în vedere că telefoanele inteligente sunt din ce în ce mai accesibile, iar tehnologiile de tipul 3G şi 4G avansează, folosirea unor astfel de dispozitive este în continuă creştere şi diversificare. Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Estonia şi Muntenegru sunt lideri în regiune în privinţa penetrării urbane, peste 40% din rezidenţii din mediul urban deţinând cel puţin un astfel de dispozitiv inteligent, în timp ce România şi Serbia au rămas în urmă, doar un sfert din populaţia urbană deţinând un smartphone.

Pe de altă parte, penetrarea internetului la nivel naţional, în rândul populaţiei cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani în România, în 2013, a fost de 57,9%, în timp ce 53% din casele româneşti sunt conectate la internet, conform aceluiaşi studiu.

Aproximativ 12 milioane dintre români sunt online în România, dintre care 88,2% sunt utilizatori frecvenţi ai internetului. De asemenea, utilizatorii de internet români petrec mai mult timp online decât au petrecut vreodată, respectiv 18,6 ore/săptămână, fiind depăşită la acest capitol de Ucraina (20 de ore/ săptămână). Pe de altă parte, consumul de programe la TV în România este estimat la 21,7 ore pe săptămână, în timp ce 30% din persoane îşi petrec timpul pe internet în timp ce se uită la TV, se mai spune în studiul Media Fact Book.

Activităţile online preferate de români sunt căutatul de informaţii pe internet (83%), folosirea serviciilor de e-mail (72%) şi folosirea platformele de mesagerie instantă (78%).

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative, din anul 1997.

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...