Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Romovis: stoparea exporturilor de ovine catre libia ar putea genera pierderi de 40 mil. euro

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Crescatorii romani de ovine vor pierde 30-40 de milioane euro daca situatia politica din Libia continua sa fie instabila si vor fi nevoiti sa anuleze exporturile catre aceasta tara, a declarat Ioan Campeanu, presedintele Romovis, federatia crescatorilor de ovine din Romania.

Exporturile de miei din Romania incep la jumatatea lunii martie si dureaza pana spre sfarsitul anului. Noi exportam in medie circa un milion de miei pe an in Libia. Pretul de vanzare este de circa 2-2,5 euro pe kilogramul in viu, iar un miel cantareste 17-18 kilograme daca se vinde in martie si 35 de kilograme in toamna, a spus Campeanu, citat de Mediafax.

Din aceste date reiese ca din comertul de miei cu Libia, crescatorii romani ar castiga anual 34 milioane de euro daca ar vinde la cel mai mic pret si toate livrarile ar fi in luna martie. In total, Romania exporta anual circa 4 milioane de miei si, in afara de Libia, principalele piete sunt Grecia, Italia si Siria. Daca n-o sa mai mearga cu Libia, vom incerca sa exportam mai mult in Turcia sau Grecia, a mai spus Campeanu.

Numeroase tari, intre care Franta, Germania, Olanda, Marea Britanie, Statele Unite sau China, au anuntat ca trimit avioane si nave in Libia pentru a-si repatria cetatenii, in urma violentelor din aceasta tara.

Libia a anuntat un bilant de 300 de morti in violentele din tara, afectata din 15 februarie de o revolta fara precedent pe care Muammar Kadhafi a promis sa o reprime, cerandu-le miercuri sustinatorilor sai sa se mobilizeze in favoarea sa.

Soluții FrieslandCampina Kievit, pentru produse ready meal-clean label
Autor: Maria Demetriad  /   joi, 15 noiembrie 2018

Compania olandeză FrieslandCampina Kievit, producător mondial de ingrediente alimentare și băuturi, a realizat recent un studiu privind  tendințele și evoluțiile de pe piața produselor ready meal, indulgence și clean label, cu țintă directă asupra savorii.   Utilizând propria analiză a conversațiilor online, precum și...

Metro AG Metro-Nom a deschis un birou IT la Cluj-Napoca
Autor: Nora Marin  /   joi, 15 noiembrie 2018

Metro AG Metro-Nom și-a deschis cel de-al treilea birou IT românesc în Cluj-Napoca, denumit și Silicon Valley al Balcanilor, după cum informează publicația European Supermarket Magazine.   Compania mai are încă două unități IT care operează local, mai precis, în București și Brașov. Divizia IT a firmei, Metro-Nom este...