Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close

Studiu de caz diana

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

Dumitru Craciunescu (Director General Diana)

Firma: Diana, Ramnicu-Valcea
www.diana.ro
2001: Titlul de companie ECOPROFIT, conferit de catre Ministerul de Externe din Austria
2002: Certificarea sistemului de Management al Calitatii conform standardului SR EN ISO 9001:2001
Din 2005: Certificat Moody International SRL, standardul DS 3027 E:2002
Produsele DIANA: Omologate de catre Asociatia Romana a Carnii Produs – marca de calitate

Industria:
Carne

Profilul de activitate:
Productie si comercializare carne si produse din carne, 24 de magazine proprii

Evolutie:
Infiintata in 1991: Principalul obiect de activitate – comercializarea produselor alimentare si nealimentare.
1997: Prima unitate proprie de productie pentru carne si produse din carne, utilata cu tehnologie de ultima ora si logistica performanta.
In 2000: Linia de productie se dezvolta cu activitatile de abatorizare, transare a carnii, preparare a produselor, depozitare si transport.
2011: Unul dintre principalii producatori din industria carnii din Romania, detinand 24 magazine in judetul Valcea.

Date si cifre:
Cifra de afaceri – peste 200 mil. RON
Cantitati carne procesate / zi – aprox. 80-100 tone
Cantitati produse livrate / zi – 50-60 tone de produse de carne pleaca zilnic pe poarta fabricii
Abatoare de sacrificare – 30 bovine / ora; 60 porcine / ora
Numar de angajati in fabrica – 400
Numar angajati Diana – 611
Numar clienti – 1.500
Comenzi / zi – 650
Numar de agajati utilizatori ai sistemului informatic RBC – 60

Solutii IT RBC:
Sistem IT integrat (hardware si software) de abatorizare, transare, productie, management al stocurilor si trasabilitate.

Cerinte Diana:
– Trasabilitatea in dublu sens: de materie prima sau animal sacrificat la produs finit, precum si de la produs finit la materie prima / animal sacrificat.
– Controlul complet si in timp real al stocurilor prin puncte de cantarire, scanare si etichetare: materii prime (animale, carcase, carne), materiale auxiliare (condimente, materiale ambalare), semiproduse (carcase, parti anatomice), produse finite (preparate, ambalate), marfuri.
– Managementul stocurilor: Cu ce materii prime se lucreaza, Ce semi-fabricate se folosesc
Cand au fost ele produse sau livrate, Din ce lot provin aceste materii prime, In ce au fost ambalate produsele, Cu ce termen de garantie au fost ele livrate, De catre ce furnizor si sofer au fost livrate, la ce data…
– Urmarirea in timp real a gradului de respectare a conditiilor de realizare a produselor
– Controlul randamentelor in timp real, pe toate fazele de productie, pe baza schemelor / retetelor de fabricatie
– Interfata cu actualul sistem de contabilitate

Solutia RBC:
RBC a implementat o solutie completa, acoperind in totalitate cerintele clientului: consultanta – analiza – realizare macheta – instalare si parametrizare echipamente – instalare si parametrizare soft – scolarizare – suport si lansare in productie.

Solutia RBC acopera intregul lant valoric al ciclului de productie, de la receptia marfii sau a animalului de sacrificat si pana la livrarea produselor, furnizand toti indicatorii cheie de performanta, la nivelul fiecarei etape, si toti indicatorii de trasabilitate. Se urmaresc, controleaza si eficientizeaza parametrii de tip: randamente, pierderi, volum procesat si eficienta, calitate, miscari si necesar de stocuri, trasabilitate si profitabilitate.

Solutia RBC se bazeaza pe o experienta de 30 de ani in aceasta industrie si implementari de succes la lideri in domeniul industriei carnii.

In fiecare dintre etapele de Abatorizare, Transare, Productie sunt instalate echipamentele RBC (etichetatoare, scannere industriale, cantare, imprimante, etc.) care comunica in timp real cu sistemul, transmitand informatiile in mod centralizat.

Echipamente integrate:
– Cutii de protectie pentru posturi
– Monitoare si tastaturi Axel
– Scannere industriale
– Imprimante termice
– Etichetatoare Bizerba manuale si automate
– Cantare

Beneficii:
„Timpul de livrare s-a diminuat, dar nu numai. Incepand de la sacrificare si pana la produsul care iese pe poarta fabricii, totul este inregistrat. Totul se eticheteaza cu coduri de bare, iar pe fluxul tehnologic se poate vedea de unde provine produsul, cum a fost procesat. Comenzile care vin de la clienti intra in sistemul integrat si la orice moment se pot accesa informatiile. Nu mai exista riscul de a se pierde informatii sau a se intarzia livrarile.” Marin Olteanu (Director Fabrica Diana)

-Controlul total si eficient al proceselor de Abatorizare, Transare, Productie
-Monitorizare si control deplin al indicatorilor cheie de performanta
-Mentinerea trasabilitatii de catre sistem, o raportare rapida si usoara in caz de probleme
-Etichetarea pe intreg fluxul de productie, conform legislatiei sanitar-veterinare in vigoare
-Controlul riguros al calitatii
-Urmarirea randamentelor in timp real pe toate fazele de productie pe baza schemelor / retetelor de fabricatie
-Cresterea productivitatii si a randamentului la nivelul intregului proces de abatorizare, transare, productie
-Controlul complet in timp real al stocurilor, prin puncte de cantarire, scanare si etichetare
-Cunoasterea si controlul costurilor reale de productie
-Sincronizarea productiei cu stocurile existente si comenzile primite, evitand astfel supra-productia si eficientizand costurile
-Promptitudine si corectitudine in livrarea comenzilor, ceea ce a dus la fidelizarea clientilor si eliminarea retururilor de marfa
-Raportari multiple, riguroase si in orice moment
-Interfatare cu sistemul contabil
-Optimizarea stocurilor, a costurilor, a proceselor, ceea ce duce la optimizarea profitului

Solutia RBC acopera intregul lant valoric al ciclului de productie, de la Abatorizare pana la Produsul Finit.

