Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Retailerii slovaci, obligați să anunţe produsele “Made in Slovacia”

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 20 februarie, 2013

Grupurile de retail din Slovacia vor fi obligate să anunţe încă de la uşa magazinelor ponderea bunurilor realizate în Slovacia în totalul produselor. Lui Igor Matovic, liderul partidului Ordinary People and Independent Personalities din opoziţie, i-a fost aprobată iniţiativa legislativă prin care lanţurile de retail vor fi obligate să anunţe la intrarea în magazine, prin nişte panouri de mari dimensiuni, informaţii despre produsele realizate în Slovacia pe care ei le vând, scrie publicaţia locală spectatror. sme.sk care citează agenţia de presă locală TASR. Iniţiativa a fost aprobată în Parlament pe cinci februarie, scrie zf.ro.

Această nouă regulă va fi impusă lanţurilor de comerţ cu o cifră de afaceri de peste zece milioane de euro. Companiile vor fi nevoite să anunţe pe siteul propriu principalele cinci ţări furnizoare după ponderea produselor realizate în totalul bunurilor vândute. Aceste date vor trebui transmise de două ori pe an şi către Ministerul Agriculturii.

Zsolt Simon, un fost ministru al agriculturii şi în prezent un lider al partidului Most-Hid din opoziţie spune că ideea nu este proastă, însă nu poate fi implementată în prezent pentru că legislaţia nu defineşte cu exactitate ce poate fi considerat produs slovac. El dă exemplul sucului de portocale despre care spune că nu ştie dacă poate fi numit produs slovac în contextul în care deşi este produs local, portocalele sunt importate.

Problema originii unor produse este prezentă şi în România, unde în ultimii ani companiile din comerţul modern încearcă tot mai mult să realizeze parteneriate cu jucători locali pentru a produce aici mărcile private. Nu este însă cunoscut cât din totalul produselor unui magazin este realizat local. Recent, Francois Melchior de Polignac, francezul care conduce operaţiunile locale ale grupului Carrefour, spunea că românii sunt tot mai interesaţi să cumpere produse “Made in Romania”. În perioada de boom situaţia era exact inversă, mai exact consumatorii voiau tot mai mult produse străine.

Abatoarele franceze sunt în criză accentuată
Autor: Meat MIlk  /   luni, 19 ianuarie 2015

Abatoarele franceze sunt în criză accentuată, potrivit asociației franceze a cărnii SNIV-SNCP. În urma veștii că abatoarele AIM au fost plasate în administrare judiciară săptămâna trecută, SNIV-SNCP a declarat că embargoul rus impus vara trecută a contribuit la o creștere a presiunii competiționale asupra întreprinderilor din...

China interzice importurile de produse avicole din SUA
Autor: Meat MIlk  /   joi, 15 ianuarie 2015

China interzice importurile de produse avicole din Statele Unite, reacționând la recentele apariții ale unor focare de gripă aviară în SUA, prin interzicerea oricăror importuri de păsări, ouă, carne de pasăre și produse de carne de pasăre din această țară, notează Global Meat.   O declarație comună a Ministerului...