Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

RBC deține 87 % din piața soluțiilor pentru retail!

Autor: Meat MIlkjoi, 20 martie, 2014

(Comunicat) Strategiile investiționale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piață de 87% în industria de retail. 

Compania fondată în 1991 cu capital integral austriac este astăzi principalul furnizor și integrator de soluții IT pentru industria de retail și cea alimentară din România, având sediul în București și filiale în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brasov și Republica Moldova (Chișinau). RBC a înregistrat la finalul anului 2013 o cifră de afaceri de 15.6 milioane euro.

RBC a înregistrat o creștere ambițioasă ce a avut la bază, în toți cei 23 de ani, din momentul lansării unei afaceri de familie până la a deveni un nume important în industria furnizării de soluții IT, un cuvânt-cheie: investițiile.

Andrei Bojiță, CEO RBC explică: „O creștere sănătoasă presupune investiții vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am îmbrățișat-o 100%. Și iată că rezultatele sunt pe măsură: am lărgit portofoliul de soluții oferite clienților noștri și astăzi putem vorbi despre RBC IQ, care înglobează o suită de aplicații ce sintetizează mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clienților noștri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. În plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind în automatizări și, odată cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent în zona de software development.”

De alfel, RBC a deschis anul trecut și reprezentanța RBC Chișinau, o consecință a bunului mers al afacerii și un răspuns la nevoia de a livra soluții cât mai complexe în Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasă de RBC, ce a văzut potențialul pe termen mediu al acestei piețe, dar și pentru a fi cât mai aproape de clienți. RBC se poate mândri cu o rețea de service ce numără 50 de specialiști angajați în cadrul companiei, alături de care lucrează 20 de firme partenere. Compania răspunde prompt oricărei solicitări și în prezent se găsește, prin punctele de service, la o distanță de maximum 50 -100 de km de orice client.

Cifra de afaceri înregistrată la finalul anului 2013 a fost de 15.6 milioane euro, ce înseamnă o creștere de 6% față de 2012 și depășește estimările inițiale. Pentru anul în curs, se preconizează o creștere a cifrei de afaceri de 12% – 14%.

În plus, s-a notat și o lărgire a cotei de piață în retail – s-a atins impresionanta cifră de 87% market share, datorită performanței foarte bune a lanțurilor Mega Image, Profi, Auchan și Carrefour, precum și deciziei lanțului Selgros de a înlocui o soluție POS existentă cu una mult mai performantă, livrată de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. În plus, s-au deschis 89 de magazine folosind soluția proprietară RBC – RetailIQ. În total, putem spune că RBC a ajutat clienții să-și  deschidă în 2013 un număr de peste 300 de magazine!

Reprezentanții companiei estimează că în industria alimentară s-a păstrat cota de piață, chiar dacă au lipsit proiecte majore.

2013 a adus cu sine investiții și prin lărgirea portofoliului de parteneri, ce a inclus până acum peste 15 branduri internaționale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft.

Începând cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi: Mondini – leader în sisteme de packaging avansate; Symphony EYC – soluții de category management, merchandising management, customer marketing și loyalty; Fujitsu Service Center – RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu; UBS – sisteme de etichetare și tipărire de etichete în mediu industrial; Online Software AG – soluții avansate de digital signage.

De asemenea, în anul 2013 RBC a extins portofoliu de soluții proprii prin achiziția unei participații majoritare într-o companie de software din Timișoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suită matură de aplicații WMS (Warehouse Management Solutions), cu care compania adresează verticala de Logistică și Distribuție.

Avansul cifrei de afaceri RBC în 2013 s-a datorat și câștigării de noi clienți. Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson, Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalact sunt câteva nume importante. Pentru aceștia se livrează soluții și servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus în zona de mobilitate industrială, IP dezvoltat de către companie și solutii Wincor Nixdorf.

2014 va înseamna continuarea investițiilor: extinderea de funcționalități pentru aplicațiile proprietare RBC IQ – există un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adaugă permanent cerințe din partea clienților – pregătirea pentru piața vorbitoare de limbă rusă, precum și întărirea capabilităților de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence (BI). Andrei Bojiță, CEO RBC a adăugat: „Avem în vedere extinderea și în alte zone din Balcani, de aceea cercetăm atent și alte piețe, pentru a vedea dacă răspund nevoilor noastre și ale clienților noștri.”

 

Pentru mai multe informații despre produsele și serviciile RBC, vă invităm să accesați www.rbc.com.ro

În 2015, Frigoexpres va avea o creștere de 10 %
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

În anul 2015, compania de transport Frigoexpres va avea o creștere de 10 % a afacerilor, a declarat Florian Mihuţ, Directorul General şi acţionarul majoritar al transportatorului orădean, la acest lucru urmând să contrinuie noile contracte semnate în Germania, Franţa şi Elveţia.   „Anul trecut l-am terminat cu o cifră de...

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 ianuarie 2015

Afacerile VPK Packaging-Salonta vor trece de 23 de milioane de euro, în 2015. Mai precis, producătorul belgian de ambalaje din carton VPK Packaging, care deţine pe piaţa locală două fabrici la Salonta, judeţul Bihor, şi-a bugetat pentru anul 2015 o cifră de afaceri de 23,6 mil. euro, mai mult cu 13% faţă de anul trecut, în principal pe...