Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Retail: la kaufland, 4.700 de produse in permanenta la oferta

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Potrivit cotidianului Capital, inclinatia brusca inspre economisire a romanului statistic i-a obligat pe comercianti sa mute competitia pe terenul ofertelor promotionale. Mai nou, lantul german de tip discount Kaufland are „4.700 de produse in permanenta la oferta”. Cu alte cuvinte, unul din trei produse din fiecare magazin este la promotie. Cu ultima gaselnita de marketing, retailerul incearca sa invioreze vanzarile. Reteaua sa din Romania numara 75 de hipermarketuri cu politica de discount. Magazinele retailerului au in rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafata de vanzare cuprinsa intre 3.000 si 5.000 mp.
Cu afaceri de 1,11 miliarde de euro in 2010, Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, este al doilea jucator din comertul romanesc, dupa Metro Cash&Carry. Principalii competitori ai Kaufland – care au, insa, politica de tip discount – sunt Carrefour, Real, Cora si Auchan. Desi benefica pentru consumatori, politica preturilor mici este riscanta pentru companii, crede Adrian Comaneci, manager al firmei de consultanta Contrast Management-Consulting.

Desi sanatoasa in momentul consolidarii pe piata, politica preturilor mici se poate dovedi distructiva in strategia pe termen lung, afectand nu doar profitabilitatea, dar si capacitatea de extindere catre alte zone, precum si potentialul de inovatie strategica, explica Adrian Comaneci. Pana in 2020, retailul ar urma sa creasca pana la 26 de miliarde de euro, adica un plus de aproape doua treimi fata de 16 miliarde de euro nivelul actual, arata un studiu al Oxford Economics, citat intr-un raport al firmei de consultanta Contrast Management-Consulting. Deocamdata, insa, suma medie cheltuita de un roman in retail este inca la mai putin de jumatate din media europeana (46%), arata calculele Contrast, pe baza datelor de la European Intelligence Unit. Magazinele traditionale, de tip alimentara si chiosc, domina comertul local ca numar de unitati, cu un total de circa 74.000, in timp ce comertul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri si magazine de tip discount) numara aproape 900 de spatii.

Gepeto, cris-tim si transavia, liderii pietei preparatelor din carne
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 30 ianuarie 2013

Potrivit Ziarului financiar, producatorul Gepeto din Constanta, Cris-Tim si Transavia se afla pe podiumul companiilor de pe piata locala a preparatelor din carne in functie de capacitatea de productie instalata a fabricilor, arata datele Ministerului Agriculturii (MADR). Capacitatile de productie ale primilor zece jucatori de pe aceasta piata...

Pretul in ue al carnii de porc va creste in 2013 cu 10 %
Autor: Meat MIlk  /   miercuri, 30 ianuarie 2013

Conform unei analize efectuata de Reuters, pretul carnii de porc va creste cu 10 % in cursul anului 2013, ca urmare a majorarii preturilor la furaje. Totodata, consumul ar putea sa scada cu 5, pana la 10 %. Tendintele se manifesta inca din acest an, dovada stand abandonarea sectorului de catre unii fermieri, in special spanioli. Alberto...