Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Targul international sial-e momentul pentru conexiuni cu alimentele

Autor: marți, 5 februarie, 2013

SIAL Innovation: Cateva statistici

• Trei vizitatori din patru viziteaza SIAL Innovation
• 71% din vizitatorii SIAL sunt in cautarea de produse si furnizori noi
• 76% din vizitatori afirma ca au descoperit noi produse datorita SIAL

ESTE MOMENTUL PENTRU CONEXIUNI CU ALIMENTELE

Cea mai buna modalitate de anticipare a viitorului este de a lua parte la un eveniment de mare amploare, in inima capitalei mondiale a afacerilor cu produse agro-alimentare…

SIAL va ofera una dintre acele oportunitati unice de a arunca, pe parcursul a cinci zile, o privire asupra a ceea ce va poate oferi acest viitor, a declarat Olivia Grosbois-Milan, Directorul Grupului SIAL.

Conceptul de Food Connections (Conexiuni cu alimentele) pe care il lansam anul acesta, a continuat dansa, nu este pur si simplu un slogan. Este indubital cea mai fidela reflectie a ceea ce inseamna SIAL: un eveniment international care aduna laolalta toti profesionistii din domeniul agro-alimentar (cumparare centralizata, comert cu amanuntul, afaceri locale, producatori, furnizori, proprietari de restaurante, etc.), si ajuta la crearea unor legaturi, afinitati si relatii reciproce. Pe scurt, connections (conexiuni), care sunt comparabile cu acele multe si bogate conexiuni pe care le stabilesc sinapsele intre neuronii unui creier stimulat si sanatos.

In acest mod, Food Connections initiat de SIAL tinteste, mai presus de orice, sa garanteze o rentabilitate optima a investitiilor pentru toti cei care iau parte la expozitie, fie acestia cei 140.000 de vizitatori, cei 6.000 de expozanti sau cei 1.500 de jurnalisti care sunt asteptati sa ia parte la acest eveniment.

Cu o intersectare bogata si echilibrata a companiilor de toate dimensiunile din 100 si ceva de tari, SIAL reprezinta in mod clar o excursie de afaceri globala adunata intr-un microcosmos.

Ca spatiu in care se desfasoara activitati si ca locatie interactiva, SIAL 2012 va fi o experienta singulara cu foarte multe lucruri minunate de oferit… unicitatea unei structuri de receptie prietenoasa cu utilizatorul, care ofera servicii de facilitare… multiple solutii propuse si informatii furnizate pentru a permite descoperirea tendintelor actuale marcante, a inovatiilor majore si a realitatii pietei de maine. Suntem hotarati sa facem din SIAL mai mult decat o simpla expozitie sau un simplu targ… a concluzionat Olivia Grosbois-Milan: Ne dorim ca aceasta sa fie un adevarat spatiu de schimb si descoperire, care sa impleteasca afacerile cu placerea.

CONEXIUNI PRIVIND INOVATIILE IN CADRUL SIAL INNOVATION ªI SIAL D’OR

Din moment ce constituie un vector puternic al valorii adaugate si cel mai bun stimulent pentru consum, inovatia este un generator cheie al cresterii si durabilitatii pentru companiile care activeaza in domeniul industriei alimentare. In Franta, sectorul alimentar trateaza cu foarte mare grija elementul de inovatie, cu aproape jumatate din companiile din acest sector alocandu-si cel putin 10% din venituri Cercetarii & Dezvoltarii (sursa: Ministerul Agriculturii, Alimentatiei, Pisciculturii, Afacerilor Rurale si Planificarii si Dezvoltarii Nationale din Franta).

Pentru a evidentia numeroasele inovatii ale expozantilor sai, SIAL 2012 se foloseste de un mecanism dublu de promovare si descoperire: SIAL Innovation si SIAL d’Or.

