Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Studiu: Cum iau deciziile de cumpărare noile generaţii?

Autor: meatmilkmiercuri, 19 iunie, 2019

Ce stă la baza unei alegeri în cazul tinerilor Millennials şi Generaţiei Z? Noul studiu Bold by Lowe Group, realizat de Golin şi iSense Solutions, dezvăluie cum iau deciziile cele mai tinere generaţii când vine vorba despre un loc de muncă, educaţie, alegerea brandurilor pe care le folosesc şi în ce măsură aleg să se implice în viaţa societăţii.

 

„Ne-am gândit că e un moment potrivit să vorbim despre alegeri şi să descoperim cum iau deciziile noile generaţii, ce le motivează şi influenţează hotărârile, dacă sunt mai puternice pentru ei vocile din spaţiul public sau cele din intimitatea vieţii private, unde familia şi prietenii devin factori importanţi.

 

Rezultatele studiului ne-au arătat că Generaţia Z dă dovadă de multă empatie şi poate fi foarte atrasă de branduri cu social purpose, că preferă brandurile sincere şi transparente şi, poate în mod surprinzător, e o generaţie căreia îi place să respecte regulile. Comunicarea curajoasă şi campaniile care îi implică într-o poveste în care se regăsesc, ajung mai uşor la ei, iar vizibilitatea brandurilor în social media dictează nivelul de dezirabilitate.”, spune Irina Roncea, Managing Director, Golin.

 

„Este foarte important să ne cunoaştem consumatorul, cel căruia îi transmitem mesajul brandului nostru, iar tinerele generaţii reprezintă audienţa căreia majoritatea companiilor li se adreseaza  şi în mijlocul căreia isi doresc sa se afle.

 

Millennials sunt foarte atenţi la utilitatea produselor pe care le cumpără şi au tendinţa de a deveni loiali unor branduri. Datorită puterii financiare, ei reprezintă categoria <<early adopters>> atunci când vine vorba de cele mai noi produse şi preferă să fie implicaţi în comunicări creative.”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

 

În cazul tinerilor din Generaţia Z (18-25 de ani), grupurile sau paginile de social media reprezintă o sursă importantă care influenţează decizia de cumpărare (41% declară că sunt influenţaţi de această sursă). Aproape jumătate (45%) dintre cei cu vârsta peste 35 de ani apelează la forumurile online înainte de o achiziţie, precum şi la informaţii primite de la un consultant al producătorului, iar târgurile şi expoziţiile influenţează decizia de cumpărare pentru 40% dintre cei peste 35 de ani.

 

Familia reprezintă un influenţator important în cazul cumpărăturilor importante, într-un procent de 46% pentru tinerii cu vârsta între 18-25 de ani, în cazul carierei (35%) şi al cumpărăturilor curente(31%), iar pentru alegerea instituţiei de educaţie 45% dintre cei cu vârsta între 26-35 de ani se consultă cu un membru al familiei.

 

Cei mai mulţi tineri între 18-25 de ani pun preţ pe produsele de calitate, cele care le oferă o experienţă plăcută (89%), dar şi pe cele care le uşurează activitatea de zi cu zi (72%). Tinerii din Generaţia Z (18-25 de ani) iau în considerare şi preţul (59%) când se decid asupra unui produs sau serviciu.

 

Reputaţia mărcilor influenţează decizia de cumpărare a tinerilor între 18 şi 25 de ani, astfel că cele care respectă egalitatea de gen (56%) şi desfăşoară acţiuni pentru rezolvarea unor probleme sociale(50%) se regăsesc în topul preferinţelor acestora. Pe lângă acestea, noua generaţie de tineri ţine cont şi de popularitatea unei mărci (50%), dar şi de măsura în care produsele reuşesc să îi surprindă prin unicitate (46%).

 

Temele politice sunt mai de interes pentru cei cu vârsta peste 35 de ani, dar doar 23% dintre aceştia declară că sunt la curent cu evenimentele actuale. Tinerii din Generaţia Z acordă şi mai puţin interes acestor subiecte, iar doar 9% dintre aceştia afirmă că sunt foarte informaţi în acest sens.

 

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin la care au participat respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Datele au fost culese online prin intermediul platformei ResearchRomania.ro, în luna mai a acestui an, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.

Top-ul vizibilității în on-line al mărcilor de carne, în luna noiembrie 2019
Autor: meatmilk  /   miercuri, 11 decembrie 2019

ZeList Monitor si fbMonitor, platforme de monitorizare si analiza ale companiei  TreeWorks, au dat publicitatii Top-ul vizibilitatii mărcilor de carne, in on-line, pentru luna noiembrie 2019.    Top-ul acopera brandurile prezente in online in mai multe categorii, dintre care vi le prezentam pe cele mai importante. Datele...

BistroMar: Consumul de pește pe piața HoReCa din București a crescut cu 10%
Autor: meatmilk  /   luni, 9 decembrie 2019

Consumul de pește din restaurantele bucureștene a crescut cu aproape 10%, în cele trei trimestre din 2019, comparativ cu aceeași perioadă din 2018, potrivit reprezentanților BistroMar.   Pe fondul acestei majorări de ansamblu, vânzările înregistrate de restaurant au fost mai mari cu 30% pe perioada verii, față de intervalul...