Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Rabobank: În 2018, piața globală a cărnii, marcată de concurență acerbă pentru zone de export

Autor: Maria Demetriadvineri, 15 decembrie, 2017

Creșterea producției de proteine ​​animale se extinde în întreaga lume, iar creșterea concurenței între marile puteri pentru cota portofoliului de consum și între exportatori, pentru accesul la destinații importante, creează multe oportunități, atât pentru producători, cât și pentru procesatori, conform previziunilor Raportului ”RaboResearch Animal Protein 2018”.

 

Producția de carne va depăși media ultimilor zece ani

 

În documentul dat publicității recent, se afirmă: ”Rabobank se așteaptă ca producția de proteine ​​animale să crească în toate regiunile, creșterea totală a producției depășind încă o dată media pe zece ani”, susține Justin Sherrard, Strategist Global – Animal Protein Rabobank, care argumentează: ”Această creștere puternică a producției este în principal determinată de Brazilia, China și SUA”.

 

Privind producția pe specii, carnea de vită se îmbină cu carnea de porc ca o contribuție puternică la expansiunea globală. În 2018, producția globală de carne de vită este de așteptat să se extindă pentru al treilea an consecutiv, iar producția globală de carne de porc este de așteptat să vadă un alt an de expansiune semnificativă. Producția de păsări este, de asemenea, de așteptat să crească.

 

Acvacultura va continua să conducă la creșterea ofertei de fructe de mare. Creșterea durabilă a industriei fructelor de mare depinde numai de acvacultură, deși ne așteptăm ca industria de capturi sălbatice să se redreseze, după ce El Niño s-a retras în 2017. Înmulțirea pieței somonului se recuperează, prețurile la făina de pește se vor stabiliza și industria creveților va continua să crească.

 

Vor crește exporturile

 

”Rapoartele de comerț Rabobank pentru anul 2018 arată că multe țări vor încearca să majoreze exporturile și aceasta va fi o parte importantă a competiției sporite pe care o așteptăm în 2018”, potrivit lui Sherrard.

 

În timp ce rezultatele comerciale specifice vor reflecta, de asemenea, cererea tot mai mare, problemele de acces și deciziile de politică, Rabobank se așteaptă ca și activitățile de comerț să reprezinte un domeniu important, atât al oportunității, cât și al incertitudinii, în anul care vine.

 

Incertitudinea în 2018 va veni din suprapunerea politicii în politica comercială, cum ar fi negocierile NAFTA, Brexit și relațiile comerciale dintre Statele Unite și China care nu sunt noi, dar se pare că au devenit mai frecvente, dar și din chestiuni legate de biosecuritate, cum ar fi Gripa aviară, Febra porcină africană și EHP (o infecție fungică la creveți), care sunt din nou susceptibile de implicare politică. ”Comerțul ar trebui să fie problema de vârf pentru proteinele de origine animală la nivel mondial, pe măsură ce ne îndreptăm spre un an nou, iar sporirea competitivității va fi critică pentru succes”.

 

Consolidare inegală, evoluția comerțului cu amănuntul, proteine ​​alternative, inovarea

 

Privind dincolo de piețe și comerț, Rabobank vede alte patru aspecte care vor domina titlurile pentru proteine ​​animale în 2018: o consolidare inegală a industriei, comerțul cu amănuntul în evoluție, proteinele alternative și tehnologia.

 

În comerțul cu amănuntul al produselor alimentare, peisajul în evoluție este unul cu mai multe canale, mai multe opțiuni de produs și viteză mai mare de furnizare, achiziție și consum, datorită digitalizării lanțului. Acest lucru va aduce noi domenii de oportunitate, cum ar fi vânzările de alimente proaspete online în China și, în general, va aduce oportunități lanțurilor de aprovizionare cu proteine ​​animale puternice și agile.

 

Proteinele alternative vor crește din ce în ce mai mult, de la baza lor mică, și vor continua să capteze interesul consumatorilor față de alimentele inovatoare. În același timp, lanțul de producție a proteinelor animale și, în special, acvacultura, se va concentra pe proteinele alternative, ca ingredient inovator pentru hrana animalelor. Atunci când vine vorba de inovare, tehnologie și, în special, tehnologia bazată pe date, aceasta va începe să producă valoare de-a lungul lanțului de aprovizionare cu animale, de exemplu, printr-o gestionare sporită a lanțului de aprovizionare (cost). Doui factori importanți în spatele creșterii tehnologiei sunt reducerea amprentei de mediu și abordarea preocupărilor sociale.

 

Perspective regionale

 

  • America de Nord: Producția va continua să crească. Extinderea continuă a producției în rândul speciilor sporește dependența de comerț, însă accesul la piețele comerciale va constitui o zonă de incertitudine în anul 2018
  • Brazilia: Producția va crește în 2018. Brazilia și Argentina vor crește producția de carne de vită cu 5% și, respectiv, cu 4%, iar Brazilia va crește și producția de carne de pasăre și de porc.
  • UE: Exporturile sunt esențiale pe o piață dificilă. Accesul la piețele de export este din ce în ce mai importantă pentru prelucrători, deoarece producția crește, în timp ce problemele sociale rămân pentru consumatorii casnici. Iminența Brexit va bulversa piața încă din 2018.
  • China: Se va majora aprovizionarea cu carne de porc, păsările de curte vor rămâne la același nivel ca în 2017. Piața de carne de porc din China intră într-un ciclu descendent, importurile urmând să crească odată cu ajustarea structurală. Ponderea totală a păsărilor de curte va fi redusă, scăderea ofertei de păsări ”albe” și creșterea altor specii. Comerțul cu carne de vită va crește constant, importurile fiind principala forță motrice.
  • Asia de Sud-Est: Creșterea producției va încetini. Producția de păsări de curte se reduce în funcție de surplusul ofertei. Cererea de carne de vită va continua să fie satisfăcută de importuri, prețul fiind principalul obiectiv în procesul de luare a deciziilor comerciale.
  • Australia și Noua Zeelandă: producția de carne de vită și de miel va rămâne stabilă. Condițiile sezoniere îmbunătățite susțin cererea producătorilor australieni pentru bovine, în mijlocul unor piețe de export mai ușoare, în timp ce în Noua Zeelandă, exportatorii de carne de vită se bazează pe creșterea continuă a cererii pe piețele de export.
T-Pro Solutions demistifică datele de vânzări promoționale prin analiza predictivă
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 19 iulie 2017

T-Pro Solutions, una dintre cele mai mari firme de analiză comercială din lume, a abordat un obstacol major cu care se confruntă multe mărci de produse ambalate pentru consumatori (CPG), și, în special, de produse lactate, prin armonizarea mai multor bănci de date ale vânzarilor promoționale în magazine, sintetizându-le într-o singură...

Lumea nu e ambalată-n roz!
Autor: Ilie Stoian  /   vineri, 10 martie 2017

Cam toate rapoartele și analizele din ultima perioadă vorbesc despre creșteri, făcând să plutească în aer un optimism demn de finalul unui film în care trenul plin cu pasageri se prăbușește în prăpastie. Mai abitir, optimismul urlă în românii amăgiți de statistici: consumul crește! Ba, va crește și mai mult, grație...