Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Pierderi mari la fermele de porci din dambovita si giurgiu

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

In conditiile in care sistemul de acordare a subventiei pe cap de animal a fost schimbat iar abatoarele ofera preturi mici la kilogramul de carne de porc in viu, micii anteprenori din domeniul cresterii suinelor nu intrevad un orizont apropiat de profitabilizare a afecerilor, informeaza Recolta.eu.

Doua voci din piata, Costin Ungureanu, inginer-zootehnist, responsabil cu bunul mers al lucrurilor in doua ingrasatorii de porcine din judetul Dambovita si Ștefan Tudor, sef de ferma, coordonator in trei ferme de ingrasare din Heresti, judetul Giurgiu, ne-au schitat pe scurt, din perspectiva lor, actuala stare de fapt din domeniu.

Cand vine vorba de popularea celor doua ferme dambovitene de ingrasare a suinelor, Costin Ungureanu marturiseste ca isi asigura necesarul de purcei din import. Chiar daca pretul este net superior decat ceea ce exista pe piata interna, avantajul importului este plata la termen si nu cash, cat si calitatea geneticii.

Diferenta aceasta de achizitie la purceii din import fata de cei din Romania nu se reflecta in pretul carnii. Adica, daca un fermier cumpara cu 40 de euro purcelul iar eu cu 80 de euro, pretul pe care ti-l ofera abatorul este acelasi si pentru unii si pentru altii., declara C. Ungureanu.

In momentul de fata, de la abator, cele doua ferme dambovitene primesc pe carnea de porc in viu 6,1 lei pe kilogram insa, spune Ungureanu, pentru a fi profitabilizate, cele doua ferme ar trebui sa vanda catre abatoare cu minimum 8 lei/kg in viu si, in plus, sa primeasca bani de la stat, pe vechea Hotarare de Guvern 839, nu pe Masura 215.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...