Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Radu Marian, un model managerial, un model al succesului!

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 17 aprilie, 2013

De mai bine de 20 de ani, Radu Marian conduce frâiele unei afaceri care a crescut constant, reușind să se impună cu succes pe piața cărnii din România. Sub conducerea sa managerială, Carmangeria Godac reprezintă un brand respectat, un brand care este sinonim celor mai înalte standarde de calitate a produselor.

 

Bogăția vine prin multă muncă și prin management de calitate

 

Fabrica de Carne: Domnule Radu Marian, cât de greu e, în ziua de azi, să fii managerul unei firme de procesare a cărnii din România?

Radu Marian: Este foarte greu. Nu e ușor să conduci o companie care produce alimente pentru populație. Cine își închipuie că e ușor, se păcălește singur. Drept dovadă stă faptul că mulți au încercat să intre în această industrie și, la fel de mulți au închis aproape imediat. Dacă ne gândim să ne îmbogățim peste noapte, facem o mare greșeală. E adevărat, toți cărnarii din toată Europa și din toată lumea sunt bogați. Însă bogăția nu vine peste noapte. Bogăția vine în timp, prin multă muncă, prin multă perseverență, prin pricepere și printr-un manageriat de calitate.

 

FDC: Care credeți că sunt principalele calități de care trebuie să dea dovadă un bun manager?

RM: În primul rând, trebuie să fie foarte bine pregătit din punct de vedere profesional. Totodată, trebuie să dea dovadă de sinceritate și corectitudine față de partenerii de afaceri, să respecte normele igienico-sanitare, toate acestea însemnând în final sinceritatea și respectul față de consumator, pentru că el este acela care dă măsura muncii tale.

 

rm1FDC: Succesul și prestigiul de care se bucură Carmangeria Godac vă confirmă aceste calități. Ce v-a determinat să intrați în această afacere?

RM: După căderea comunismului, am vrut să-mi fiu propriul stăpân dar, în același timp, am vrut să las ceva în urma mea. Afacerea a pornit în 1990 și 1991, încet, cu pași mici dar siguri. În timp, s-a consolidat, concretizându-se într-o companie solidă, viabilă din punct de vedere economic.

 

FDC: Domnule Radu Marian, sunteți proprietarul unei companii, a unei afaceri, faceți parte din micul grup al celor care susțin România, din punct de vedere economic. Cum vedeți raportul dintre manager și statul român?

RM: Relația e biunivocă. Pe de o parte, noi, ca investitori, trebuie să respectăm statul, prin respectarea legilor. Dar statul este dator să contribuie la consolidarea economiei prin crearea unui mediu de afaceri favorabil. Iată, criza, nu numai că nu a trecut, dar cred că nici nu se va termina. Pe termen lung, acesta va fi mediul economic în care vom activa. De aceea, ca manageri, trebuie să învățăm să facem afaceri mai eficiente, mai bune, trebuie să învățăm lecția eficienței, a creșterii productivității și a diminuării cheltuielilor, fără a diminua calitatea produselor, pentru că, aici, la Carmangeria Godac, respectarea celor mai înalte standarde de calitate este literă de lege!

 

TVA-ul trebuie redus

 

FDC: Vorbind despre mediu de afaceri favorabil, trebuie să vorbim neapărat de reducerea TVA-ului. Care este opinia dumneavoastră, în acest sens?

RM: Despre reducerea TVA-ului se vorbește de mult timp. Anul trecut, a fost chiar temă de campanie. Dar, pe de o parte, să nu uităm că industria alimentară contribuie cu 7- 8 % din PIB, deci, o reducere ar diminua contribuția bugetară, fiind dificil de luat o decizie. Pe de altă parte, însă, pe termen lung, statul va câștiga, pentru că prin diminuarea cotei de TVA, afacerile se vor dinamiza, consumul va crește, iar noi ne vom putea păstra companiile și, la fel de important, vom putea păstra numărul de angajați. Desigur, opinez pentru reducerea cotei de TVA.

 

FDC: În ce măsură v-au afectat evenimentele din această primăvară de pe piața națională și internațională a cărnii?

RM: Toți procesatorii au fost afectați; pe unii mai mult, pe alții, mai puțin. Dar, cred că scandalul a fost regizat.  Cred că producătorii din Europa au o anumită teamă față potențialul procesatorilor de carne din România. Totodată, și în rândul nostru sunt anumiți oameni de afaceri care nu-și fac treaba cum trebuie. În cazul lor, eu cred că autoritățile ar fi trebuit să intervină preventiv, pentru a elimina posibilitatea derapajelor. Dar, dacă s-a greșit, cei care murdăresc imaginea sectorului de carne din România trebuie aspru pedepsiți. În același timp, însă, felicit autoritățile române pentru modul în care au acționat pe plan intern și internațional, prin răspunsul promt și argumentat pe care l-au dat, atât opiniei publice și autorităților europene, cât și consumatorilor români, privind nevinovăția sectorului de carne din România, în privința scandalului cărnii de cal.

