Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Retailul modern e stăpân în București

Autor: Meat MIlkluni, 2 decembrie, 2013

In urma cu noua luni, Magazinul Progresiv initia seria de analize ale comertului modern si traditional in cele opt mari regiuni de dezvoltare ale Romaniei. Acest ultim articol incheie seria cu o analiza comparativa intre cele opt regiuni, pentru a vedea ce tendinte se prefigureaza, la nivel regional, in retailul romanesc.

Retailul modern si-a inceput dezvoltarea pe piata romaneasca plecand de la zona zero a investitiilor in economia Romaniei: Bucurestiul. Acum, in multe din orase, dar si in unele localitati din mediul rural, exista cel putin un magazin al unei retele internationale de comert. Cu toate acestea, sunt in continuare decalaje intre regiunile, judetele si localitatile Romaniei, care par sa se mentina si chiar sa se accentueze, in unele privinte. Astfel, zona Bucuresti-Ilfov ramane in continuare principalul pol de interes al retailerilor internationali, iar diferenta fata de celelalte regiuni ale tarii nu face decat sa se accentueze, in conditiile in care, in cele noua luni scurse de la inceperea seriei de analize, retailerii internationali au deschis aici peste 50 de magazine, ajungand la aproape 330 de unitati comerciale operationale, potrivit Magazin progresiv.

La polul opus, in Regiunea Sud-Vest (Oltenia), unde lanturile internationale au in total doar 58 de magazine, au fost inaugurate doar trei magazine noi de la inceputul anului.

Ca tendinta generala, cu exceptia celor doua extreme, Bucuresti-Ilfov, respectiv Oltenia, se poate spune ca regiunile tarii sunt echilibrate din punctul de vedere al nivelului de dezvoltare a retailului cu dominanta alimentara, iar comertul modern tinde sa se uniformizeze. Cel putin daca luam in calcul deschiderile din ultimul an, regiunile din estul Romaniei (Nord-Est si Sud-Est) au recuperat din decalajul fata de cele din vestul tarii (Centru, Nord-Vest si Centru), unde retelele internationale s-au extins mai devreme.(Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro, Foto-grafic Magazinul progresiv)

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...