Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Program de imbunatatirea nucleului genetic la pic romania

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Dupa cum informeaza recolta.eu, PIC Romania, parte a grupului britanic Genus, lider mondial in genetica si ameliorarea animala, a demarat un nou program de accelerare a progresului genetic in fermele partenere, prin activarea unei conexiuni permanente cu nucleul genetic APEX, din SUA.

Acest nucleu genetic, devenit functional din anul 2009 si a carui realizare a costat peste 18.000.000 de dolari SUA, reprezinta cel mai important motor de propulsie a programului genetic global al PIC, valoarea progresului anual fiind, in ultimii 5 ani, de peste 2 dolari / porc. Dar, mult mai importanta este rapiditatea cu care genele valoroase prezente in APEX va ajunge in fermele comerciale ce detin genetica PIC, spun reprezentantii PIC Romania.

Astfel, compania a deschis recent un pod aerian permanent de transfer al celor mai valoroase gene catre nucleul genetic local. Drumul genelor trece dinspre APEX prin aeroporturile din Chicago si Roma, pentru a ajunge in final la ferma PIC.

Acest demers va genera in intervalul urmator o masiva imbunatatire a potentialului genetic al animalelor. Concret, actiunea va conduce la o crestere semnificativa a nivelului productiilor, atat cele materne, ce vizeaza numarul de porci obtinuti pe an, cat si cele care implica viteza de crestere, eficienta utilizarii furajului si calitatea carnii.

Investitia anuala in acest proiect este estimata la peste 240.000 RON, beneficiile acestuia fiind integral transferate catre fermele partenerilor autohtoni. In revista Fabrica de carne, puteti citi in numarul 21, care va fi editat in curand, articolul cu titlul Inseminarea naturala, versus artificiala.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...