Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Sorin Minea: Atât timp cât vor exista promoții, va fi și risipă

Autor: Maria Demetriadluni, 3 octombrie, 2016

(Agerpres) Risipa alimentară va continua atât timp cât cheia comerţului este reclama pe principiul „3 salamuri la preţ de 1”, iar în acest context există o problemă gravă dacă ajungi să cumperi cinci kilograme de salam în loc de 200 de grame, a declarat preşedintele Federaţiei Patronatelor din Industria Alimentară – Romalimenta, Sorin Minea, într-o conferinţă de specialitate, potrivit Agerpres. 

 

Domnia sa a menţionat: „Cei care au bani cumpără mai puţin decât cei care nu au bani. La noi este vorba despre incitarea consumatorului. Atât timp cât cheia comerţului este reclama pe principiul «3 salamuri la preţ de 1», atunci lucrurile vor continua în acest mod.

 

Ieftinirea, în ultima zi, a termenului de valabilitate arată foarte frumos, dar consumatorul va fi tentat să cumpere mai mult şi, evident, să arunce mai mult şi mai repede nişte alimente. Ne învârtim în jurul cozii. Să cumperi cinci kilograme de salam în loc de 200 de grame înseamnă că ai o problemă gravă. Am rămas la aceleaşi cutume de a avea congelatorul burduşit de carne.

 

În cămară, văd la mine, că, în loc de o sticlă de ulei, sunt cinci, pentru că are nevastă-mea grijă de asta. Pe mine mă pufneşte râsul. Este ceva ilogic în ceea ce facem. Tendinţa de a prelungi termenele de valabilitate a produselor este cu dus şi întors pentru că sunt tentat să cumpăr tocmai că expiră mai târziu”.

 

Reprezentantul Romalimenta a menţionat că românilor nu li s-a explicat, în ultimii 25 de ani, care este sensul sintagmei „A mânca sănătos”: „Au trecut 25 de ani de la o perioadă de tristă amintire în care nu se arunca mâncare, pentru că nu era. Azi, avem foarte multă mâncare, frumos ambalată, pe care o cumpărăm şi o aruncăm. Nimeni nu s-a chinuit, în aceşti ani, să explice oamenilor cum e cu sintagma «A mânca sănătos»”. (În imagine, domnii Achim Irimescu, Sorin Minea, Radu Timiș și Dorin Cojocaru, la standul firmei Angst organizat la Meat & Milk 2016)

FIC: România nu mai este competitivă ca mediu de afaceri
Autor: meatmilk  /   joi, 27 septembrie 2018

(Comunicat FIC) Cele mai recente rezultate ale indicelui percepției membrilor Consiliului Investitorilor Străini (FIC) despre mediul de afaceri (realizat în septembrie 2018) aduc câteva noutăți legate de piața muncii și de fiscalitate.   În același timp, în rândul membrilor FIC persistă dihotomia dintre așteptările...

Companiile germane privesc îngrijorate către viitorul României
Autor: meatmilk  /   luni, 24 septembrie 2018

(Comunicat) Pentru a avea succes în străinătate, companiile au nevoie de un mediu de afaceri stabil și de autorități publice deschise la un dialog real cu reprezentanții mediului de afaceri.   Factori precum predictibilitatea politicilor economice, administrația publică, disponibilitatea forței de muncă, infrastructura,...