Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Programul național de relansare a consumului de peşte

Autor: Meat MIlkjoi, 21 noiembrie, 2013

Proiectul de promovare şi relansare a consumului de peşte în România, este un proiect finanţat prin POP 2007-2013, cu sprijinul Guvernului României şi Uniunii Europene şi întreprins de Doripesco în perioada 2013 – 2015. Acesta a debutat cu cele două mari târguri de profil ale toamnei: unul în perioada 23 – 26 octombrie 2013 şi Indagra (30 octombrie – 03 noiembrie).

Scopul acestui proiect este de a promova consumul de peşte şi de a scoate în evidenţă importanţa consumului de peşte, făcându-i pe oameni să conştientizeze importanţa introducerii peştelui în alimentaţia săptămânală, prin scoaterea în evidenţă a proprietăţilor nutritive ale acestuia. Pentru o alimentaţie responsabilă, peştele este un aliment care nu ar trebui să lipsească din coşul de cumpărături, datorită elementelor nutritive pe care le conţine. Carnea de peşte este bogată în proteine, lipide, vitamine şi minerale, astfel putând să înlocuiască orice alt tip de carne. În plus, aceasta este uşor digerabilă, deoarece nu conţine ţesut colagen fibros.

Carnea de peşte este o parte importantă dintr-o nutriţie echilibrată, fiind o principală furnizoare de grăsimi esenţiale omega-3, cu rol în dezvoltarea şi menţinerea performanţei intelectuale, precum şi în protecţia sistemului cardiac. Peştele este considerat a fi şi un aliment care îmbunătăţeşte funcţiile creierului. Un experiment a demonstrat faptul că oamenii care mănâncă o singură masă de peşte pe săptămână îşi reduc declinul intelectual specific înaintării în vârstă cu circa 10 – 13%. Carnea de peşte este şi un aliment de bază în meniul copiilor aflaţi în creştere. Începând cu vârsta de un an şi cel puţin până la 3 ani de viaţă, copiii ar trebui să mănânce peşte de 2-3 ori pe săptămână, astfel încât să li se dezvolte la parametri optimi, memoria şi randamentul intelectual.  

În acelaşi timp, trebuie tras un semnal de alarmă cu privire la scăderea consumului de peşte în România, faţă de restul ţărilor din Uniunea Europeană (consumul anual de peşte în România este de 10 ori mai mic decât cel din ţările Uniunii Europene, în condiţiile în care se cifrează la numai 4,5 kilograme/ locuitor. Cei mai mari consumatori de peşte şi produse din peşte sunt Portugalia şi Spania, care consumă 48, respectiv 45 de kilograme pe locuitor pe an.)

„În cadrul celor două târguri am fost plăcut impresionaţi de reacţiile vizitatorilor, care se bucurau să primească materiale de unde pot învăţa despre beneficiile consumului de peşte, sau se pot inspira în vederea realizării de noi reţete pescăreşti, dedicate meselor în familie. Foarte mulţi dintre vizitatori ne-au confirmat că au aflat multe informaţii utile privind consumul de peşte, dar din păcate, preţul peştelui este principalul motiv care îi împiedică să-l consume frecvent. Campania de conştientizare a beneficiilor consumului de peşte a avut un feedback pozitiv şi cu siguranţă schimbarea comportamentului de consum spre o alimentaţie responsabilă se poate face doar prin comunicarea continuă şi susţinută.” (Ruxandra Coc – Responsabil proiect „Relansarea consumului de peşte în România”, proiect finanţat prin POP 2007-2013, cu sprijinul Guvernului României şi Uniunii Europene)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...