Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

Portugalia și Italia introduc etichetarea de origine a laptelui-materie primă

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 1 februarie, 2017

Portugalia va merge mai departe cu intenția de etichetare obligatorie a originii laptelui-materie primă pentru  laptele de băut, brânză și alte produse lactate, a confirmat ministrul agriculturii din această țară. Luând cuvântul la Bruxelles, ministrul Capoulas Santos a descris inițiativa ca fiind „o măsură pe care sectorul vede ca fiind foarte importantă”.

 

„Consumatorii vor merge fără echivoc la raft pentru a alege între laptele produs în Portugalia și laptele produs într-o altă țară”, a adăugat el.

Această măsură urmează să fie dezbătută de către Consiliul de Miniștri al Portugaliei, iar legea  va fi în vigoare după doi ani de la data publicării sale.

 

Un purtator de cuvant al Confederației Naționale Agricole din Portugalia (CNA), a declarat pentru FoodNavigator: „Noi considerăm că aceasta este o măsură corectă și pozitivă pentru producători și pentru consumatorii care au dreptul de a cunoaște originea produselor pe care le cumpără. Un consumator conștient cu preocupările sociale poate alege astfel să cumpere lapte portughez, atâta timp cât aceste norme nu împiedică, de exemplu, distribuția pe canalele de distribuție scurte.

Menționăm că Portugalia a introdus etichetarea de origine pentru produsele din carne de porc în septembrie anul trecut.

 

Și Italia

 

Tot în această săptămână, Italia a anunțat că etichetarea obligatorie pentru produsele lactate va intra în vigoare peste 90 de zile, fapt care va permite producătorilor să se conformeze cerințelor . Legea  va rămâne în vigoare până la 31 martie în 2019, când va fi publicat un raport de evaluare a evoluției pieței, în funcție de decizia de acum.

Grecia, Finlanda, Lituania au trimis, de asemenea, la Comisia Europeană, cereri de etichetare similare, în timp ce Italia a solicitat și etichetarea de origine pentru produsele de panificație din fină de grâu.

 

Eucolait se opune

 

Eucolait, Asociația Europeană Copercială cu Produse Lactate se opune etichetării obligatorii de origine. Secretarul său general, Jukka Likitalo, a declarat într-o scrisoare deschisă adresată Comisarul pentru Sănătate și Siguranța alimentară, Vytenis Andriukaitis, că Eucolait denunță etichetarea originii ca fiind”protecționism pur”.

 

La rândul lor, FoodDrinkEurope (FDE) și Asociația Dairy Europene (AEA), și-au exprimat opoziția față de etichetarea de origine, argumentând că acesta va avea un impact negativ asupra producătorilor situați în apropierea regiunilor de frontieră , va împinge în sus prețurile de consum și va împiedica schimburile comerciale pe piața unică.

 

Cu toate acestea, etichetarea originii are sprijinul Parlamentului European. Pe 5 decembrie 2016, europarlamentarii au votat încă o dată în favoarea etichetării obligatorii pentru toate tipurile de lactate destinate consumului și pentru produsele din carne, cu scopul de a restabili încrederea consumatorilor în produse, cau rumare a numeroaselor cazuri de fraudă alimentară . Pe 5 decembrie 2016, Rezoluția a fost adoptată cu 422 de voturi pentru, 159 împotrivă și 68 de abțineri.

În Germania, Lidl a scos laptele Milbona de la vânzare din cauza unor bacterii
Autor: meatmilk  /   joi, 16 februarie 2017

Alerta generata de un produs vandut in reteaua magazinelor Lidl – Germania. Este vorba despre un lot anume de lapte integral Milbona – 3,5% grasime, ambalaj la 1 litru, care a fost scos de la comercializare dupa ce analizele efectuate au relevat prezenta unor bacterii ce pot declansa boli gastro-intestinale severe.   Producatorul...

La Köln s-a deschis primul magazin care vinde ”deșeuri alimentare”
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 8 februarie 2017

La Koln s-a deschis primul supermarket care comercializează exclusiv ”deşeuri alimentare”, un mic pas către o societate fără deşeuri, scrie Deutsche Welle.   Culmea, magazinul care se numește The Good Food (Măncare bună), primul de acest gen din Germania şi al treilea din Uniunea Europeană, s-a deschis în oraşul german...