RECEPTIE – STOC – TRANSARE – PROCESARE – AMBALARE – INVENTAR – LIVRARE:
Plecand de la ideea din camp in farfurie, totul este inregistrat: daca se cumpara un produs din magazin, se poate urmari cu usurinta in sens invers de unde s-a plecat, de la ce animal, din ce zona, de la ce proprietar, a.i., daca ar aparea vreodata probleme, sa se poata identifica de unde provin si sa se rezolve in timp util. Marin Olteanu (Director Fabrica Diana)

Sistemul asigura un transfer rapid al informatiilor in rapoarte si in sisteme informatice existente, precum sistemul ERP, pentru a obtine o privire generala asupra activitatii in ansamblu si asupra fiecareia dintre etapele acesteia, o monitorizare si un control riguros al costurilor si a planificarii productiei.

Inregistrarea comenzilor de la clienti:
Inserarea comenzilor de la clienti se face in mod centralizat prin intermediul solutiei ERP care comunica in timp real cu sistemul.
– Crearea de centralizatoare per sectii de lucru
– Realizarea livrarilor (expeditiilor) pe baza de comenzi
– Realizarea mai multor centralizatoare de comenzi
Abatorizare:
– Receptie animale vii
– Abatorizare porc si vita
Interogarea si controlul stocurilor de materii prime si produse:
Nivelul stocurilor de materii prime si produse este cunoscut in fiecare moment, oferind informatii referitoare la vechimea produselor, termene de expirare, amplasarea in stoc, furnizorul, precum si alte informatii necesare in planificarea si programarea productiei. In urma analizei stocului, se decide daca exista sau nu suficienta materie prima pe stoc pentru onorarea comenzilor primite de la clienti, respectiv ce cantitati si ce marfuri mai trebuiesc produse.
Receptii externe:
Atat pentru etapa de Transare, cat si pentru cea de Productie, Ordinul de Fabricatie se lanseaza dupa ce s-a analizat stocul existent de produse finite si materii prime, astfel incat sa se poata defini cu precizie: ce cantitati de produse si/sau materii prime exista pe stoc si ce cantitati de materii prime trebuiesc comandate, cand si in ce cantitati, astfel incat procesele sa se desfasoare in mod eficient. Pentru marfurile din comenzi ce trebuiesc produse, se efectueaza comenzi de materii prime si condimente necesare, atunci cand reteta o cere. Prin comunicarea permanenta cu solutia ERP, materiile prime receptionate, verificate, cantarite si etichetate se reflecta in timp real in cadrul sistemului. Toate informatiile relevante pentru trasabilitate sunt inregistrate, iar materiile sunt alocate stocurilor respective.
Transare & Productie:
Fluxurile de operatii din sectiile de Transare si cele de Productie, precum si echipamentele necesare in cadrul acestor operatii sunt integrate si comunica in timp real in cadrul sistemului. Se asigura astfel un control riguros al acestora, precum si al operatiilor corespunzatoare.
La finalul fiecaruia dintre ciclurile complexe de Transare si respectiv Productie se compara in sistem ce s-a lansat ca si Ordin de Fabricatie cu ce s-a realizat si se analizeaza din punct de vedere randament si eficienta.
Ambalare:
In sistem se asigura inventarierea completa, paletizarea si procesarea comenzilor, cantarirea in cadrul fiecaruia dintre procese, controlul inventarului, monitorizarea cantitatilor ambalate, marcarea ambalajelor si etichetarea conform normelor si cerintelor clientilor. Trasabilitatea produselor finite este completa, mergand inapoi pana la momentul primirii materiei prime/animalelor vii de la furnizor.
Managementul stocului de produse finite si marfuri:
La capatul procesului de productie, unele produse finite rezultate sunt trimise mai departe catre alte sectii Diana, unde sunt inventariate si inregistrate in sistem pe alte gestiuni (Ambalare, Congelare, Productie, etc.), in timp ce altele merg direct in stocul de marfuri, dupa ambalare.
Livrare:
Comenzile sunt puse in legatura in sistem cu cantitatile de marfuri ce urmeaza a fi livrate clientilor. Produsele livrate sunt insotite de date complete de trasabilitate, care acopera integral ciciclul de productie, mergand inapoi pana la furnizorul de materiale, materii prime sau animale vii.

Dumitru Craciunescu (Director General Diana)

Demersuri la C.E. pentru flexibilizarea zonelor de restricție impuse de PPA
Autor: meatmilk  /   luni, 4 februarie 2019

(Comunicat ANSVSA) În marja întâlnirii șefilor serviciilor veterinare (Chief Veterinary Officers – CVO) din Uniunea Europeană (UE), care s-a desfășurat la Bruxelles în perioada 29 – 30 ianuarie, dr. Geronimo Brănescu, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), împreună cu o...

Solina: Compania nu renunță la operațiunile din România
Autor: meatmilk  /   duminică, 3 februarie 2019

(Comunicat) ”În dimineaţa zilei de 2 Februarie 2019, în jurul orei 6:00, un incendiu devastator a izbucnit la fabrica Solina România, din Alba Iulia.   În acest moment, obiectivul nu mai este operabil, pagubele sunt majore.   În momentul izbucnirii incendiului, nici un angajat nu se afla în interiorul fabricii, si din fericire...