Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Relocarea productiei de carne de vita in europa de est

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Industria carnii de vita din Uniunea Europeana se afla intr-un impas economic, fara precedent in istoria comunitara. Preturile de achizitie ale bovinelor de carne au atins niveluri record, atat datorita cererii mari de carne de vita inregistrate la sfarsitul anului 2011, cat si lipsei de pe pietele europene a unei oferte atractive. Cu toate ca preturile ridicate duc firesc la pastrarea efectivelor de animale, din productia agricola slaba a anului acesta, datorata secetei si implicit cresterii pretului cerealelor, a rezultat regresul inevitabil al numarului de bovine, la nivel mondial.

Resimtita puternic in Europa, scaderea efectivelor de vite lasa loc nesigurantei in refacerea septelurilor persistand, in randul producatorilor, incertitudini referitoare la perspectiva profitului realizat din noua politica agricola comuna, piesa importanta in acest segment al industriei alimentare, incepand cu anul 2013.

Toate acestea vor afecta, fara indoiala, volumul total de carne de vita produsa in Europa de Vest, trecerea productiei din acest spatiu geografic catre sudul si sud-estul Europei ducand apoi spre o inevitabila crestere a pretului carnii de vita. Simultan, efectul va fi insotit de presiuni asupra procesatorilor europeni, a caror supravietuire economica in urmatorul deceniu este legata de relocarea productiei de bovine de carne in spatiul est-european, unde potentialul nu este exploatat, iar costurile de productie sunt mult mai mici.

Rationalizarea constanta a industriei carnii de vita in Uniunea Europeana conduce inevitabil spre cresterea investitiilor in alte tari, pentru a proteja aprovizionarea cu acest produs. Romania este prima tara vizata in acest sens, datorita potentialului mare de pasunat, a dezvoltarii politicilor agricole, a masurilor canalizate in aceasta directie si a preturilor mici la terenurilor agricole.

Aflata la mare cautare in Europa de Vest, rasa de bovine Angus, se preteaza cel mai bine pentru pasunile din Romania, datorita geneticii sale conforma conditiilor impuse de cresterea in sistem extensiv, doar cu iarba de pe pasune, realizand in acest fel o carne naturala, frageda si marmorata, ce se dovedeste corespunzatoare solicitarii procesatorilor din Europa de Vest.

In acest sens, firma Karpaten Meat propune fermierilor romani sa fie cu un pas inaintea trendului si sa profite de aceasta oportunitate, producand carne rezultata din cresterea bovinelor Angus, ingrasate pe pasune. Pentru aceasta este necesara o genetica adaptata cerintelor pietei, iar la Karpaten Meat selectarea unei genetici cu performante ridicate este primordiala pentru productia de vitei, conform standardelor Europene. Selectia se bazeaza pe fondul genetic al rasei Aberdeen Angus la nivel mondial. Firma noastra ofera spre vanzare atat animale de reproductie rasa Angus cat si material seminal provenind de la tauri Angus campioni. Suntem deschisi parteneriatului durabil cu fermele, pentru dezvoltarea pietei carnii de vita in Romania.

Pentru mai multe detalii despre programele de parteneriat ale firmei Karpaten Meat sau despre dezvoltarea unui business cu vaci de carne Angus trimiteti-ne un mail pe adresa info@karpaten-meat.com sau contactati-ne la numarul de telefon +40 269 232 977

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...