Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Programe de promovare a produselor alimentare pe 2012, in valoare de 7,2 milioane euro

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Organizatiile profesionale si interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obtine fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piata Uniunii Europene (UE) si in tari terte, valoarea totala a programelor aprobate pentru Romania, in perioada 2010-2012, depasind 7,2 milioane de euro, potrivit datelor furnizate Agerpres de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), institutia prin care se deruleaza aceste programe.

Pentru masura de informare si promovare a produselor agricole pe piata interna si in tarile terte, la partea de cofinantare din bugetul UE, nu este stabilit un plafon anual fix, ci anumite bugete indicative pentru fiecare sector de produse vizate de programe. Valoarea totala a programelor aprobate pentru Romania, in perioada 2010-2012, se ridica la 7.239.617 euro.

Beneficiarii acestui program sunt Patronatul din industria de conserve din legume si fructe si conserve mixte – ROMCONSERV, Asociatia producatorilor de Vin si Produse Vitivinicole Dobrogea (APVPV-Dobrogea), Asociatia Operatorilor din Agricultura Ecologica – 'Bio-Romania' si PRODCOM, cu cate doua programe fiecare, iar pietele vizate pentru promovare sunt Federatia Rusa, Norvegia, Ucraina, Republica Populara Chineza, Romania, Germania, Elvetia, Polonia, Slovacia, Cehia.

Produsele eligibile pentru promovare pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, inul textil, plante vii si produse de horticultura ornamentala, ulei de masline si masline de consum, uleiuri din seminte, lapte si produse lactate, carne proaspata, refrigerata sau congelata, produsa conform standardelor de calitate comunitare sau nationale, miere si produse apicole, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, produse cu denumire de origine protejata (DOP), indicatie geografica protejata (IGP) sau specialitate traditionala garantata (STG), precum si produsele din agricultura ecologica si carrne de pasare.

Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata, refrigerata sau congelata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, etc.

Pentru aceasta masura dedicata tarilor terte, Comisia Europeana organizeaza misiuni comerciale la nivel inalt in Japonia, Coreea de Sud, China, in vederea sustinerii calitatii, proprietatilor nutritive si avantajele oferite de produsele europene in ceea ce priveste siguranta alimentara, metodele de productie si respectarea mediului.

ANSVSA: Actualizarea situației privind evoluția Pestei Porcine Africane
Autor: meatmilk  /   vineri, 15 martie 2019

(Comunicat) La această dată, Pesta Porcină Africană (PPA) evoluează în 258 de localități din 19 județe, cu un număr de 993 de focare (dintre care 12 în exploatații comerciale). În alte 3 județe există doar cazuri la mistreți. În total au fost eliminați 365.412 porci afectați de boală și există 1.198 cazuri la mistreți. În...

15 martie, Ziua Internațională a Drepturilor Consumatorilor
Autor: meatmilk  /   vineri, 15 martie 2019

(Comunicat) Joi, 14 martie 2019, a avut loc conferinta de presa a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, care se aniverseaza pe 15 Martie.   La conferinta au participat membrii conducerii ANPC: Marius Pirvu – Presedinte, Liliana Minca – Vicepresedinte,...