Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Saturi pentru masa de pasti

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Perioada premergatoare sarbatorilor reprezinta un moment de varf pentru activitatea comerciala, astfel ca Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Constantin Cerbulescu, a dispus actiuni de control in toata tara, privind modul de comercializare a produselor specifice Sarbatorii pascale. In aceasta perioada sunt verificate produsele alimentare de post, peste si preparate din peste, carne preambalata (in special de miel), etc. Recomand consumatorilor sa cumpere produse numai din locuri autorizate. Produsele expuse spre vanzare pe trotuare, in portbagajele autoturismelor etc., chiar daca sunt vandute la un pret mai mic, reprezinta un risc pentru cumparatori, a declarat presedintele ANPC. Sublinbiem faptul ca recomandarile se adreseaza atat consumatorilor, dar si producatorilor sau comerciantilor, acestia trebuid sa respecte cu strictete legislatia in vigoare privind sigurantsa alimentara si de protectie a consumatorilor.

Recomandari:
Carnea de miel poate fi comercializata numai in macelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate in piete; • Carnea trebuie sa prezinte stampila sanitar-veterinara; • Carnea sa fie elastica si sa nu prezinte suprafata lipicioasa si urat mirositoare; • Carnea achizitionata se va transporta in conditii igienice, cat mai repede, si se va depozita la temperaturi de refrigerare, respectiv, 0 – 40°C.

Peste
• La comercializare, pestele nu trebuie sa prezinte solzi care se desprind usor, corpul acoperit cu mucus urat mirositor, branhii de culoare cenusie sau bruna; in aceste cazuri, pestele este sigur alterat; • Pestele proaspat trebuie pastrat si expus la comercializare in vase cu gheata, fiind partial acoperit de gheata.

Ce trebuie sa cuprinda eticheta/ambalajul unui produs alimentar preambalat
• Denumirea sub care se vinde produsul; • Numele si adresa fabricantului sau ale ambalatorului, sau ale distribuitorului; • Data durabilitatii minimale exprimata sub forma a se consuma, de preferinta inainte de …, sau a se consuma, de preferinta pana la data…, sau in cazul produselor care prezinta un grad inalt de perisabilitate din punct de vedere microbiologic, data limita de consum exprimata sub forma expira la data de …; • Data se compune din indicarea clara a zilei, lunii si anului, intr-o forma cronologica necodificata; • Cantitatea sau volumul net; • Conditiile de depozitare si de folosire, atunci cand acestea necesita indicatii speciale; • Locul de origine sau provenienta al produsului, daca omiterea acestuia ar fi de natura a creea confuzii; • Concentratia alcoolica pentru bauturile la care aceasta este mai mare de 1,2% in volume; • Lista ingredientelor; • Cantitatea din anumite ingrediente sau categorii de ingrediente; • Instructiuni de utilizare, atunci cand lipsa acestora pot determina o utilizare necorespunzatoare a produselor; • O mentiune privind lotul (seria lotului, data fabricatiei, data imbutelierii etc.). Elementele obligatorii de etichetare trebuie sa fie redactate in limba romana fara a exclude prezentarea acestora si in alte limbi. Informatiile de pe eticheta vor fi inscrise lizibil, asezate in mod vizibil, si nu vor fi acoperite sau separate prin alte indicatii sau desene. (I.S., cf. Biroului de Presa al ANPC).

Intervenția domnului Petre Daea în Consiliul UE, privind PPA în România
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

Doamnă președinte Domnule comisar Dragi colegi, România de-a lungul istoriei a dovedit și poate dovedi oricând că nu a dat boli nimănui, dar din nefericire a primit. România nu este izvor de pestă porcină, dar este în război cu această boală pe un front de aproape 1400 de km la granița de răsărit a Uniunii...

Lidl susține programul VIA, destinat tinerilor afectați de cancer
Autor: meatmilk  /   miercuri, 18 iulie 2018

(Comunicat) Izolarea este cunoscută ca fiind problema numărul unu cu care se confruntă tinerii adulți atunci când au de a face cu un diagnostic precum cancerul.   ,,VIA – aplicația mobilă concepută pentru a conecta persoane și pentru a crea conexiuni umane între tinerii adulți care se luptă cu cancerul astfel încât...