Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Programe de promovare a produselor alimentare pe 2012, in valoare de 7,2 milioane euro

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Organizatiile profesionale si interprofesionale din domeniul agroalimentar pot obtine fonduri europene pentru promovarea produselor agroalimentare pe piata Uniunii Europene (UE) si in tari terte, valoarea totala a programelor aprobate pentru Romania, in perioada 2010-2012, depasind 7,2 milioane de euro, potrivit datelor furnizate Agerpres de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA), institutia prin care se deruleaza aceste programe.

Pentru masura de informare si promovare a produselor agricole pe piata interna si in tarile terte, la partea de cofinantare din bugetul UE, nu este stabilit un plafon anual fix, ci anumite bugete indicative pentru fiecare sector de produse vizate de programe. Valoarea totala a programelor aprobate pentru Romania, in perioada 2010-2012, se ridica la 7.239.617 euro.

Beneficiarii acestui program sunt Patronatul din industria de conserve din legume si fructe si conserve mixte – ROMCONSERV, Asociatia producatorilor de Vin si Produse Vitivinicole Dobrogea (APVPV-Dobrogea), Asociatia Operatorilor din Agricultura Ecologica – 'Bio-Romania' si PRODCOM, cu cate doua programe fiecare, iar pietele vizate pentru promovare sunt Federatia Rusa, Norvegia, Ucraina, Republica Populara Chineza, Romania, Germania, Elvetia, Polonia, Slovacia, Cehia.

Produsele eligibile pentru promovare pe piata UE sunt fructele si legumele proaspete sau procesate, inul textil, plante vii si produse de horticultura ornamentala, ulei de masline si masline de consum, uleiuri din seminte, lapte si produse lactate, carne proaspata, refrigerata sau congelata, produsa conform standardelor de calitate comunitare sau nationale, miere si produse apicole, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, produse cu denumire de origine protejata (DOP), indicatie geografica protejata (IGP) sau specialitate traditionala garantata (STG), precum si produsele din agricultura ecologica si carrne de pasare.

Produsele eligibile pentru promovarea in tari terte sunt carnea de vita sau de porc proaspata, refrigerata sau congelata, preparate alimentare pe baza de aceste produse, carne de pasare de calitate, produse lactate, ulei de masline si masline de consum, vinuri cu denumire de origine protejata sau indicatie geografica protejata, bauturi spirtoase cu indicatie geografica protejata, fructe si legume proaspete sau procesate sau produse provenind din agricultura ecologica, etc.

Pentru aceasta masura dedicata tarilor terte, Comisia Europeana organizeaza misiuni comerciale la nivel inalt in Japonia, Coreea de Sud, China, in vederea sustinerii calitatii, proprietatilor nutritive si avantajele oferite de produsele europene in ceea ce priveste siguranta alimentara, metodele de productie si respectarea mediului.

Soluții digitale pentru productivitate sporită și profit ridicat în fermă
Autor: meatmilk  /   vineri, 3 august 2018

(Comunicat) Evoluția rapidă a domeniului IT și influența existenței Internetului se fac simțite în toate domeniile, inclusiv în agricultură. Fermierii din întreaga lume adoptă cu rapiditate noile tehnologii, astfel încât să își îndeplinească menirea cât mai ușor și să producă tot mai multă hrană pentru o populație...

C.E.: Rolul cheie pe care vânătorii trebuie să îl joace în împiedicarea evoluției PPA
Autor: meatmilk  /   joi, 2 august 2018

(Comunicat) Sectorul cărnii de porc este unul dintre cele mai semnificative sectoare agricole din UE. Acesta reprezintă 8,5% din producția totală a industriei agricole din UE, cea mai mare, în comparație cu alte sectoare de carne. Carnea de porc reprezintă 50% din producția totală de carne din UE. Carnea de porc este cea mai exportată...