SIAL Innovation ofera informatii despre toate produsele inovatoare si tendintele de consum din sectorul afacerilor din domeniul agro-alimentar din intreaga lume. Mai ofera de asemenea o vitrina fizica pentru aproape 400 de produse inovatoare din cele 1000 inregistrate.

Aceasta este completata de SIAL d’Or, care recompenseaza acele inovatii care se dovedesc a avea succes comercial pe pietele nationale ale fiecareia dintre cele 29 de piete reprezentate.

SIAL Innovation si SIAL d’Or sunt combinate in acest an pentru prima oara pentru a putea oferi tuturor (vizitatori, expozanti, mass media) o perspectiva mai cuprinzatoare si mai coerenta asupra inovarii: inovarea vazuta din toate unghiurile

SIAL 2012 priveste spre viitorul comertului cu amanuntul pentru a satisface curiozitatea celor 67.000 de profesionisti din acest sector (comercianti cu amanuntul de masa, agentii de achizitii centralizate, comert local si comert cu amanuntul) care se vor inghesui pe aleile expozitiei. Numai acestia reprezinta aproape jumatate din vizitatorii SIAL, iar acest an anunta deschiderea unui nou capitol: un parteneriat exclusiv cu Intemarché, care va oferi mostre de produse de la SIAL Innovation 2012 selectionate pentru a fi distribuite in 1000 si ceva din magazinele acesteia din Franta, pe toata durata targului.

COMERTUL CU AMANUNTUL

PRET, DRIVE-IN, PROPRIA MARCA DE MAGAZIN ªI DEZVOLTAREA DURABILA: ACESTEA SUNT CELE 4 PROVOCARI ALE COMERTULUI CU AMANUNTUL.

Arareori in istoria comertului cu amanuntul s-au confruntat lanturile de magazine cu o asemenea provocare: urmarirea cresterii acestora pe pietele mature acolo unde cresterea volumului este abia afectata de efectul demografic (+0,4 pana la +0,5% pe an in Franta, de exemplu). In acest context tensionat, comerciantii cu amanuntul se confrunta cu patru mari provocari: asigurarea competitivitatii preturilor, satisfacerea cererii clientilor pentru servicii de drive-in, consolidarea propriei lor marci de produse si, pe termen mai lung, transformarea dezvoltarii durabile intr-o pare integranta a afacerii lor.

1 – ASIGURAREA COMPETITIVITATII PRETURILOR

Din punct de vedere istoric, competitivitatea preturilor a fost intotdeauna factorul cheie pentru marcile de magazin care se adresau publicului larg. In urma cu foarte multi ani, in 1852, Aristide Boucicaut, fondatorul Bon Marché (si, ca atare, al comertului modern de produse alimentare vandute cu amanuntul) era deja preocupat de reducerea drastica a preturilor. De atunci, fiecare revolutie comerciala ulterioara a fost caracterizata de acelasi fenomen dual: marginalizarea progresiva a modelului standard de vanzari din nevoia de a dobandi competitivitate, urmata de aparitia de noi concurenti mai noi si mai competitivi. In 160 de ani, faimoasa teorie a evolutiei comerciale nu a incetat niciodata sa se aplice: Formele de comert traiesc datorita preturilor si mor din cauza preturilor.

Pe termen scurt, in Franta si oriunde altundeva, caracterul primordial al pretului continua sa fie de netagaduit. In Franta, cel mai mare lant de magazine de tip supermarket, considerat astfel din punctul de vedere al cotarii sale pe piata (Leclerc, 18%, cu 0,6 puncte mai sus conform Kantar WorldPanel) este de asemenea si cel mai ieftin, din toate punctele de vedere posibile (Iris/Nielsen/Opus). In Franta, tocmai in aceasta zona a preturilor, Carrefour intentioneaza sa preia din nou initiativa in 2012 cu Garantia unui pret mic. Este posibil ca pretul sa nu fie totul, dar nimic nu mai are importanta cand pretul nu este prea bun Un scenariu similar este folosit in Statele Unite ale Americii; atacata pe piata locala, Wal-Mart a reluat initiativa controlului pretului la finele anului trecut, iar rezultatele s-au facut simtite imediat, oprind noua trimestre consecutive de scaderi la nivelul vanzarilor (vanzari realizate pe baza unor principii de asemanare).

