Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Profit pentru retail, pe seama majorării prețurilor la produsele private label

Autor: Meat MIlkjoi, 12 decembrie, 2013

Diferenta de pret dintre brandurile tip A si produsele private label s-a redus in toate tarile, exceptie facand Germania, este una dintre concluziile raportului anual privind piata marcilor proprii din Europa si SUA realizat de compania britanica de cercetare IRI.

Reducerea promotiilor, in special la gamele proprii premium, atat numeric cat si ca discount acordat, este principalul factor care a dus la majorarea preturilor produselor private label, in timp ce brandurile nationale au fost nevoite sa-si mentina nivelul de promovare, pentru a-si putea pastra cotele de piata. Conform studiului citat de Modern Buyer, cresterea preturilor la marcile private a adus retailerilor un castig net de 0,5 miliarde de euro, tradus printr-o crestere de 0,4%, in intervalul iunie 2012 – iulie 2013.

Datele cuprinse in raportul IRI arata ca in Europa, marcile proprii sunt pozitionate, in medie, cu 29,9% mai ieftine decat un brand national similar, cea mai mare diferenta de pret fiind observata in Franta si Germania, iar cea mai mica in Olanda, Marea Britanie si Italia.

In ceea ce priveste promotiile, in cazul private label numarul acestora a scazut de la 16,5% la 16,2% in perioada analizata, in timp ce numarul promotiilor derulate pentru branduri nationale a urcat de la 31,2% la 32,3% in acelasi interval. Reducerea numarului de promotii la produsele private label si, in schimb, cresterea numarului de oferte in randul brandurilor a determinat diminuarea diferentei de pret cu 0,9 puncte procentuale, in conditiile in care retailerii chiar au majorat preturile la produsele proprii, pentru a recupera din marje.(Mai multe, pe www.modernbuyer.ro)

Abatoarele franceze sunt în criză accentuată
Autor: Meat MIlk  /   luni, 19 ianuarie 2015

Abatoarele franceze sunt în criză accentuată, potrivit asociației franceze a cărnii SNIV-SNCP. În urma veștii că abatoarele AIM au fost plasate în administrare judiciară săptămâna trecută, SNIV-SNCP a declarat că embargoul rus impus vara trecută a contribuit la o creștere a presiunii competiționale asupra întreprinderilor din...

China interzice importurile de produse avicole din SUA
Autor: Meat MIlk  /   joi, 15 ianuarie 2015

China interzice importurile de produse avicole din Statele Unite, reacționând la recentele apariții ale unor focare de gripă aviară în SUA, prin interzicerea oricăror importuri de păsări, ouă, carne de pasăre și produse de carne de pasăre din această țară, notează Global Meat.   O declarație comună a Ministerului...