Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Conferinta

Rusia a impus restricții la importul de lactate din Turcia și Noua Zeelandă

Autor: Mircea Demetermiercuri, 19 iulie, 2017

Rusia a impus restricții asupra unor lactate turcești și avertizează asupra unor eventuale interdicții asupra altor produse asemănătoare, provenite din Turcia și Noua Zeelandă. Ca urmare, în urma unui avertisment al Rosselkhoznadzor, Serviciul Federal Rus de Supraveghere Veterinară și Fitosanitară, o companie turcă a avut restricții asupra exporturilor de produse lactate către Rusia.

 

Rosselkhoznadzor a declarat că are preocupări cu privire la cazurile de ”încălcări ale legislației produselor lactate și ale Cerințelor veterinare și sanitare ale Uniunii Economice Eurasiatice și ale Federației Ruse și subliniază continuarea apariției contaminării produselor lactate provenite din Turcia și Noua Zeelandă”.

 

Oficialii ruși au spus că, recent, s-au constatat că cinci eșantioane de produse lactate (lapte praf) produse de societăți turcești depășesc parametrii microbiologici, iar untul produs într-o afacere din Noua Zeelandă a fost testat de două ori pentru tetraciclină.

 

La o zi după avertizare, Rosselkhoznadzor a spus că din 17 iulie 2017 vor exista restricții temporare privind livrările de produse lactate către Rusia de către compania turcă Aynes Gıda Sanayi Ticaret A.Ș., în legătură cu detectarea repetată a E. coli în laptele degresat uscat importat, al producătorului. Aynes este una dintre cele mai mari companii de lactate din Turcia, producând lapte, iaurt, brânză, unt, iaurt și pudră de lapte.

 

Controale insuficiente

 

Agenția rusă a declarat că au fost detectate discrepanțe în timpul monitorizării de laborator a produselor lactate care vin în Federația Rusă, în ciuda asigurărilor din partea serviciilor veterinare din Noua Zeelandă privind nefolosirea antibioticelor și, mai ales, a substanței active de Tetraciclină.

 

În replică, Rosselkhoznadzor a declarat că este evident că măsurile de control luate de serviciile veterinare din aceste țări nu sunt suficiente pentru a remedia situația, precizând că dacă va continua să identifice astfel de încălcări ale legii, va fi forțat să limiteze oferta de produse lactate importate în Rusia din Turcia și Noua Zeelandă.

 

Standarde diferite

 

În Rusia, conform Regulamentului tehnic al Uniunii vamale (2011), limita este de 10 ppb pentru lapte, deși, conform Charm Sciences Inc., care produce teste de lapte antibiotic pentru a satisface cerințele Federației Ruse, 7,2ppb de tetraciclină este considerat potrivit pentru Consumul uman.

 

Între 7,2 și 12,8ppb, eșantioanele sunt trimise pentru testarea repetată, iar la niveluri mai mari de 12,8pbb ​​în produse, sunt considerate improprii consumului uman.

 

În Canada, limita maximă a reziduurilor (LMR) pentru tetraciclină este de 100ppb. În Noua Zeelandă, limita maximă de 100ppb acoperă oxitetraciclina, tetraciclina, clortetraciclina sau doxiciclina singure sau în combinație.

 

Organizația pentru Alimentație și Agricultură și Organizația Mondială a Sănătății (FAO / OMS) și Uniunea Europeană (UE) recomandă o LMR de 100ppb pentru tetraciclină, oxitetraciclină și / sau clortetraciclină (singură sau în combinație) în lapte.

 

În SUA, US Food and Drug Administration a stabilit un nivel legal superior de 300ppb pentru reziduurile combinate de tetraciclină, oxitetraciclină și / sau clortetraciclină, informează Dairy Reporter, care adugă faptul că Moscova își permite aceste măsuri, în condițiile în care producția de lapte și lactate a crescut spectaculos în Federația Rusă.

Danone lansează campania și sloganul ”One Planet, One Health”
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 5 iulie 2017

Concomitent cu o nouă campanie publicitară, Danone va lansa o nouă semnătură de companie, care reflectă viziunea sa asupra faptului că sănătatea umană este legată și interdependentă de sănătatea planetei.   ”One Planet, One Health” este un apel adresat tuturor consumatorilor și tuturor celor care au o miză în...

Peter McGuinness: În 3 ani, iaurtul de tip grecesc își va dubla volumul vânzărilor
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 28 iunie 2017

Iaurtul grecesc reprezintă aproximativ 54% din categoria totală de iaurt din SUA, după ce, acum nouă ani, nu însemna decât 1% din piața americană, când fondatorul companiei Chobani, Hamdi Ulukaya, a adus pentru prima dată acest produs mediteranean peste Ocean.   Referindu-se la tendințele momentului, Peter McGuinness a...