Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

StatisticA: exportam animale si carne materie prima, importam alimente

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

In primele 10 luni din 2012, alimentele si bauturile cumparate de Romania din afara granitelor au insumat 3,35 miliarde de euro. Agricultura rudimentara este principala cauza a dependentei noastre de importuri.

Pentru o tara ca Romania, despre care se spune ca ar fi eminamente agrara, importurile de alimente, bauturi si (mai ales) produse agroalimentare procesate ar putea fi un motiv de ingrijorare, daca nu chiar de rusine.

ªi totusi, in ultimii ani aceste importuri au crescut vertiginos, inclusiv in 2011 – considerat ca fiind cel mai bun an agricol de dupa Revolutie, iar in primele 10 luni din 2012 am ajuns la un nou maxim, dupa cum reiese din datele centralizate la Institutul National de Statistica (INS).

Cu 3,35 miliarde de euro (7,3% din total importuri), achizitiile noastre de alimente straine le devanseaza pe cele de materii prime si materiale (3,6%), ceea ce arata decalajul calitativ al comertului exterior.

Altfel spus, in loc sa importam materii prime pentru a le procesa si apoi exporta ca produse finite, procedam exact pe dos: trimitem peste granita animale, apoi cumparam de la straini carne si alte alimente gata procesate, care au o valoare adaugata semnificativ mai mare, fiind implicit mai scumpe, se arata intr-o analiza efectuata de Ziarul financiar.

Un studiu mai amplu referitor la comertul exterior cu produse alimentare, realizat recent de Ministerul Agriculturii si Universitatea de ªtiinte Agricole si Medicina Veterinara (USAMV), arata ca pe primul loc in topul importurilor din ultimii 10 ani se situeaza detasat carnea, urmata de dulciuri, tutun, preparate diverse si, atentie, reziduuri alimentare.

GfK: Creștere pentru bunurile de larg consum, dar pe baza inflației, nu a volumelor!
Autor: meatmilk  /   joi, 22 februarie 2018

(Comunicat) Piața FMCG a înregistrat în 2017 o creștere semnificativă de 7% pentru bunurile de folosință curentă cumpărate pentru consumul casnic.   În spatele aceste evoluții pozitive a pieței a stat majorarea prețurilor ca urmare a inflației și nu creșterea volumelor cumpărate, așa cum s-a întâmplat în 2016. Cu...

Negro investește masiv în publicitate
Autor: Ilie Stoian  /   joi, 22 februarie 2018

Negro, o companie care în anii trecuți s-a remarcat din punct de vedere al promovării prin spot-uri publicitare, prin economia evidentă în producția propriu-zisă a imaginilor, a demarat un program de investiții care, măcar după numele pe care le-a atras, se dovedește a fi cât se poate de consistent.   Din punct de vedere al...