Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Posibile iesiri de pe piata romaneasca de retail

Autor: marți, 5 februarie, 2013

Revista Magazin Progresiv face o radiografie a zvonurilor din retail-ul romanesc, pe baza unor informatii care nu prevestesc nimic bun. Astfel, se afirma: Iese Carrefour de pe piata sau iese Real? Intra Tesco? Este interesat lantul Auchan si de Cora Romania, dupa preluarea acelorasi hypermarketuri in Ungaria?

Toate aceste intrebari, dincolo de faptul ca tot revin in actualitate in contextul implementarii planurilor de redresare ale grupurilor Carrefour si Metro la nivel global, scot la suprafata realitatea din retailul local: bula hypermarketurilor s-a spart.

Intr-un mod similar pietei imobiliare, acest segment de retail sufera acum din cauza optimismului prea mare de care au dat dovada majoritatea jucatorilor de profil in perioada 2006-2008. Au mizat pe Romania investind sute de milioane de euro anual in expansiune in acest interval, insa criza le-a dat peste cap planurile de recuperare.

Mai mult, Real si-a majorat pierderile cu 33%, Cora si-a redus profitul net cu 40%, Carrefour a raportat -5% la nivelul profitului net, in timp ce Auchan a ramas pe pierdere. Singura necunoscuta este Kaufland, companie care nu si-a facut publice rezultatele pe 2011, asa cum prevad reglementarile Ministerului de Finante.

Aparent, vanzarile hypermarketurilor, per ansamblu, au fost pe crestere anul trecut fata de 2010. Cat de reala este aceasta crestere nu putem afla decat calculand cota lor de piata in sectorul de retail modern. Or aici, daca ne uitam la restul segmentelor, supermarketurile si discounterele castiga clar teren. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...

Posibile iesiri de pe piata romaneasca de retail

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Revista Magazin Progresiv face o radiografie a zvonurilor din retail-ul romanesc, pe baza unor informatii care nu prevestesc nimic bun. Astfel, se afirma: Iese Carrefour de pe piata sau iese Real? Intra Tesco? Este interesat lantul Auchan si de Cora Romania, dupa preluarea acelorasi hypermarketuri in Ungaria?

Toate aceste intrebari, dincolo de faptul ca tot revin in actualitate in contextul implementarii planurilor de redresare ale grupurilor Carrefour si Metro la nivel global, scot la suprafata realitatea din retailul local: bula hypermarketurilor s-a spart.

Intr-un mod similar pietei imobiliare, acest segment de retail sufera acum din cauza optimismului prea mare de care au dat dovada majoritatea jucatorilor de profil in perioada 2006-2008. Au mizat pe Romania investind sute de milioane de euro anual in expansiune in acest interval, insa criza le-a dat peste cap planurile de recuperare.

Mai mult, Real si-a majorat pierderile cu 33%, Cora si-a redus profitul net cu 40%, Carrefour a raportat -5% la nivelul profitului net, in timp ce Auchan a ramas pe pierdere. Singura necunoscuta este Kaufland, companie care nu si-a facut publice rezultatele pe 2011, asa cum prevad reglementarile Ministerului de Finante
.

Aparent, vanzarile hypermarketurilor, per ansamblu, au fost pe crestere anul trecut fata de 2010. Cat de reala este aceasta crestere nu putem afla decat calculand cota lor de piata in sectorul de retail modern. Or aici, daca ne uitam la restul segmentelor, supermarketurile si discounterele castiga clar teren. (Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro)

În 2017, Agricola Bacău a avut o cifră de afaceri de 401,3 milioane de lei
Autor: meatmilk  /   vineri, 23 februarie 2018

(Comunicat) Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de...

Noi soluții pentru deserturile lactate ”low fat”
Autor: Cristina Gavrilut  /   vineri, 23 februarie 2018

Întotdeauna, indiferent de categoria de consumatori la care ne referim, deserturile din lapte au fost un răsfăț. Însă, cu precădere pentru milenieni, dar și pentru celelalte grupe de amatori de astfel de delicii, grija pentru sănătate și dorința de a consuma un aliment care să le aducă beneficii a crescut de la an la an. De aici, și...

Parlamentul European a schimbat Normele privind comerțul on-line și off-line!
Autor: Nora Marin  /   vineri, 23 februarie 2018

Comisia pentru Piața internă și Protecția Consumatorilor a Parlamentului European (IMCO), a votat în adta de 22 februarie cu privire la ”Armonizarea normelor privind garanțiile și contractele de consum pentru vânzarea online și offline a bunurilor”.   Textul IMCO reflectă un compromis politic și armonizează durata...

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...