Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Retailerii: codul de bune practici nu va scadea preturile

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Guvernul a aprobat Codul de Bune Practici care elimina 15 taxe impuse de retaileri producatorilor, insa Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania sustine ca nu exista argument economic pentru o scadere a preturilor de raft.

Ministrul Agriculturii, Ilie Sarbu, a anuntat ca legea privind Codul de Bune Practici in retail a fost aprobata, documentul urmand sa fie promovat in Parlament in procedura de urgenta. Prin acest Cod, ar trebui sa se asigure functionarea adecvata a pietei interne si sa permita accesul real al fermierilor si al altor furnizori de produse agroalimentare la consumatori.
In timp ce Sarbu a afirmat ca preturile produselor romanesti vor scadea cu aproximativ 20%-30%, dupa estimarile specialistilor, Secretarul general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), Adrian Manolache a sustinut ca ministrul nu a dat niciun argument economic care sa sustina aceasta ipoteza. Nu ne-a fost dat niciun argument economic, comercial sau financiar-contabil prin care sa se demonstreze ca preturile vor scadea. Chestiuni care raman la nivel declarativ, care nu pot fi argumentate, nu sunt altceva decat praf in ochi, a sustinut Manolache. Ministrul Agriculturii a mai spus ca in pretul produsului nu vor mai fi incluse cele 15 taxe impuse de retaileri, precum taxa de raft. Reprezentantii hipermarketurilor si-au retras semnatura de pe protocolul incheiat cu sindicatele si patronatele in vederea adoptarii Codului.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...