Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Smithfield si mandria de a fi mereu cel mai bun

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Performanta la cel mai inalt standard, planificare judicioasa a afacerii, implicare in viata comunitatii; acestea ar fi coordonatele care ar caracteriza compania Smithfield, cel mai mare producator si procesator de carne de porc din lume. Dar, daca ne-am rezuma la a spune doar atat ar fi si putin, si nedrept, pentru ca Smithfield inseamna mult mai mult.
Model de dezvoltare la nivel global, gigantul american cu operatiuni consistente in Romania a dovedit si dovedeste permanent ca numai apelul la cele mai moderne tehnologii, la cercetare, la constiinta lucrului bine facut, pot asigura continuitatea unei afaceri sustinute de zeci de mii de salariati si care are ca tinta milioane de consumatori.

Born in the U.S.A.

Gandind la Smithfield, te-ai inchipui conducand o camioneta pe un drum cu griblura, mergand spre o ferma si ascultandu-l pe Bruce Springsteen din radioul cu butoane ingalbenite cantand Born in the U.S.A.. Dar povestea este cu mult mai veche decat anul lansarii megahitului. Totul a inceput in anul 1890, ca afacere de familie deschisa in Virginia, in orasul care da si numele companiei. Dezvoltata permanent, afacerea prinde cu adevarat consistenta in anul 1936, cand Joseph W. Luter Sr. infiinteaza Smithfield Foods. Din acel an, totul avea sa se discute la un cu totul alt nivel, fapt care a permis extinderea la nivel global. Astfel, concernul Smithfield detine, pe langa numeroasele ferme si fabrici din Statele Unite, linii de afaceri in Marea Britanie, Romania, Polonia si participatiuni in societati mixte de profil, in Mexic. Totodata, in Europa, Smithfield detine 37% dintre activele Grupului Campofrio. Cu totul, pentru concernul american lucreaza 57.000 de salariati din intreaga lume, avand in proprietate numeroase brand-uri de produse din carne.

Pozitia de lider mondial in productia si procesarea carnii de porc a fost castigata urmand o suma de valori de la care nu s-a abatut niciodata: respectarea cu strictete a legii, asigurarea sigurantei alimentare,implementarea unor standarde recunoscute la nivel international (Sistemul de Management al Calitatii-ISO 9001/2008, Sistemul de Management al Mediului – ISO 14001/2004, Sistemul de Management al Sigurantei si securitatii in munca – OHSMS 18001/2007, Sistemul de Management pentru Siguranta Alimentara – ISO 22000/2005, Standardul International pentru Alimente-IFS version 5/2007, Sistemul de Management HACCP-ISO 9001/2000 & HACCP), grija pentru mediu, respectul fata de salariati, implementarea si dezvoltarea constanta a programelor de bunastare a animalelor, implicarea in viata comunitatilor in care isi deruleaza afacerile si garantia marcii Smithfield, garantie care sta sub semnul sloganului Good food, Responsibly

Reteta de succes a sistemului integrat

Actionand sub management unic, Smithfield Romania are in proprietate mai multe ferme de crestere a porcilor, doua fabrici de nutreturi combinate, o fabrica de procesare, o fabrica de procesare a subproduselor de origine animala, depozite si propria flota auto. Acreditarile, potrivit normelor in vigoare, asigura controlul eficient al trasabilitatii produselor. Dar activitatea companiei se desfasoara pe mai multe planuri. Smithfield Ferme gestioneaza cresterea suinelor, productia de furaje, achizitia si depozitarea de cereale, fiind cel mai mare achizitor de cereale din Banat, cu peste 250.000 de tone de cereale cumparate pe an. Numai si daca ne gandim ca, la nivelul judetelor Timis si Arad, Smithfield Ferme detine 50 de ferme active, ne vom da seama de volumul si puterea grupului care a revigorat substantial sectorul si agricultura din vestul Romaniei. Iar daca spunem ca majoritatea au fost investitii de tip greenfield, vom intelege mai bine modul responsabil in care s-a actionat dar, mai ales, efortul depus.

Unul dintre cele mai mari si mai moderne abatoare din Europa se afla in proprietatea firmei. Amplasat in incinta fostului Comtim, abatorul are o capacitate de 600 de capete/ora, producand cca 30% din carcasele clasificate din Romania. La randul sau, Smithfield Prod gestioneaza atat abatorul Freidorf, Statia de procesare a subproduselor de origine animala, cat si o Statie de epurare a apelor rezultate din procesul de productie. Și daca tot am amintit de Comtim, sa specificam ca, prin investitiile masive, compania continua traditia de a oferi consumatorilor produse de cea mai buna calitate, proaspete, cu gust autentic.

Intregind lantul, Agroalim Distribution, achizitionata in 2009, asigura prin reteaua completa de depozitare si distributie desfacerea produselor proaspete, congelate si conservate, fiind lider national pe piata FMCG. Cu filiale in Buftea, Bacau, Baia Mare, Brasov, Craiova, Constanta, Cluj, Iasi, Timisoara, Tulcea, completata de alte noua depozite proprii, reteaua de distributie are acoperire nationala. In plus, Smithfield detine 50% dintre actiunile firmei Frigorifer Tulcea, unicul producator de legume congelate din Romania, firma care poate asigura descarcarea si manevrarea navala in conditii de lucru la standardele Uniunii Europene, standarde sub care, de altfel, se desfasoara intreaga afacere a Grupului.

