Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Posibile iesiri de pe piata romaneasca de retail

Autor: marți, 5 februarie, 2013

Revista Magazin Progresiv face o radiografie a zvonurilor din retail-ul romanesc, pe baza unor informatii care nu prevestesc nimic bun. Astfel, se afirma: Iese Carrefour de pe piata sau iese Real? Intra Tesco? Este interesat lantul Auchan si de Cora Romania, dupa preluarea acelorasi hypermarketuri in Ungaria?

Toate aceste intrebari, dincolo de faptul ca tot revin in actualitate in contextul implementarii planurilor de redresare ale grupurilor Carrefour si Metro la nivel global, scot la suprafata realitatea din retailul local: bula hypermarketurilor s-a spart.

Intr-un mod similar pietei imobiliare, acest segment de retail sufera acum din cauza optimismului prea mare de care au dat dovada majoritatea jucatorilor de profil in perioada 2006-2008. Au mizat pe Romania investind sute de milioane de euro anual in expansiune in acest interval, insa criza le-a dat peste cap planurile de recuperare.

Mai mult, Real si-a majorat pierderile cu 33%, Cora si-a redus profitul net cu 40%, Carrefour a raportat -5% la nivelul profitului net, in timp ce Auchan a ramas pe pierdere. Singura necunoscuta este Kaufland, companie care nu si-a facut publice rezultatele pe 2011, asa cum prevad reglementarile Ministerului de Finante.

Aparent, vanzarile hypermarketurilor, per ansamblu, au fost pe crestere anul trecut fata de 2010. Cat de reala este aceasta crestere nu putem afla decat calculand cota lor de piata in sectorul de retail modern. Or aici, daca ne uitam la restul segmentelor, supermarketurile si discounterele castiga clar teren. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

Intervenția domnului Petre Daea în Consiliul UE, privind PPA în România
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

Doamnă președinte Domnule comisar Dragi colegi, România de-a lungul istoriei a dovedit și poate dovedi oricând că nu a dat boli nimănui, dar din nefericire a primit. România nu este izvor de pestă porcină, dar este în război cu această boală pe un front de aproape 1400 de km la granița de răsărit a Uniunii...

Lidl susține programul VIA, destinat tinerilor afectați de cancer
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

(Comunicat) Izolarea este cunoscută ca fiind problema numărul unu cu care se confruntă tinerii adulți atunci când au de a face cu un diagnostic precum cancerul.   ,,VIA – aplicația mobilă concepută pentru a conecta persoane și pentru a crea conexiuni umane între tinerii adulți care se luptă cu cancerul astfel încât...

Posibile iesiri de pe piata romaneasca de retail

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Revista Magazin Progresiv face o radiografie a zvonurilor din retail-ul romanesc, pe baza unor informatii care nu prevestesc nimic bun. Astfel, se afirma: Iese Carrefour de pe piata sau iese Real? Intra Tesco? Este interesat lantul Auchan si de Cora Romania, dupa preluarea acelorasi hypermarketuri in Ungaria?

Toate aceste intrebari, dincolo de faptul ca tot revin in actualitate in contextul implementarii planurilor de redresare ale grupurilor Carrefour si Metro la nivel global, scot la suprafata realitatea din retailul local: bula hypermarketurilor s-a spart.

Intr-un mod similar pietei imobiliare, acest segment de retail sufera acum din cauza optimismului prea mare de care au dat dovada majoritatea jucatorilor de profil in perioada 2006-2008. Au mizat pe Romania investind sute de milioane de euro anual in expansiune in acest interval, insa criza le-a dat peste cap planurile de recuperare.

Mai mult, Real si-a majorat pierderile cu 33%, Cora si-a redus profitul net cu 40%, Carrefour a raportat -5% la nivelul profitului net, in timp ce Auchan a ramas pe pierdere. Singura necunoscuta este Kaufland, companie care nu si-a facut publice rezultatele pe 2011, asa cum prevad reglementarile Ministerului de Finante
.

Aparent, vanzarile hypermarketurilor, per ansamblu, au fost pe crestere anul trecut fata de 2010. Cat de reala este aceasta crestere nu putem afla decat calculand cota lor de piata in sectorul de retail modern. Or aici, daca ne uitam la restul segmentelor, supermarketurile si discounterele castiga clar teren. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

GfK: România are cea mai scăzută prognoză economică din Europa
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

(Comunicat) Sentimentul consumatorilor din cele 28 state UE s-a îmbunătățit ușor în trimestrul al doilea din 2018. În iunie, acesta a ajuns la 23,2 puncte, în creștere cu 2,6 puncte față de valoarea din martie. Este cel mai înalt nivel din noiembrie 2017 până în prezent. Înclinația medie către cumpărare în UE a scăzut ușor,...

Rezultate financiare bune pentru Danone România, în 2017
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

(Comunicat) Danone România a înregistrat în 2017 rezultate financiare pozitive, care consolidează o poziție profitabilă, permițând companiei să continue investițiile locale în acest an. Cifra de afaceri s-a ridicat la 497 milioane lei, crescând cu aproximativ 3%, în comparație cu anul 2016.   Evoluția pozitivă din...

Deputații europeni vor un logo pe ambalaj, pentru calitatea duală!
Autor: Maria Demetriad  /   miercuri, 18 iulie 2018

Producătorii ar putea adăuga un logo la ambalajele pentru alimente și băuturi care să spună consumatorilor dacă și conținutul produsului și calitatea acestuia sunt aceleași în toate țările UE, au afirmat europarlamentarii din Comisia pentru protecția consumatorilor.   După cum s-a anunțat, membrii Comisiei parlamentare...

Intervenția domnului Petre Daea în Consiliul UE, privind PPA în România
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

Doamnă președinte Domnule comisar Dragi colegi, România de-a lungul istoriei a dovedit și poate dovedi oricând că nu a dat boli nimănui, dar din nefericire a primit. România nu este izvor de pestă porcină, dar este în război cu această boală pe un front de aproape 1400 de km la granița de răsărit a Uniunii...

Lidl susține programul VIA, destinat tinerilor afectați de cancer
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

(Comunicat) Izolarea este cunoscută ca fiind problema numărul unu cu care se confruntă tinerii adulți atunci când au de a face cu un diagnostic precum cancerul.   ,,VIA – aplicația mobilă concepută pentru a conecta persoane și pentru a crea conexiuni umane între tinerii adulți care se luptă cu cancerul astfel încât...