2 – SATISFACEREA CERERII CLIENTILOR PENTRU SERVICII DE TIP DRIVE-IN

Initiata in anul 2000 de Auchan in Leers (departamentul Nord), si preluata de Chronodrive la Marcq-en-Baroeul (de asemenea in departamentul Nord) in anul 2004, drive-in-ul, un fenomen autentic frantuzesc, s-a extins in mod neasteptat in ultimii doi ani. Cu exceptia notabila a Match, toate marcile de magazin sunt acum prezente pe aceasta piata incipienta: de la Leclerc la Carrefour, de la Leader Price la Simply Market. ªi pe buna dreptate: satisfactia clientilor atinge niveluri nemaiintalnite vreodata inainte pentru un mod de vanzari. Conform KantarWorldPanel, 96% din clienti se declara multumiti cu acest mod de a face cumparaturi, 92% au recomandat aceasta unui prieten, in vreme ce 48% il considera a fi modul preferat de a face cumparaturi.

Acest grad de satisfactie este usor de inteles judecand dupa eficienta si simplitatea principiului: cu alte cuvine, magazinele fac cumparaturile in numele clientilor, garantand acelasi pret ca si in magazin si fara a adauga niciun fel de alte costuri pentru servicii. In prezent, modul drive-in reprezinta 2% din cota de piata (sursa: Kantar) si, avand in vedere noile oportunitati aflate in curs de dezvoltare, aceasta va creste cu 3% pe piata produselor alimentare din Franta in 2012.

PRETUL NU INSEAMNA TOTUL, INSA NIMIC NU MAI CONTEAZA CAND PRETUL NU ESTE BUN

FOCUS

DRIVE-IN: UN SERVICIU TOT MAI POPULAR…

Desi drive-in-ul poate constitui astazi un canal de realizare a comertului cu amanuntul destul de marginal, dezvoltarea sa rapida inseamna ca pare sa fie menit sa aiba un mare succes, si asta foarte curand.

• In 2010, sistemele drive-in erau utilizate de numai 2,7% din gospodariile franceze; in 2011, aceasta cifra a crescut la 6,9% – o crestere de 255% intr-un singur an
Se poate spune acelasi lucru despre cota de piata din Franta:

• In 2010, drive-in-urile aveau o cota de piata de doar 0,6%; in 2011, aceasta cifra crescuse deja pana la 1,9%: o crestere de +300% in numai un an

• In 2011, drive-in-urile reprezentau 80% din cresterea marcii Auchan pentru bunurile de larg consum cu rulaj rapid (FMCG, fast moving consumer goods).

Motivele acestui succes sunt simplu de inteles:

• 89% din clienti spun ca se folosesc de sistemul drive-in pentru a face economie de timp si din spirit practic.

• 65% dintre acestia apreciaza faptul ca se pot bucura de timpul lor liber in loc de a si-l irosi facand cumparaturi.

• 53% dintre acestia sunt constienti ca in acest fel este mai usor de evitat situatia de a ceda ispitelor din magazin.

Keeping in Food Connections (Pastrand conexiunile cu alimentele)

DEZVOLTAREA CALITATII INAINTEA CANTITATII

22% DIN VIZITATORII SIAL 2010 AU DECLARAT CA SUNT INTERESATI DE MARCILE PROPRII DE MAGAZIN (26% DIN VIZITATORII FRANCEZI)
2.800 DE EXPOZANTI, SAU UN EXPOZANT DIN DOI, PROPUN PROPRIILE LOR MARCI DE MAGAZIN.

