Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close

Țeapă! Doar Smithfield- Shuanghui Group va exporta porci, în China

Autor: Meat MIlkjoi, 28 noiembrie, 2013

Un singur producător de carne de porc din România este agreat în momentul de faţă de Autoritatea Sanitar Veterinară să exporte în Republica Populară Chineză. Acţionarul este o companie chineză.

La finele lunii august, România şi RP Chineză au semnat un Memorandum de Înţelegere privind sănătatea animală şi siguranţa alimentelor, un act care oferă practic posibilitatea producătorilor români de a-şi vinde carnea şi produsele din carne de porc, dar şi bovine vii în China. De asemenea, Autoritatea Sanitar-Veterinara (ANSVSA) şi autoritatea de profil chineză au semnat cu prilejul participării premierului chinez, Li Keqiang, la Formul Economic China – Europa Centrala si de Est, două acorduri pentru export de carne de porc si de bovine pentru reproducţie în China.

Se va da astfel undă verde la exporturi, o oportunitate de care va profita, pentru moment, un singur producător din România. Este vorba despre compania Smithfield SA, parte a Smithfield Foods, ce a trecut recent în portofoliul gigantul chinez Shuanghui International Holdings Ltd. „În ceea ce priveşte exportul de carne de porc în Republica Populară Chineză, pentru început a fost agreată să deruleze astfel de operaţiuni SC Smithfields SA din judeţul Timiş”, au declarat pentru Economica.net,   oficialii ANSVSA.

„Pe termen lung, posibilitatea de fi prezenţi cu produse din carne de porc româneşti pe piaţa chineză va duce la recunoaşterea valorii produselor de export româneşti pe pieţele asiatice şi va crea cadrul potrivit pentru a continua dezvoltarea sectorului zootehnic şi a industriei alimentare din România. Pentru firmele româneşti din industria alimentară, dar şi pentru crescătorii de animale, semnarea acestor acorduri reprezintă posibilitatea de a intra pe o piaţă nouă, în creştere, de aproximativ două miliarde de consumatori, unde necesarul consumului populaţiei nu este acoperit de către producţia interna. Intrarea pe piaţa chineză cu produse din carne de porc calitativă reprezintă o garanţie pentru începerea livrărilor şi către alte pieţe de export”, au declarat oficialii Smithfield întrebaţi fiind dacă au început să livreze către China şi ce estimări au referitor la exporturile pe piaţa chineză.

De altfel, Smithfield SA a plecat prima de la start şi în 2012, când României i s-au permis exporturile de carne de porc în Statele Unite ale Americii. Pe atunci, Smithfield era o companie americană. Ulterior, pe piaţa americană i s-au mai alăturat şi alte companii româneşti, printre care Crist Tim.

Amintim că, în luna septembrie, acţionarii Smithfield Foods, cu operaţiuni şi în România, au aprobat preluarea companiei americane de către producătorul chinez de carne Shuanghui Group, printr-o tranzacţie, anunţată la sfârşitul lunii mai, care include datoria netă a Smithfield şi evaluează compania la 7,1 miliarde dolari. După finalizarea tranzacţiei, acţiunile companiei vor fi delistate, iar Smithfield Foods va deveni o subsidiară deţinută integral de Shuanghui International Holdings Limited, urmând să opereze însă sub acelaşi nume ca şi până în prezent.

Shuanghui International este acţionarul majoritar al Henan Shuanghui Investment & Development Co, cel mai mare procesator de carne din China. Pe lângă SUA, Smithfield Foods are operaţiuni în România, Marea Britanie, Franţa şi Polonia. (Mai multe, pe www.econ0omica.net)

Carnea de porc, primul loc în Top-ul importurilor
Autor: Maria Demetriad  /   luni, 19 ianuarie 2015

Carnea de porc a ocupat primul loc în Top-ul importurilor de produse agroalimentare, în primele 10 luni ale anului 2014 Carnea de porc a ocupat primul loc în topul importurilor de produse agroalimentare în perioada 1 ianuarie - 31 octombrie 2014 cu o cantitate de 129.000 de tone, în creştere cu 7 procente faţă de aceeaşi perioadă din...

Cris Tim va investi 5 mil. de euro în dezvoltarea producției ready-meal
Autor: Maria Demetriad  /   vineri, 16 ianuarie 2015

Cris Tim va investi 5 milioane de euro în dezvoltarea producției ready-meal, segment care a crescut cu 30% anul trecut, a declarat Radu Timiş, preşedintele grupului. Totodată, activitatea companiei se va extinde și în zona vinificației, investind alte 2,5 milioane de euro în ”Crama Butic”. "În acest an investim aproximativ 3...