Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Retailerii europeni, dezamăgiți de normele privind vânzarea de bunuri

Autor: Nora Marinjoi, 13 decembrie, 2018

Comercianții cu amănuntul și-au exprimat dezamăgirea față de abordarea generală adoptată de Consiliu Europei cu privire la propunerea privind contractele de vânzare de bunuri și garanții pentru consumatori. În acest sens, Christian Verschueren, directorul general al EuroCommerce, a declarat:

 

„Consiliul Europei a ratat o oportunitate importantă de a renunța la abordarea complet armonizată propusă de Comisie și de a opta pentru o armonizare minimă. În loc să modernizeze protecția consumatorilor, abordarea Consiliului menține diferențe naționale majore. Acest lucru nu va face nimic pentru a reduce obstacolele existente în calea comerțului electronic transfrontalier, împiedicând dezvoltarea unei piețe digitale funcționale în Europa și refuzând consumatorilor și întreprinderilor beneficiile sale potențiale masive „.

 

Am reiterat în repetate rânduri sprijinul nostru pentru armonizarea deplină la un nivel proporțional și regretăm faptul că Consiliul a renunțat să urmeze această cale. Armonizarea completă ar asigura încrederea, atât pentru consumatori, cât și pentru întreprinderi, inclusiv tratamentul egal al tuturor consumatorilor, indiferent de țara lor, precum și norme simple și previzibile pentru întreprinderi.

 

În cazul în care normele rămân diferite în întreaga UE, cumpărăturile online transfrontaliere nu se vor realiza pe deplin, deoarece normele fragmentate vor fi întotdeauna confuze, atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți. Diferențele în legislația națională și reticența de a schimba regulile de competență implică faptul că Regulamentul Geoblocking cere comercianților să vândă oricui, dar nu să livreze, ceea ce îl face inutil pentru consumatori și comercianți. Armonizarea completă ar rezolva o mare parte din această problemă.

 

Acordul ridică multe alte aspecte, cum ar fi o perioadă mai lungă de anvergură a sarcinii probei asupra vânzătorului cu amănuntul, vânzătorii care trebuie să ofere o garanție a durabilității bunurilor și oferă actualizări de securitate pentru produsele inteligente pe care le vând.

 

Acest lucru va veni cu un cost suplimentar pentru vânzători, făcând chiar mai dificil pentru ei să concureze cu invazia de produse ieftine, nesigure și neconforme, venite în special din China și vândute direct consumatorilor europeni. Aceasta amenință supraviețuirea multor comercianți cu amănuntul, dar nimeni nu a venit cu o soluție politică eficientă la această problemă.

 

Europa se află încă în spatele Chinei și a Statelor Unite în ceea ce este deja o piață digitală globală. Reținerea în acest fel a pieței unice digitale este un „obiectiv propriu” pentru Europa, iar politica greșită se îndreaptă spre creșterea competitivității economice. ” (Nora Marin-Corespondență de la Bruxelles, 12 decembrie)

6 iulie, Ziua Internațională a Cooperativelor
Autor: meatmilk  /   vineri, 5 iulie 2019

(Comunicat) Cooperativele oferă un model de întreprindere solid, viabil şi adaptat nevoilor comunităţii rurale în toate ţările și sunt considerate de mulți cercetători, ca fiind o legătură inter-organizațională creată pentru a reduce probabilitatea de eșec.   Tema acestui an este ,,COOPERATIVE PENTRU MUNCĂ...

AHK: De la comunitate, pentru comunitate
Autor: meatmilk  /   vineri, 28 iunie 2019

(Comunicat) AHK România a celebrat, într-o atmosferă relaxantă, Sărbătoarea Verii, împreună cu cei peste 500 de invitați ai comunității de business româno-germane. În cadrul evenimentului am organizat și în acest an tradiționala tombolă pentru un scop caritabil.   Astfel, companiile membre AHK au pus la dispoziție...