INSTRUMENTE CREATE PENTRU A MASURA:
• TURURI TEMATICE PENTRU PREZENTAREA MARCILOR DE MAGAZIN, CU UN GHID CARE ENUMERA TOTI EXPOZANTII CARE PROPUN PRODUSE CARE POARTA MARCA DE MAGAZIN PENTRU TOATE SECTOARELE
• MARCILE DE MAGAZIN CU ACCENTUL PE INOVATIE: O SELECTIE DE PRODUSE CARE POARTA MARCA DE MAGAZIN, PREZENTATE LA SIAL INNOVATION 2012.

3 – CONSOLIDAREA MARCILOR PROPRII DE MAGAZIN

Aparent, marcile de magazin sunt blocate intr-o stare de rutina. In Franta, de exemplu, cota lor de piata stagneaza: 33% in 2009, 32,7% in 2010 si 32,9% in 2011 (conform KantarWorldPanel). Aceasta situatie este identica, in plus, in alte cateva tari europene, in special in cele in care cota de piata a marcilor de magazin este deja ridicata (de exemplu, Marea Britanie = 43%, Spania = 31%, Germania = 32%).

In realitate, chiar daca cota lor din cosul zilnic mediu pare sa fi atins un platou, rolul lor in strategia marcii continua sa fie consolidat, din moment ce acestia reprezinta un vector autentic al diferentierii. Aceasta diferentiere este exprimata prin ingrediente, varietatea produselor si, mai presus de toate, prin ambalaje. Putem asadar interpreta recenta schimbare de aspect pe care Monoprix si Carrefour au aplicat-o produselor care poarta marca proprie ca fiind doua exemple reprezentative pentru o tendinta de dezvoltare care se concentreaza mai multe pe calitate si mai putin pe cantitate.

Pe pietele care sunt mai putin mature din punct de vedere comercial (America de Sud, Asia), dezvoltarea marcilor de magazin ramane, totusi, in mare parte cantitativa. Cota lor de piata ramane mica: 5% in Brazilia, 6% in Columbia, 2% in Taiwan, 1% in China (sursa: Nielsen). O mare parte a viitoarei cresteri a marcilor de magazin la nivel mondial va fi ca atare o consecinta a unei oferte extinse de produse.

140.000 de vizitatori, 6.000 de expozanti si 200 de tari reprezentate

Paris, 21 – 25 octombrie 2012

www.sialparis.fr

Soluții digitale pentru productivitate sporită și profit ridicat în fermă
Autor: meatmilk  /   vineri, 3 august 2018

(Comunicat) Evoluția rapidă a domeniului IT și influența existenței Internetului se fac simțite în toate domeniile, inclusiv în agricultură. Fermierii din întreaga lume adoptă cu rapiditate noile tehnologii, astfel încât să își îndeplinească menirea cât mai ușor și să producă tot mai multă hrană pentru o populație...

C.E.: Rolul cheie pe care vânătorii trebuie să îl joace în împiedicarea evoluției PPA
Autor: meatmilk  /   joi, 2 august 2018

(Comunicat) Sectorul cărnii de porc este unul dintre cele mai semnificative sectoare agricole din UE. Acesta reprezintă 8,5% din producția totală a industriei agricole din UE, cea mai mare, în comparație cu alte sectoare de carne. Carnea de porc reprezintă 50% din producția totală de carne din UE. Carnea de porc este cea mai exportată...

Targul international sial-e momentul pentru conexiuni cu alimentele

Autor: Meat MIlkmiercuri, 30 ianuarie, 2013

SIAL Innovation: Cateva statistici

• Trei vizitatori din patru viziteaza SIAL Innovation
• 71% din vizitatorii SIAL sunt in cautarea de produse si furnizori noi
• 76% din vizitatori afirma ca au descoperit noi produse datorita SIAL

ESTE MOMENTUL PENTRU CONEXIUNI CU ALIMENTELE

Cea mai buna modalitate de anticipare a viitorului este de a lua parte la un eveniment de mare amploare, in inima capitalei mondiale a afacerilor cu produse agro-alimentare…

SIAL va ofera una dintre acele oportunitati unice de a arunca, pe parcursul a cinci zile, o privire asupra a ceea ce va poate oferi acest viitor, a declarat Olivia Grosbois-Milan, Directorul Grupului SIAL.

