Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Strcutura cumparaturilor de Paști

Autor: Meat MIlkluni, 14 aprilie, 2014

Spre deosebire de Sărbătorile de Iarnă (Crăciun și Revelion), atunci când există tendința unei mobilități mai crescute a orășenilor către zonele turistice (munte, mare, străinătate etc.), Paștele este sărbătoarea care se petrece în familie.

Astfel, conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 85% dintre persoanele intervievate din mediul urban, sunt hotărâte să își petreacă zilele libere de Paște cu membrii familiei, fie în localitatea de domiciliu, fie la rude, prieteni sau ieșind la iarbă verde.

 

Ca tendință, persoanele intervievate cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-35 ani, pe lângă timpul petrecut acasă, în familie, obișnuiesc să-și facă timp și pentru prieteni.

Comparativ cu anul trecut, bugetul mediu alocat sărbătoririi Paștelui nu a crescut semnificativ din punct de vedere statistic, suma medie situându-se în jurul valorii de 359 lei în 2014, față de 358 lei în 2013.

Vechea tradiție a vopsirii ouălor în casă este respectată de către 64,8% dintre orășenii intervievați.

Cu toate acestea, oferta retailerilor vine în sprijinul a 17,2% dintre respondenți care preferă să cumpere ouăle roșii din magazin fără a mai depune efortul de a le vopsi în casă.

 

Dar, atunci când vorbim despre cozonac, tendința se schimbă, în sensul că acesta este cumpărat de aproape 50% dintre persoanele cuprinse în eșantion, numai 33,6% depunând efortul de a-l pregăti în casă.

Și, chiar dacă, comparativ cu ouăle și cozonacul, pasca și drobul au destul de mulți non-consumatori, cei mai mulți dintre consumatorii acestor categorii de produse le pregătesc în gospodărie (34,0% pasca și 42,8% drob).

 

 

La polul opus se situează vinul, care este cumpărat de aproape 50% dintre orășenii intervievați.

 

Și, pentru că tradiția de Paște presupune consumul de carne de miel sau ied, aproape jumătate (49,0%) dintre respondenți intenționează să cumpere acest tip de carne pentru a sărbători Învierea Domnului.

Mai mult de atât, numărul consumatorilor de carne de miel sau ied crește dacă îi luăm în calcul și pe cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie/prieteni, dar și pe cei 2,0% care cresc iezi sau miei în propria gospodărie.

Există totuși și orășeni (5,3%) care nu își permit din punct de vedere financiar să achiziționeze carnea tradițională de Paște.

Respondenții care NU intenționează să consume carne de miel sau ied cu ocazia Sărbătorilor Pascale, vor alege alternative mai ”economice” cum ar fi carnea de pui sau porc.

Cu ocazia Paștelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate, din mediul urban, au declarat că intenționează să cumpere cadouri celor dragi.

Principalul ”beneficiar” al acestor cadouri este persoana iubită (soțul/soția sau iubitul/iubita), peste 60% dintre respondenți oferind ”perechii lor” daruri de Paște.

De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia au declarat că vor oferi cadouri atât  părinților (58,4%), cât și copiilor/nepoților (57,7%). Dar, atunci când ne referim la familiile cu copii, principalul ”beneficiar” al cadourilor de Paște devine copilul.

În ceea ce privește tipurile de cadouri pe care le vor oferi de Paște celor dragi, cei mai mulți dintre orășenii intervievați vor opta pentru produse alimentare (ciocolată, cafea, dulciuri etc.), îmbrăcăminte, accesorii vestimentare, accesorii speciale pentru masa de Paște (față de masă, pahare, șervețele etc.) sau încălțăminte.

Și pentru că cel mai bun cadou este cel pe care ți-l oferi singur, peste jumătate dintre persoanele intervievate au declarat că intenționează să se înnoiască de Paște, cumpărându-și diverse obiecte vestimentare (îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii).

Ca tendință, tinerii cu vârsta între 18 – 25 ani sunt mai dispuși să investească în propria garderobă, respectând tradiția de a te ”înnoi de Paște”.

În acest an, persoanele active pe piața muncii nu se vor mai bucura de o minivacanță similară celei din anul 2013, dovadă fiind și procentul simțitor mai mic, față de anul precedent, al celor care vor avea zile libere suplimentare (5,2% în 2014 față de 16,7% în 2013).

De asemenea, comparativ cu anul 2013, angajatorii rămân, în general, la fel de reținuți în a acorda beneficii suplimentare cu ocazia Sărbătorilor Pascale.

Cu toate acestea, 15,2% dintre persoanele intervievate, care sunt angajate, vor primi totuși primă de Paște în bani, în timp ce 11,2% dintre aceștia vor beneficia de tichete cadou și 4,9% de produse cadou.

În 2015, Profi și Mega Image vor deschide 200 de magazine
Autor: Meat MIlk  /   marți, 6 ianuarie 2015

Profi și Mega Image și-au propus ambiții mari de extindere pentru anul 2015 și vor deschide 200 de magazine. Pentru atingerea acestui obiectiv, lanţurile de supermarketuri şi-au bugetat pentru acest an circa 100 de deschideri fiecare, cele două reţele urmând a se bate pentru titlul de campionul expansiunii, titlu câştigat în fiecare...

Viitor incert pentru Billa România, în 2015
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 8 decembrie 2014

Potrivit ultimelor informații care circulă în piață, anul 2015 pare a fi incert pentru Billa România, germanii de la Rewe făcând primii paşi către vânzarea supermarketurilor Billa, rețeaua ajungând a fi cel mai mic jucător din comerţul modern local În prezent, Billa România deține doar puțin peste 80 de magazine, cu un volum de...