Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Romalimenta: Criza reciclării ambalajelor se agravează

Autor: Meat MIlkluni, 12 septembrie, 2016

Ca urmare a ultimelor evoluții ale situației specificce, am primit la redacție următorul comunicat emis de Federația Romalimenta:

 

”Urmare a repetatelor semnale de alarmã trase de multiple sectoare economice afectate, Guvernul a emis douã ordonanţe de urgenţã care au modificat cadrul legislativ din domeniu, pentru  definirea responsabilitãţilor actorilor din lanţul reciclãrii.

 

Totuşi, miezul problemei persistã : colectarea selectivã la populaţie este excepţia şi nu regula, astfel cã majoritatea deşeurilor de ambalaje ajunge la groapa de gunoi, iar aşa zişii poluatori (operatorii economici care pun pe piaţã bunuri ambalate, între care şi cei din industria alimentarã) sunt în imposibilitate de a-şi realiza ţinta de reciclare, urmând a plãti şi în 2016 o contributie de 2 lei/kg de ambalaj nereciclat.

 

Este ABSURD ca agentii economici români sã fie din nou supuşi acestei penalizãri, în condiţiile în care ea este de 10 ori mai mare decât media europeanã, recte cea mai mare din Europa.

 

In toatã aceastã perioadã, Federaţia Romalimenta a cerut discuţii serioase cu autoritãţile de mediu, în primul rând cu ministerul, pentru a identifica împreunã cãile de deblocare a situaţiei şi de realizare a ţintelor de ţarã, pe de o parte, şi de aducere a « contribuţiei » la un nivel realist şi suportabil, cu atât mai mult cu cât cei 2 lei intrã in costul de producţie al alimentelor de bazã.

 

Faţã de refuzul de facto al unui dialog real şi mimarea acestuia prin consultãri a cãror finalitate e strict academicã, Romalimenta a atacat în justiţie modul de calcul al contribuţiei şi, în acelaşi timp, a fost unul din iniţiatorii unui proiect de lege care sã statueze reducerea contribuţiei şi relaţii clare pe lanţul reciclãrii deşeurilor de ambalaje.

 

In concluzie, funcţionarea sistemului reciclãrii ambalajelor se aflã în acelaşi punct mort, probând cã autoritãţile de mediu nu numai cã nu sunt alarmate de situaţie, ci sunt chiar mulţumite de încasãrile uriaşe la Fondul de mediu, pe care le evaluãm la un sfert miliard euro, bani care se vor regãsi în scumpirea alimentelor şi vor genera numeroase falimente în rândul operatorilor alimentari mici şi mijlocii.

 

Facem apel la Senatul României sã aprobe în procedurã de urgenţã proiectul de modificare a Legii 249/2015, astfel încât pânã la sfârşitul anului sã reuşim publicarea sa în Monitorul oficial, consemnând aducerea contribuţiei în limitele bunului simţ şi al suportabilitãţii, atât de cãtre economie, cât şi de cãtre populaţie !

 

Romalimenta rãmâne în continuare deschisã la dialog pentru gasirea unei solutii de deblocare si elaborarea unui cadru legislativ eficient si coerent.”

Președinte: Sorin Minea

Director Executiv: Mihai Vișan

 

Vă reamintim că, la Expo-Conferința Internațională infoPACK, eveniment organizat de agenția infoGROUP, care va avea loc în ziu de 17 noiembrie 2016 la Hotel Phoenicia din București, tema taxelor aplicate ambalajelor va fi pe agenda de discuții. De aceea, în așteptăm pe toți jucătorii din piață, pentru ca, la infoPACK 2016, să identifice soluții pentru deblocarea situației. Detalii și înscrieri, la http://www.infopack.ro/conferinta/.

GEA va (re)lansa mașina de ambalare PowerPak PLUS
Autor: Mircea Demeter  /   miercuri, 6 martie 2019

La IFFA 2019, GEA va lansa PowerPak PLUS, aparatul de ambalare termoformare de ultimă generatie pentru carne, dar și pentru paine, biscuiti, baghete, ciabatta, croissante.   Anterior, mașina a fost prezentată clienților pentru prima dată la GEA Packaging Days din Wallau, Germania, anul trecut, dar a suferit o serie de modificări,...

PopPack, noul sistem de sigilare/desigilare a ambalajelor de brânzeturi
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 1 martie 2019

Nevoia de confort este unul dintre cei mai mari factori care au condus la multe inovații din ultimele decenii. Tendințele actuale implică confortul psihologic asupra aspectelor de mediu, precum și ușurința deschiderii. Ușor de deschis este o condiție, deoarece consumatorii doresc accesul fără probleme la produs. Brânzeturile sunt...