Conceptul de Food Connections (Conexiuni cu alimentele) pe care il lansam anul acesta, a continuat dansa, nu este pur si simplu un slogan. Este indubital cea mai fidela reflectie a ceea ce inseamna SIAL: un eveniment international care aduna laolalta toti profesionistii din domeniul agro-alimentar (cumparare centralizata, comert cu amanuntul, afaceri locale, producatori, furnizori, proprietari de restaurante, etc.), si ajuta la crearea unor legaturi, afinitati si relatii reciproce. Pe scurt, connections (conexiuni), care sunt comparabile cu acele multe si bogate conexiuni pe care le stabilesc sinapsele intre neuronii unui creier stimulat si sanatos.

In acest mod, Food Connections initiat de SIAL tinteste, mai presus de orice, sa garanteze o rentabilitate optima a investitiilor pentru toti cei care iau parte la expozitie, fie acestia cei 140.000 de vizitatori, cei 6.000 de expozanti sau cei 1.500 de jurnalisti care sunt asteptati sa ia parte la acest eveniment.

Cu o intersectare bogata si echilibrata a companiilor de toate dimensiunile din 100 si ceva de tari, SIAL reprezinta in mod clar o excursie de afaceri globala adunata intr-un microcosmos.

Ca spatiu in care se desfasoara activitati si ca locatie interactiva, SIAL 2012 va fi o experienta singulara cu foarte multe lucruri minunate de oferit… unicitatea unei structuri de receptie prietenoasa cu utilizatorul, care ofera servicii de facilitare… multiple solutii propuse si informatii furnizate pentru a permite descoperirea tendintelor actuale marcante, a inovatiilor majore si a realitatii pietei de maine. Suntem hotarati sa facem din SIAL mai mult decat o simpla expozitie sau un simplu targ… a concluzionat Olivia Grosbois-Milan: Ne dorim ca aceasta sa fie un adevarat spatiu de schimb si descoperire, care sa impleteasca afacerile cu placerea.

CONEXIUNI PRIVIND INOVATIILE IN CADRUL SIAL INNOVATION ªI SIAL D’OR

Din moment ce constituie un vector puternic al valorii adaugate si cel mai bun stimulent pentru consum, inovatia este un generator cheie al cresterii si durabilitatii pentru companiile care activeaza in domeniul industriei alimentare. In Franta, sectorul alimentar trateaza cu foarte mare grija elementul de inovatie, cu aproape jumatate din companiile din acest sector alocandu-si cel putin 10% din venituri Cercetarii & Dezvoltarii (sursa: Ministerul Agriculturii, Alimentatiei, Pisciculturii, Afacerilor Rurale si Planificarii si Dezvoltarii Nationale din Franta).

Pentru a evidentia numeroasele inovatii ale expozantilor sai, SIAL 2012 se foloseste de un mecanism dublu de promovare si descoperire: SIAL Innovation si SIAL d’Or.

SIAL Innovation ofera informatii despre toate produsele inovatoare si tendintele de consum din sectorul afacerilor din domeniul agro-alimentar din intreaga lume. Mai ofera de asemenea o vitrina fizica pentru aproape 400 de produse inovatoare din cele 1000 inregistrate.

Aceasta este completata de SIAL d’Or, care recompenseaza acele inovatii care se dovedesc a avea succes comercial pe pietele nationale ale fiecareia dintre cele 29 de piete reprezentate.

