Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Pretul carnii se va modifica cu 2-3 %

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

(Agrepres) Preturile produselor din carne nu se vor modifica cu mai mult de 2-3 la suta in perioada imediat urmatoare, insa in general totul depinde de pretul materiilor prime, de situatia existenta in Europa dar si de piata neagra autohtona, a declarat Sorin Minea, presedintele Federatiei Patronale Romane din Industria Alimentara Romalimenta.

„In ultima perioada, a existat o crestere a pretului materiilor prime, crestere care se manifesta si in prezent, si care nu s-a reflectat inca total in pretul produselor din galantar.

Fata de anul trecut, vanzarile inregistrate la nivelul unitatilor de retail au scazut, deoarece din ce in ce mai multi comercianti aleg sa se indrepte spre piata neagra, nefiscalizata. La ora actuala, nimeni nu stie exact care este dimensiunea pietei negre, cate magazine vand fiscalizat si cate nu. Piata merge din inertie – adica daca supravietuiesc unitatile de productie a carnii, supravietuiesc si consumatorii.

Potrivit lui Sorin Minea, primul pas pentru normalizarea situatiei de pe piata romaneasca il reprezinta respectarea legislatiei, atat cea interna, cat si cea de la niveul Uniunii Europene.
Daca produsele din carne vor continua sa fie comercializate pe taraba, la temperaturi de peste 30 de grade, si nimeni nu va verifica compozitia exacta a crenvurstilor, salamurilor si a altor mezeluri, vom ajunge o industrie alimentara de mana a III-a, mai rau ca Bangladeshul.

Oricum, consumatorii trebuie sa stie ca la nivelul produselor din carne nu E-urile sunt elementele periculoase, ci folosirea unor ingrediente necorespunzatoare (zgarciuri, tendoane etc.), a mai spus Sorin Minea.

Soluții FrieslandCampina Kievit, pentru produse ready meal-clean label
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 noiembrie 2018

Compania olandeză FrieslandCampina Kievit, producător mondial de ingrediente alimentare și băuturi, a realizat recent un studiu privind  tendințele și evoluțiile de pe piața produselor ready meal, indulgence și clean label, cu țintă directă asupra savorii.   Utilizând propria analiză a conversațiilor online, precum și...

Metro AG Metro-Nom a deschis un birou IT la Cluj-Napoca
Autor: Nora Marin  /   joi, 15 noiembrie 2018

Metro AG Metro-Nom și-a deschis cel de-al treilea birou IT românesc în Cluj-Napoca, denumit și Silicon Valley al Balcanilor, după cum informează publicația European Supermarket Magazine.   Compania mai are încă două unități IT care operează local, mai precis, în București și Brașov. Divizia IT a firmei, Metro-Nom este...