Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

S-a lansat campania europeană „Savurați Salamul de Sibiu IGP”

Autor: meatmilkmiercuri, 8 noiembrie, 2017

(Comunicat) Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu demarează o licitație publică pentru selectarea unui Organism de implementare a unui proiect de promovare a Salamului de Sibiu IGP în țările țintă România, Italia și Spania, pe o perioadă de 36 de luni. Acest proiect a fost înaintat în cadrul Apelului pentru propuneri de programe simple 2017 – Promovarea produselor agricole al Agenției Executive pentru Sănătatea Consumatorilor, Agricultură și Alimentație a Comisiei Europene la data de 20 aprilie 2017 (Propunerea nr. SEP 779570) și are o valoare totală de 1,635,964 EUR și o rată financiară de 70%.

 

Ca urmare a aprobării, Asociația Producătorilor de Salam de Sibiu are la dispoziție o perioadă de trei luni de la data anunțului oficial făcut de către Comisia Europeană, pentru a încheia Acordul de finanțare și a selecta un Organism de implementare, în conformitate cu Nota „Ghidarea Procedurii Competitive” a Comisiei Europene (Direcția Generală pentru Agricultură și dezvoltare Rurală, direcția B. Relații multilaterale, politica în materie de calitate B.5 Promovare) DDG1. B5/ Mi/ db D (2016) 3210777 prevederile Legii 98/2016, privind achizițiile publice și prevederile Regulamentelor UE în vigoare.

 

România are o tradiție specifică și îndelungată, de peste 100 ani, în obținerea Salamului de Sibiu, tradiție care continuă și astăzi.

 

Gustul specific al Salamului de Sibiu se datorează ingredientelor de cea mai buna calitate utilizate, de la carnea și slănina folosite, la condimente naturale și fumul din lemn de esenta tare utilizat, dar, mai ales, aromelor care se formează în cursul fermentației, din glucide, proteine sau lipide, sub actiunea mucegaiului nobil întrebuințat. Gustul inconfundabil al Salamului de Sibiu este desăvârșit prin perioada îndelungată de uscare și maturare.

 

Dincolo de aceste aspecte de diferențiere, în contextul indicației geografice protejate, specificitatea Salamului de Sibiu se bazează în special pe o metodă specifică de producție, dată de priceperea producătorilor locali, și pe gustul  produsului, datorat caracteristicilor unora dintre ingredientele auxiliare folosite în procesul de fabricație. Resursele umane își păstrează relevanța în procesul de fabricare a Salamului de Sibiu, multe dintre etapele de producție efectuându-se manual, procesul de producție rămânând neschimbat decenii întregi.

”Fomică?” lansează campania Cârnați de Crăciun, în magazinele Auchan
Autor: meatmilk  /   miercuri, 15 noiembrie 2017

(Comunicat) Grupul de firme Safir, producător de carne de pasăre refrigerată şi congelată, cu o experiență de peste 26 ani pe piața cărnii, a lansat oficial, în cadrul evenimentului Indagra Food & Carnexpo, cea mai mare expoziție specializată din sud-estul Europei, dedicată industriei cărnii, noul brand ”Fomică?”, linia de...

Top-ul vizibilității în online al mărcilor produselor lactate
Autor: meatmilk  /   vineri, 10 noiembrie 2017

Topul lunii octombrie al celor mai vizibile mărci in online si pe Facebook al marcilor de produse lactate este realizat pe baza datelor ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei TreeWorks.     Datele pentru brandurile din categoria lactate sunt prezentate mai jos in două tabele, pentru fiecare...