Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Sorin Minea: ”321” nu are nicio legătură cu produsul alimentar românesc

Autor: Maria Demetriadmiercuri, 13 iulie, 2016

(Agerpres) Legea prin care marile magazine vor fi obligate să comercializeze produse provenite din plan local în proporție de 51% vizează cu prioritate sectorul fructelor și legumelor, unde România se confruntă cu importuri masive, a declarat ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, într-o interveție telefonică la Realitatea TV.

 

„Legea a vizat cu prioritate sectorul legumelor și fructelor, unde România se confruntă cu importuri masive, iar ulterior s-a extins și la alte produse. Cel puțin în perioada în care România este capabilă să producă fără să utilizeze serele și solariile, respectiv în sezonul răcoros, este clar că poate să asigure aprovizionarea țării cu produsele care se fac în România. În acest context au fost multe produse românești care au rămas la producător și au venit produse din import. Pentru o astfel de situație reglementarea era foarte necesară. Va fi în mod sigur un sprijin real pentru sectorul fructelor și legumelor”, a afirmat Irimescu.

 

Șeful MADR a precizat că, în ceea ce privește procentul de 51% produse provenite din plan local pe care marile magazine vor fi obligate să le comercializeze, acesta se va aplica după adoptarea unei Hotărâri de Guvern pe care Ministerul Agriculturii o va promova ulterior.

 

Ministrul a adăugat că la nivel european s-a hotărât ca un grup de lucru să analizeze restabilirea echilibrului pe lanțul alimentar, iar la ultimul Consiliu al miniștrilor Agriculturii din 28 iulie mai mulți miniștri au avertizat asupra riscului de pe piață pe care îl suporta mai ales producătorii.

 

Prezent la o emisiune la Realitatea TV, Sorin Minea, președintele Romalimenta, a subliniat că „dintr-o lege generoasă a ieșit o lege greu de aplicat, cu definiții greșite”.

„Prima sintagmă greșită a fost folosirea termenului de lanț scurt. În definiția europeană înseamnă producător — consumator — piețe, iar lanțul scurt se poate aplica perfect la Legume și Fructe, pentru că producătorul duce produsele direct la magazine. În schimb, la restul produselor nu putem vorbi de lanț scurt, nu există. A doua greșeală a fost definirea produselor proaspete, iar laptele nu poate fi definit așa pentru că este pasteurizat. În schimb, apa minerală sau sucurile sunt considerate produse proaspete.

 

Pe urmă s-a vorbit de zonare, pe lanțul scurt, din regional și zonal. Nu s-a putut băga național pentru că interzice legislația concurenței, dar acest lucru înseamnă că lanțul scurt se aplică inclusiv în Ungaria, Bulgaria, Ucraina și în toate țările de lângă noi. De aceea am spus că legea nu are nici cea mai vagă legătură cu produsul românesc. Normele de aplicare metodologice pot schimba însă sensul legii. De asemenea, beleaua cea mare este interzicerea tuturor taxelor și serviciilor, dar eu poate doresc o parte din aceste servicii: transportul, marketingul, care se fac pe bani”, a spus Minea. (În imagine, Sorin Minea la Meat & Milk 2016)

FIC: România nu mai este competitivă ca mediu de afaceri
Autor: meatmilk  /   joi, 27 septembrie 2018

(Comunicat FIC) Cele mai recente rezultate ale indicelui percepției membrilor Consiliului Investitorilor Străini (FIC) despre mediul de afaceri (realizat în septembrie 2018) aduc câteva noutăți legate de piața muncii și de fiscalitate.   În același timp, în rândul membrilor FIC persistă dihotomia dintre așteptările...

Companiile germane privesc îngrijorate către viitorul României
Autor: meatmilk  /   luni, 24 septembrie 2018

(Comunicat) Pentru a avea succes în străinătate, companiile au nevoie de un mediu de afaceri stabil și de autorități publice deschise la un dialog real cu reprezentanții mediului de afaceri.   Factori precum predictibilitatea politicilor economice, administrația publică, disponibilitatea forței de muncă, infrastructura,...