Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Țările UE își pot crește exportul de lactate în Japonia cu 215 %

Autor: Mircea Demetermiercuri, 25 iulie, 2018

Industria europeană a produselor lactate ar putea beneficia de o creștere a exporturilor de până la 215% după semnarea Acordului de parteneriat economic UE-Japonia (APE), se arată într-o analiză publicată de DairyReporter, după ce înțelegerea dintre cele două părți a fost semnată la summitul UE-Japonia de către președinții Jean-Claude Juncker, Donald Tusk și de prim-ministrul japonez Shinzo Abe.

 

Acordul comercial, care ar putea fi pus în aplicare în 2019, este cel mai mare negociat vreodată de UE și va crea o zonă de comerț deschis care să acopere peste 600 de milioane de oameni. Președintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, a declarat că documentul este mult mai mult decât un acord comercial:

 

„Este, desigur, un instrument care va crea oportunități pentru companiile noastre, pentru muncitorii noștri și pentru cetățenii noștri și care va stimula economiile europene și japoneze”, a spus Juncker.

 

„Dar este și o declarație. Pentru conținutul său, domeniul său de aplicare și, de asemenea, calendarul acestuia. Este o declarație a doi parteneri asemănători care reprezintă împreună aproape o treime din PIB-ul mondial și își reiterează angajamentul de a respecta cele mai înalte standarde în domenii precum protecția muncii, siguranța, protecția mediului sau protecția consumatorilor.

 

„Și ceea ce spunem este că noi credem în comerț deschis, echitabil și bazat pe reguli. Ceea ce spunem este că un acord comercial nu este un joc cu sumă zero, ci un câștig pentru cei implicați. Acest acord va aduce beneficii tangibile ambelor părți și, în același timp, va proteja sensibilitățile celuilalt „.

 

La rândul ei, Cecilia Malmström, comisarul pentru comerț, a declarat: „Beneficiile economice ale acestui acord sunt clare. Prin eliminarea datoriilor de miliarde de euro, prin simplificarea procedurilor vamale și prin abordarea barierelor din calea comerțului, aceasta va oferi oportunități companiilor de pe ambele părți de a-și intensifica exporturile și de a-și extinde afacerile.

 

„Sectorul agricol european are în special ceva de sărbătorit, cu acces la piața enormă japoneză și protecția a peste 200 de alimente și băuturi distincte”.

 

Eliminarea taxelor

 

Acordul va elimina marea majoritate a taxelor plătite anual de companiile din UE care exportă în Japonia cu 1 miliard de euro (1,16 miliarde de euro) și a dus la înlăturarea mai multor bariere de reglementare de durată.

 

De asemenea, va deschide piața japoneză de 127 de milioane de consumatori pentru exporturile majore de produse agricole ale UE și va crește oportunitățile de export ale UE într-o serie de alte sectoare.

 

Partea principală a acordului

 

Acordul va elimina taxele japoneze la multe brânzeturi, cum ar fi Gouda și Cheddar (care sunt în prezent la 29,8%). În plus, va fi stabilită o cotă fără taxe vamale pentru brânzeturile proaspete (precum Mozzarella și Feta). Documentul menționează că exporturile UE de produse lactate ar putea crește cu 215%, sau 729 milioane de euro (846 milioane dolari).

 

Acordul protejează, de asemenea, mai mult de 200 de produse agricole europene, așa-numitele indicații geografice (GI), și protecția unei selecții de IG-uri japoneze în UE. Documentul, care așteaptă acum ratificarea de către Parlamentul European și Dieta japoneză, deschide, de asemenea, piețele serviciilor, în special serviciile financiare, comerțul electronic, telecomunicațiile și transporturile.

Dialog între ANSVSA și oameni de afaceri din Regatul Arabiei Saudite
Autor: meatmilk  /   vineri, 18 mai 2018

(Comunicat) Președintele ANSVSA, dr. Geronimo Brănescu, s-a întâlnit cu o delegație de oameni de afaceri din Regatul Arabiei Saudite interesați de domeniul agroalimentar.   Această întâlnire are loc la finalul vizitei efectuate de oamenii de afaceri saudiți în țara noastră, cu scopul de a stabili relații comerciale cu...

McDonald’s a încheiat un parteneriat cu DMI pentru creșterea vânzărilor de lactate
Autor: Nora Marin  /   miercuri, 28 martie 2018

Oamenii de știință care lucrează pentru DMI și care administrează controlul național al produselor lactate, au colaborat cu membrii echipei culinare McDonald's pentru a introduce noi produse lactate. Astfel, în colaborare cu DMI, McDonald's a lansat trei produse lactate, ca parte a unui program național care vizează creșterea...