Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Retail: la kaufland, 4.700 de produse in permanenta la oferta

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Potrivit cotidianului Capital, inclinatia brusca inspre economisire a romanului statistic i-a obligat pe comercianti sa mute competitia pe terenul ofertelor promotionale. Mai nou, lantul german de tip discount Kaufland are „4.700 de produse in permanenta la oferta”. Cu alte cuvinte, unul din trei produse din fiecare magazin este la promotie. Cu ultima gaselnita de marketing, retailerul incearca sa invioreze vanzarile. Reteaua sa din Romania numara 75 de hipermarketuri cu politica de discount. Magazinele retailerului au in rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafata de vanzare cuprinsa intre 3.000 si 5.000 mp.
Cu afaceri de 1,11 miliarde de euro in 2010, Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, este al doilea jucator din comertul romanesc, dupa Metro Cash&Carry. Principalii competitori ai Kaufland – care au, insa, politica de tip discount – sunt Carrefour, Real, Cora si Auchan. Desi benefica pentru consumatori, politica preturilor mici este riscanta pentru companii, crede Adrian Comaneci, manager al firmei de consultanta Contrast Management-Consulting.

Desi sanatoasa in momentul consolidarii pe piata, politica preturilor mici se poate dovedi distructiva in strategia pe termen lung, afectand nu doar profitabilitatea, dar si capacitatea de extindere catre alte zone, precum si potentialul de inovatie strategica, explica Adrian Comaneci. Pana in 2020, retailul ar urma sa creasca pana la 26 de miliarde de euro, adica un plus de aproape doua treimi fata de 16 miliarde de euro nivelul actual, arata un studiu al Oxford Economics, citat intr-un raport al firmei de consultanta Contrast Management-Consulting. Deocamdata, insa, suma medie cheltuita de un roman in retail este inca la mai putin de jumatate din media europeana (46%), arata calculele Contrast, pe baza datelor de la European Intelligence Unit. Magazinele traditionale, de tip alimentara si chiosc, domina comertul local ca numar de unitati, cu un total de circa 74.000, in timp ce comertul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri si magazine de tip discount) numara aproape 900 de spatii.

Scandia se va lansa in productia de mezeluri
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 30 ianuarie 2013

Intr-un interviu acordat revistei Magazin Progresiv, Andrei Ursulescu, Director General al companiei Scandia Foods afirma ca intentioneaza sa treaca la productia de mezeluri. Raspunzand intrebarilor, Andrei Ursulescu a mai adaugat: Anul acesta am aniversat 90 de ani de existenta a brandului Scandia Sibiu. Pana acum, avem o crestere de 12% a...

Piata aditivilor furajeri in crestere cu 3,5 miliarde de euro
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 30 ianuarie 2013

Conform unui raport al Transparency Market Research, preluat de Meat & Poultry, daca in 2011 piata aditivilor destinati pentru hrana animalelor era evaluata la 13,5 miliarde dolari, in urmatorii sase ani valoarea acesteia va creste cu 4 miliarde dolari. Potrivit Transparency Market Research, in perioada 2011-2018 piata aditivilor furajeri va...