SIAL Innovation si SIAL d’Or sunt combinate in acest an pentru prima oara pentru a putea oferi tuturor (vizitatori, expozanti, mass media) o perspectiva mai cuprinzatoare si mai coerenta asupra inovarii: inovarea vazuta din toate unghiurile

SIAL 2012 priveste spre viitorul comertului cu amanuntul pentru a satisface curiozitatea celor 67.000 de profesionisti din acest sector (comercianti cu amanuntul de masa, agentii de achizitii centralizate, comert local si comert cu amanuntul) care se vor inghesui pe aleile expozitiei. Numai acestia reprezinta aproape jumatate din vizitatorii SIAL, iar acest an anunta deschiderea unui nou capitol: un parteneriat exclusiv cu Intemarché, care va oferi mostre de produse de la SIAL Innovation 2012 selectionate pentru a fi distribuite in 1000 si ceva din magazinele acesteia din Franta, pe toata durata targului.

COMERTUL CU AMANUNTUL

PRET, DRIVE-IN, PROPRIA MARCA DE MAGAZIN ªI DEZVOLTAREA DURABILA: ACESTEA SUNT CELE 4 PROVOCARI ALE COMERTULUI CU AMANUNTUL.

Arareori in istoria comertului cu amanuntul s-au confruntat lanturile de magazine cu o asemenea provocare: urmarirea cresterii acestora pe pietele mature acolo unde cresterea volumului este abia afectata de efectul demografic (+0,4 pana la +0,5% pe an in Franta, de exemplu). In acest context tensionat, comerciantii cu amanuntul se confrunta cu patru mari provocari: asigurarea competitivitatii preturilor, satisfacerea cererii clientilor pentru servicii de drive-in, consolidarea propriei lor marci de produse si, pe termen mai lung, transformarea dezvoltarii durabile intr-o pare integranta a afacerii lor.

1 – ASIGURAREA COMPETITIVITATII PRETURILOR

Din punct de vedere istoric, competitivitatea preturilor a fost intotdeauna factorul cheie pentru marcile de magazin care se adresau publicului larg. In urma cu foarte multi ani, in 1852, Aristide Boucicaut, fondatorul Bon Marché (si, ca atare, al comertului modern de produse alimentare vandute cu amanuntul) era deja preocupat de reducerea drastica a preturilor. De atunci, fiecare revolutie comerciala ulterioara a fost caracterizata de acelasi fenomen dual: marginalizarea progresiva a modelului standard de vanzari din nevoia de a dobandi competitivitate, urmata de aparitia de noi concurenti mai noi si mai competitivi. In 160 de ani, faimoasa teorie a evolutiei comerciale nu a incetat niciodata sa se aplice: Formele de comert traiesc datorita preturilor si mor din cauza preturilor.

Pe termen scurt, in Franta si oriunde altundeva, caracterul primordial al pretului continua sa fie de netagaduit. In Franta, cel mai mare lant de magazine de tip supermarket, considerat astfel din punctul de vedere al cotarii sale pe piata (Leclerc, 18%, cu 0,6 puncte mai sus conform Kantar WorldPanel) este de asemenea si cel mai ieftin, din toate punctele de vedere posibile (Iris/Nielsen/Opus). In Franta, tocmai in aceasta zona a preturilor, Carrefour intentioneaza sa preia din nou initiativa in 2012 cu Garantia unui pret mic. Este posibil ca pretul sa nu fie totul, dar nimic nu mai are importanta cand pretul nu este prea bun Un scenariu similar este folosit in Statele Unite ale Americii; atacata pe piata locala, Wal-Mart a reluat initiativa controlului pretului la finele anului trecut, iar rezultatele s-au facut simtite imediat, oprind noua trimestre consecutive de scaderi la nivelul vanzarilor (vanzari realizate pe baza unor principii de asemanare).

