Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Rabobank: 2019 și 2020, ani foarte dificili în sectorul laptelui și lactatelor

Autor: Nora Marinmiercuri, 3 octombrie, 2018

Ritmul de creștere a ofertei de lapte a celor șapte mari exportatori (UE, SUA, Noua Zeelandă, Australia, Brazilia, Argentina, Uruguay), a scăzut în trimestrul 3 al anului 2018, după cum poate fi citit în cel mai recent raport privind produsele lactate din cadrul RaboResearch „Dairy Quarterly Q3 2018 „.

 

Încetinirea creșterii producției de lapte în trimestrul II al anului 2018, la doar 1% din anul trecut, a fost cauzată de vremea caldă și uscată din Australia, în timp ce condițiile de secetă din unele părți ale Europei de Nord și de Vest au redus volumul laptelui.

 

Greva fermierilor brazilieni, de la începutul anului, a limitat și ea creșterea ofertei de lapte, în timp ce hrana scumpă pentru animale ar putea începe să diminueze producția argentiniană. Oferta de lapte din SUA continuă să scadă sub media istorică.

 

Producția de lapte scăzută din zonele afectate de secetă din emisfera nordică este în contradicție cu un început puternic al sezonului de producție de lapte din Noua Zeelandă. Piețele mondiale de produse lactate prezintă rezultate variabile, la nivel global.

 

Cele mai multe dintre produsele de origine din Oceania au pierdut teren, deoarece cumpărătorii așteaptă o primăvară favorabilă în Noua Zeelandă, în 2019, ducând la o cerere scăzută a cumpărătorilor.

 

”In aceste condiții, Rabobank estimează că furnizarea de lapte va creste modest in urmatoarele 12 luni, determinata de marjele stranse in ferma si efectele persistente ale conditiilor meteorologice nefavorabile „, spune Emma Higgins, expert Rabobank.

 

„Excedentul de produse lactate disponibile pentru export se va diminua în mod semnificativ pentru o perioadă lungă de timp, ceea ce va oferi un avantaj față de prețurile din cadrul complexului de produse lactate”, a adăugat el.

 

Cu costuri furajere mari, la scară globală, prețurile la lapte vor trebui să se deplaseze mai mult pentru a compensa impactul, pentru a îmbunătăți marjele fermierilor și pentru a susține creșterea producției de lapte.

 

Importurile de produse lactate ale Chinei sunt de așteptat să crească în 2H 2018, ceea ce va contribui la absorbția unei părți din creșterea ofertei de lapte din Noua Zeelandă. Întreaga amploare a declinului comerțului, asupra monedelor și comerțului va avea loc probabil în 2019 și în 2020.

 

Un risc cheie îl reprezintă dolarul american puternic, care va reduce puterea de cumpărare a regiunilor cheie importatoare.

GfK: În România, încrederea consumatorilor a scăzut cu 37,6 %!
Autor: meatmilk  /   miercuri, 14 februarie 2018

(Comunicat) La finalul anului 2017, încrederea consumatorilor în economiile din Europa a continuat să crească ușor. În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte - cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă...

Nielsen: Atenție, percepția consumatorilor despre private label e favorabilă!
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 10 ianuarie 2018

Percepțiile despre brandurile cu etichetă privată sunt favorabile în întreaga lume, însă cotele de valoare nu sunt distribuite corespunzător, relevă una dintre ultimele cercetări realizate de Nielsen. Cum e și firesc, succesul etichetei private este cel mai puternic în cazul categoriilor de bunuri de larg consum, în comerțul cu...