Investitii de sute de milioane de euro

Domnul Mihail Bogdan este in prezent presedinte al Grupului Smithfield Romania. Absolvent al Universitatii Carol Davilla din Bucuresti, cu un Executive MBA absolvit la Asebus & Washington University din Seatle, avand in portofoliu cursuri absolvite la Harvard Business School, INSEAD-Franta sau Institute of Directors-UK, Mihail Bogdan este perfect constient, atat de responsabilitatile gestionarii unei afaceri de mare amploare, dar si de succesul acestui model de business integrat. Prin intermediul celor trei companii ale grupului au fost create peste 2.000 de locuri de munca, fiind cu totii profesionisti de prima mana. Investitiile companiei se ridica la peste 450 de milioane de euro, doar daca ne referim la modernizarea fermelor si a abatorului. Smithfield detine cele mai moderne fabrici de nutreturi, de procesare a subproduselor sau abatoare din Europa. Programele de asigurare a bunastarii animalelor sunt supravegheate in permanenta; grija pentru mediul inconjurator este o constanta definitorie, la fel cum definitorie este si asigurarea sigurantei alimentare.

Fiind o companie care realizeaza o productie de cea mai inalta calitate, indeplinind strict toate normele nationale si internationale, drumul parteneriatelor comerciale tinteste si pietele externe, mai ales acum, cand sistemul canalizat al productiei carnii de porc din Romania a fost aprobat la nivel comunitar.

Nu mai putin importanta este implicarea in viata sociala a comunitatii. Daca, in Statele Unite, Smitfield este sponsor NASCAR, in Romania, compania a intreprins actiuni cu nume generice care vorbesc de la sine: Fii eroul din poveste Doneaza o carte, Fii unul dintre noi, Din nou la scoala, Lumea ta? Curata, Hrana pentru suflete, Milioane de oameni, Milioane de copaci, Ziua internationala a monitorizarii calitatii apelor sau Campania Verde. Recent, Smithfield a venit in ajutorul sinistratilor din zonele inzapezite din zona Vrancea.

Ambasadorul Mark Gitenstein: Sunt mandru si impresionat

De fapt, intregul business este proiectat potrivit conceptului dezvoltarii durabile, fapt care a asigurat constanta succesului. Referindu-se la Grupul pe care il conduce, Mihail Bogdan declara: Smithfield Romania nu este doar una dintre cele mai mari investitii straine in tara noastra, este si un exemplu de succes al cooperarii in domeniul agricol, zootehnic si alimentar dintre profesionistii romani si cei americani, cooperare care a dezvoltat o afacere cu respectarea celor mai inalte standarde internationale, atat in domeniul sigurantei alimentare si a mediului, cat si in acela de business.

Am putea spune ca opinia domnului Bogdan e subiectiva. Nici nu are cum sa fie altfel Dar ea a fost intarita de ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Mark Gitenstein, acela care, aflat in vizita la una dintre fabricile de nutreturi combinate, declara: Sunt foarte mandru si impresionat sa vad realizarea companiei Smithfield Ferme de la Vinga. Este un exemplu impresionant al experientei si tehnologiei americane implementate de o echipa locala in beneficiul companiei, a comunitatii si fermierilor romani. Investitiile de tipul Smithfield sunt cheia pentru cresterea valorii adaugate din agricultura romanesca.


Cu siguranta, modelul american pus in practica de Smithfield, in Romania, reprezinta un mare pas inainte, nu doar pentru industria de productie si procesare a carnii, ci pentru intreaga agricultura si industrie alimentara a tarii. Dar investitia Smithfield mai inseamna si altceva: o lectie pentru toti cei care inca mai cred ca pot reusi izolati.
Pentru ca, asa e, Smithfield Foods este Born in the U.S.A., ca sa il mai citam o data pe Bruce Springsteen, dar suinele de la fermele din Timisoara, Arad sau din alte locuri sunt din Romania si sunt produse integral in Romania, cu nutreturi romanesti, consumate cu placere de catre de romani.

Profi a ajuns să dețină 300 de magazine în format standard
Autor: meatmilk  /   luni, 20 noiembrie 2017

(Comunicat) Trei magazine Profi Standard au fost deschise saptamana trecuta, la Bacau, Bucuresti si Belcesti, ajungand astfel la un numar total de 360 de unitati sub acest format. Totodata, au fost deschise alte trei magazine, cate unul in localitatile: Melinesti, Piatra Neamt si Moldovita.   Magazinul din Bacau se afla pe Calea...

Kaufland a confirmat participarea la Meat & Milk 2017
Autor: meatmilk  /   miercuri, 17 mai 2017

Unul dintre cei mai mari și mai dinamici retaileri din România, Kaufland, a confirmat prezența la cea de-a VI-a ediție a Conferinței Internaționale Meat & Milk.   Kaufland este prezent în România din anul 2005, și avut în anul 2011 afaceri de 1,3 miliarde euro la nivel local, fiind cel mai mare lanț de hipermarketuri,...