 

Dezvoltare pe toată linia

 

FDC: Din punctul dumneavoastră de vedere, care credeți că sunt tendințele de consum ale populației, și cum răsunde Carmangeria Godac acestor noi cerințe?

RM: Românul a început să aibă grijă de sănătatea lui, a început să mănânce mai sănătos și cred că tendința e aceea a unui consum de produse de carne de calitate. Tocmai de aceea, în anul acesta am luat în calcul dezvoltarea unei serii de 10 produse din gama de fierte-afumate și crud-uscate, produse românești fabricate după rețete românești, cu gust românesc. Sunt produse pe care le oferim în premieră consumatorilor și pe care nu le-au mai găsit în magazine în ultimii 20 de ani. Desigur, sunt produse de cea mai bună calitate. Vedeți, dumneaoastră, noi nu fabricăm produse ieftine. Toată gama noastră de produse are o calitate înaltă, cu prețuri pe măsură. Nu am fabricat niciodată produse de calitate inferioară, la prețuri mici. Avem un brand și vrem să ni-l respectăm! Clienții ne sunt fideli și am reușit fidelizarea acestora prin calitatea constantă a produselor noastre, diferențiindu-ne de fel de fel de firme care au produse cu tot felul de denumiri care nu sunt justificate prin ce e sub etichetă.

 

FDC: Care sunt alte noutăți pe care le puteți anunța?

RM: A doua noutate este aceea că, la nivel de acționariat, suntem în discuție pentru construirea unui depozit de produse congelate, precum și extinderea și modernizarea sălii de tranșare. Nu în ultimul rând, în a doua parte a lunii aprilie, vom implementa a patra serie de certificare din punct de vedere al calității și al siguranței alimentare, pe toată linia, potrivit celor mai exigente cerințe.

 

FDC: Vă felicităm! Înseamnă că afacerea dumneavoastră e cu adevărat solidă, dacă reușiți punerea în aplicare a unui program de dezvoltare într-o perioadă atât de dificilă!

RM: Cu adevărat,  putem să spunem că firma e solidă, chiar dacă nu procesăm capacități mari. Livrăm aproape 8 tone de produse din gama proaspete afumate, dar urmărim o creștere economică sănătoasă, care să confere stabilitate și perspective.

 

Vom termina anul 2013 pe profit consolidat

 

FDC: Cum vedeți finalul 2013 pentru Carmangeria Godac?

RM: Dacă prețul la materia primă va rămâne la nivelul de acum, toți procesatorii de carne vor înregistra profit chiar dacă nivelul de consum s-a mai redus. Oricum, comparativ cu finalul anului 2012, care, din punct de vedere al prețurilor la materia primă a fost catastrofal, acum este mult mai bine.

 

FDC: Ați avut probleme în 2012 cu materia primă?

RM: Da, au fost mari probleme și de preț dar și de calitate. Însă, în această primăvară am eliminat toate deficiențele. De aceea, estimez că la finalul anului 2013 vom fi pe profit consolidat, față de anul trecut.

 

FDC: Domnule Radu Marian, care e lucrul care vă face cu adevărat fericit?

RM: Faptul că reușesc să mențin această firmă la un standard ridicat de calitate, că mențin intact numărul de 200 de angajați și faptul că se vede o creștere în urma muncii noastre.

 

FDC: Ce mesaj ați putea adresa colegilor din sectorul românesc de procesare a cărnii?

RM: În primul rând, le-aș transmite să acorde o mai mare atenție asupra producției și o mai mare atenție asupra consumatorului; să dea dovadă de transparență, atât în fața autorităților, cât și în fața consumatorului final. Noi vom fi total transparenți, neavând nicio temere, din acest punct de vedere. Iar dacă acest mesaj nu se înțelege, e treaba fiecăruia.

 

FDC: Și, ce mesaj ați dori să adresați consumatorilor?

RM: Să guste din produsele carmangeriei Godac și, cu siguranță, vor face un obicei din asta!

FDC: Vă mulțumim!

Irina Crăciunescu-Diana: Politica salarială a Guvernului ne preocupă în mod deosebit
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 27 aprilie 2017

Continuăm șirul opiniilor managerilor români din industriile de carne și lapte ale României, despre starea mediului de afaceri din acest moment, cu declarația doamnei Irina Crăciunescu-Director General al companiei Diana. Iată ce a declarat în acest sens, pentru revista Meat.Milk.:   "Mediul de afaceri din domeniile în care...

Petre Daea: România nu poate fi desțelenită. România nu poate fi decât cultivată!
Autor: Ilie Stoian  /   miercuri, 12 aprilie 2017

Ei, bine, în România de azi a Facebook-ului, a miștoului perpetuu, a telefonului deștept și a mitingurilor dirijate de agenții de publicitate, la Ministerul Agriculturii vine în cea mai înaltă funcție un om din altă lume, uitată de mulți. Dar este acea lume la care trebuie să ne raportăm în permanență, pentru că ea ne leagă...