2 – SATISFACEREA CERERII CLIENTILOR PENTRU SERVICII DE TIP DRIVE-IN

Initiata in anul 2000 de Auchan in Leers (departamentul Nord), si preluata de Chronodrive la Marcq-en-Baroeul (de asemenea in departamentul Nord) in anul 2004, drive-in-ul, un fenomen autentic frantuzesc, s-a extins in mod neasteptat in ultimii doi ani. Cu exceptia notabila a Match, toate marcile de magazin sunt acum prezente pe aceasta piata incipienta: de la Leclerc la Carrefour, de la Leader Price la Simply Market. ªi pe buna dreptate: satisfactia clientilor atinge niveluri nemaiintalnite vreodata inainte pentru un mod de vanzari. Conform KantarWorldPanel, 96% din clienti se declara multumiti cu acest mod de a face cumparaturi, 92% au recomandat aceasta unui prieten, in vreme ce 48% il considera a fi modul preferat de a face cumparaturi.

Acest grad de satisfactie este usor de inteles judecand dupa eficienta si simplitatea principiului: cu alte cuvine, magazinele fac cumparaturile in numele clientilor, garantand acelasi pret ca si in magazin si fara a adauga niciun fel de alte costuri pentru servicii. In prezent, modul drive-in reprezinta 2% din cota de piata (sursa: Kantar) si, avand in vedere noile oportunitati aflate in curs de dezvoltare, aceasta va creste cu 3% pe piata produselor alimentare din Franta in 2012.

PRETUL NU INSEAMNA TOTUL, INSA NIMIC NU MAI CONTEAZA CAND PRETUL NU ESTE BUN

FOCUS

DRIVE-IN: UN SERVICIU TOT MAI POPULAR…

Desi drive-in-ul poate constitui astazi un canal de realizare a comertului cu amanuntul destul de marginal, dezvoltarea sa rapida inseamna ca pare sa fie menit sa aiba un mare succes, si asta foarte curand.

• In 2010, sistemele drive-in erau utilizate de numai 2,7% din gospodariile franceze; in 2011, aceasta cifra a crescut la 6,9% – o crestere de 255% intr-un singur an
Se poate spune acelasi lucru despre cota de piata din Franta:

• In 2010, drive-in-urile aveau o cota de piata de doar 0,6%; in 2011, aceasta cifra crescuse deja pana la 1,9%: o crestere de +300% in numai un an

• In 2011, drive-in-urile reprezentau 80% din cresterea marcii Auchan pentru bunurile de larg consum cu rulaj rapid (FMCG, fast moving consumer goods).

Motivele acestui succes sunt simplu de inteles:

• 89% din clienti spun ca se folosesc de sistemul drive-in pentru a face economie de timp si din spirit practic.

• 65% dintre acestia apreciaza faptul ca se pot bucura de timpul lor liber in loc de a si-l irosi facand cumparaturi.

• 53% dintre acestia sunt constienti ca in acest fel este mai usor de evitat situatia de a ceda ispitelor din magazin.

Keeping in Food Connections (Pastrand conexiunile cu alimentele)

DEZVOLTAREA CALITATII INAINTEA CANTITATII

22% DIN VIZITATORII SIAL 2010 AU DECLARAT CA SUNT INTERESATI DE MARCILE PROPRII DE MAGAZIN (26% DIN VIZITATORII FRANCEZI)
2.800 DE EXPOZANTI, SAU UN EXPOZANT DIN DOI, PROPUN PROPRIILE LOR MARCI DE MAGAZIN.

INSTRUMENTE CREATE PENTRU A MASURA:
• TURURI TEMATICE PENTRU PREZENTAREA MARCILOR DE MAGAZIN, CU UN GHID CARE ENUMERA TOTI EXPOZANTII CARE PROPUN PRODUSE CARE POARTA MARCA DE MAGAZIN PENTRU TOATE SECTOARELE
• MARCILE DE MAGAZIN CU ACCENTUL PE INOVATIE: O SELECTIE DE PRODUSE CARE POARTA MARCA DE MAGAZIN, PREZENTATE LA SIAL INNOVATION 2012.

