Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Sorin Minea despre ”Rețeta consacrată”

Autor: Ilie Stoianmiercuri, 28 august, 2013

Reprezentantul asociatiei Romalimenta, Sorin Minea, a solicitat sa existe o diferentiere neta intre notiunea de “Reteta Consacrata” si cea de produs traditional. Sorin Minea a declarat pentru Revista Piata ca ”Romania, alaturi de Ungaria si Bulgaria sunt tarile europene cu cele mai multe produse alimentare de proasta calitate si precizeaza ca multe sunt falsuri, cum se intampla cu majoritatea produselor vandute drept traditionale, la preturi mari.”

De altfel, cu ocazia acestor dezbateri, reprezentantul Romalimenta a precizat ca producatorii din mediul industrial nu mai doresc sa utilizeze atestarea de Produs Traditional, pentru a nu fi asociata marca sau brandul produsului cu alte falsuri de pe aceasta piata.

De fapt, transparenta si comunicarea cu consumatorul este abordata, prin prisma proiectului Legii Calitatii Alimentului, din perspectiva modificarii etichetelor de pe produse in sensul adaugarii unor informatii suplimentare si corecte care sa ajute consumatorul sa ia o decizie in cunostinta de cauza.

Avand in vedere ca Romania este membra a UE din anul 2007, nu se pot impune bariere jucatorilor straini care doresc sa participe pe piata romaneasca, o impunere de standard ar defavoriza numai producatorul roman, punandu-l in avantaj pe cel european. Garantia MADR, transparenta procesului de control, accesul facil al consumatorului la informatii, sustinute de o promovare activa a conceptului, pot face din schema facultativa prezentata un deziderat al producatorului, noteaza Revista Piata.

Totodata, consumatorul va fi cel care va solicita produsul certificat si de aici va aparea caracterul stimulator al programului. Programul face referire la produsele dintr-o zona superioara a pretului. Initiativa MADR privind schema de certificare a calitatii prin “Reteta Consacrata” este diferita fata de celelalte programe de tipul “Fabricat in Romania” prin faptul ca schema este un instrument al unei strategii ce are ca obiective atat cantitative, prin cresterea cantitatilor de produse vandute, cat si calitative, prin imbunatatirea perceptiei consumatorului. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...