3 – CONSOLIDAREA MARCILOR PROPRII DE MAGAZIN

Aparent, marcile de magazin sunt blocate intr-o stare de rutina. In Franta, de exemplu, cota lor de piata stagneaza: 33% in 2009, 32,7% in 2010 si 32,9% in 2011 (conform KantarWorldPanel). Aceasta situatie este identica, in plus, in alte cateva tari europene, in special in cele in care cota de piata a marcilor de magazin este deja ridicata (de exemplu, Marea Britanie = 43%, Spania = 31%, Germania = 32%).

In realitate, chiar daca cota lor din cosul zilnic mediu pare sa fi atins un platou, rolul lor in strategia marcii continua sa fie consolidat, din moment ce acestia reprezinta un vector autentic al diferentierii. Aceasta diferentiere este exprimata prin ingrediente, varietatea produselor si, mai presus de toate, prin ambalaje. Putem asadar interpreta recenta schimbare de aspect pe care Monoprix si Carrefour au aplicat-o produselor care poarta marca proprie ca fiind doua exemple reprezentative pentru o tendinta de dezvoltare care se concentreaza mai multe pe calitate si mai putin pe cantitate.

Pe pietele care sunt mai putin mature din punct de vedere comercial (America de Sud, Asia), dezvoltarea marcilor de magazin ramane, totusi, in mare parte cantitativa. Cota lor de piata ramane mica: 5% in Brazilia, 6% in Columbia, 2% in Taiwan, 1% in China (sursa: Nielsen). O mare parte a viitoarei cresteri a marcilor de magazin la nivel mondial va fi ca atare o consecinta a unei oferte extinse de produse.

140.000 de vizitatori, 6.000 de expozanti si 200 de tari reprezentate

Paris, 21 – 25 octombrie 2012

www.sialparis.fr

ANSVSA: Situația la zi a evoluției Pestei Porcine Africane
Autor: meatmilk  /   vineri, 3 august 2018

(Comunicat) De la data confirmării prezenței Pestei Porcine Africane (PPA) în țara noastră, pentru prima oară, în 31 iulie 2017, în județul Satu-Mare, se constată că în zona de N-V a României boala evoluează lent, chiar staţionar, confirmându-se în 14 localităţi din judeţele Satu-Mare, Sălaj şi Bihor. Au fost afectaţi 13...

Suplimentarea cu proteine by-pass a dietei bovinelor de lapte
Autor: Nora Marin  /   vineri, 3 august 2018

Îmbunătățirea producției de lapte este un instrument important de creștere a calității vieții, în special pentru persoanele din mediul rural. Cum, în România există numeroase exploatații comerciale de dimensiuni mici sau medii, am găsit util ca, de această dată, să facem referire la recomandările FAO privind îmbunătățirea...

Valorificarea superioară a sângelui animalelor abatorizate
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 3 august 2018

Abatoarele, precum și companiile de prelucrarea a cărnii generează o cantitate semnificativă de subproduse solide și lichide. La rândul lor, angrosistii și comercianții cu amănuntul produc cantități mari de subproduse. Deci, milioane de tone de deșeuri sunt produse în fiecare zi iar problema este eliminarea lor. Dar eliminarea...

Soluții digitale pentru productivitate sporită și profit ridicat în fermă
Autor: meatmilk  /   vineri, 3 august 2018

(Comunicat) Evoluția rapidă a domeniului IT și influența existenței Internetului se fac simțite în toate domeniile, inclusiv în agricultură. Fermierii din întreaga lume adoptă cu rapiditate noile tehnologii, astfel încât să își îndeplinească menirea cât mai ușor și să producă tot mai multă hrană pentru o populație...

C.E.: Rolul cheie pe care vânătorii trebuie să îl joace în împiedicarea evoluției PPA
Autor: meatmilk  /   joi, 2 august 2018

(Comunicat) Sectorul cărnii de porc este unul dintre cele mai semnificative sectoare agricole din UE. Acesta reprezintă 8,5% din producția totală a industriei agricole din UE, cea mai mare, în comparație cu alte sectoare de carne. Carnea de porc reprezintă 50% din producția totală de carne din UE. Carnea de porc este cea mai exportată...