Acest site foloseste cookies.
Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Vezi mai multe detalii
close
Aboneaza-te la newsletter
close
Bauma

Tetra Pak și obiectivele de mediu pentru perioada 2012-2020

Autor: marți, 26 martie, 2013

„Este un start bun, dar sunt inca multe de facut pentru a atinge obiectivele legate de emisiile de carbon, reciclare si surse regenerabile”, afirma CEO-ul Tetra Pak

Tetra Pak a anuntat progresele companiei din 2012 in atingerea obiectivelor de mediu din strategia 2020, precum si privind scopul sau final de a oferi ambalaje sustenabile in totalitate, folosind doar materiale regenerabile, reducand la minim amprenta de carbon si eliminand deseurile.

In urma cu doi ani, compania si-a stabilit obiectivele de mediu pentru urmatorii 10 ani, concentrandu-se pe trei domenii esentiale: amprenta de mediu, produse sustenabile si reciclare.

“Am inceput cu dreptul, dar sunt in continuare foarte multe de facut pentru a ne atinge obiectivele stabilite in Strategia 2020 in anul 2011”, a anuntat Dennis Jönsson, Presedinte si CEO Tetra Pak.

“Performantele in protectia mediului deosebite sunt strans legate de succesul operatiunilor noastre pe termen lung. Lucram in stransa legatura cu distribuitorii, clientii nostri si cu terte parti pentru a ne asigura ca ne indeplinim angajamentele de mediu, ceea ne ajuta pe toti sa ne atingem tintele de crestere sustenabila”, a afirmat acesta.

Rezultate notabile pentru 2012

Reciclare

  • Obiectiv: Dublarea ratei de reciclare la nivel global pentru deseurile de ambalajele de carton de bauturi, la 40% pana la sfarsitul deceniului.
  • Rezultate: La nivel global, reciclarea ambalajelor Tetra Pak a crescut cu 10% in 2012 – de la 528 tone la 581 tone, reprezentand 22% din total. Aproximativ 3,6 miliarde de ambalaje Tetra Pak au fost reciclate in plus in 2012 comparativ cu 2011.

Tetra Pak with FSC logo2 srPrintre campionii reciclarii se numara Luxemburg si Belgia, cu rate de reciclare de peste 80% si Germania, cu o rata de peste 70%, in timp ce China, Rusia si Arabia Saudita si-au dublat practic ratele de reciclare in ultimii trei ani, in ciuda faptului ca au pornit de la nivel scazut. Tetra Pak investeste zeci de milioane de euro pentru informarea consumatorilor despre importanta reciclarii si pentru a colabora cu municipiile locale pentru a contribui la cresterea ratei de reciclare la nivel global.

Anul trecut, in Romania, Tetra Pak a lansat platforma Deceiubimcartonul.ro in cadrul unei campanii de informare despre importanta reciclarii ambalajelor de carton de lactate si sucuri. Aceasta campanie a inclus o serie de actiuni de informare si colectare folosind containere interactive amplasate in importante centre comerciale din Bucuresti. Materialele obtinute in urma reciclarii ambalajelor Tetra Pak vor fi folosite pentru a decora Gara de Nord pana la finele lunii aprilie 2013.

Produse sustenabile

  • Obiectiv: Dezvoltarea de ambalaje folosind materiale 100% regenerabile si cresterea furnizarii de fibra de carton cu certificare Forest Stewardship Council™ (FSC™) pentru a fi folosita 100% in ambalajele Tetra Pak, obiectivul intermediar stabilit pentru 2012 fiind atingerea unui procent de 50%.
  • Rezultate: Ambalajele Tetra Pak cu capace obtinute din polimeri derivati din trestie de zahar au crescut de la 80 de milioane in 2011, la 610 milioane in 2012. Nestlé si Coca-Cola se numara printre primele companii care au introdus aceste ambalaje Tetra Pak in America de Sud.

Rezultat: In 2012, au fost puse pe piata in 39 de tari 26,4 miliarde de ambalaje cu simbolul FSC, ceea ce reprezinta o crestere de 40% comparativ cu 2011. Tetra Pak a crescut furnizarea de carton  certificat FSC la 38%, de la 34% in 2011. Acest rezultat nu a corespuns targetului de 50% setat in 2011. Compania lucreaza intens sa readuca aceasta masura in obiectivele stabilite, prin imbunatatirea sistemelor interne pentru a putea raspunde mai bine cererilor clientilor si lucrand cu furnizorii si alte parti interesate pentru a mari accesul la cartonul cu certificare FSC.

Amprenta de mediu

  • Obiectiv: Pastrarea pana la sfarsitul anului 2020 a aceluiasi nivel limitat al impactului de mediu asupra lantului de productie si distributie, inregistrat in 2010.
  • Rezultate: Cifrele initiale indica reducerea emisiilor de carbon in operatiunile Tetra Pak cu 2 tone CO2 in 2012 (comparativ cu 2010), in ciuda cresterii volumului de productie in aceeasi perioada.

In 2012, Tetra Pak a colaborat cu World Resource Institute, cu WWF (World Wide Fund), cu furnizorii si clientii sai pentru a elabora un standard si parametrii in vederea masurarii obiectivului climatic in randul lantului de productie si distributie. Evaluarile realizate in 2010 si 2011 au indicat in medie, un potential de reducere a consumului de energie cu 12% pentru operatiunile proprii si reducerea impactului asupra mediului cu 11%.

 

Rezultatele detaliate vor fi incluse in raportul “Sustainability Update”, care va fi facut public in acest an. Pentru mai multe informatii referitoare la politicile de protectie a mediului si sociale ale companiei, actiunile acesteia si copia ultimului raport de sustenabilitiate, accesati http://www.tetrapak.com/environment/sustainability_report/pages/default.aspx.

 

DESPRE TETRA PAK

Tetra Pak with FSC logo3 srTetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii si furnizorii nostri, oferim produse sigure, inovatoare si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 22000 de angajati in peste 85 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei cresteri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator si cu o buna conduita sociala.

Motto-ul nostru, „PROTEJEAZA CE E BUN™”, reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pe www.tetrapak.ro

DESPRE FOREST STEWARDSHIP COUNCIL

FSC (Forest Stewardship Council) este o organizatie independenta, neguvernamentala si non-profit infiintata pentru promovarea unui management forestier responsabil in padurile din intreaga lume. FSC este un forum unic in cadrul caruia parti interesate din intreaga lume dezbat si, in urma unor procese complexe, definesc criterii esentiale sociale si de mediu pentru managementul forestier. Prin certificarea FSC, aceste principii fundamentale sunt implementate in paduri din intreaga lume. Mai multe informatii despre FSC sunt disponibile la www.fsc.org (Comunicat Tetra Pak)

Lidl va deschide încă un magazin în București
Autor: meatmilk  /   vineri, 22 septembrie 2017

(Comunicat) Lidl continuă investițiile în România prin inaugurarea unui magazin în București, în data de 28 septembrie, reţeaua sa din România ajungând astfel la 212 magazine. Noua unitate este situată pe Strada Săvinești, Nr. 2, iar, odată cu deschiderea sa, vor fi create aproximativ 20 de noi locuri de...

GplusE Consortium: Un nou concept pentru a preveni problemele de sănătate al vacilor de lapte
Autor: meatmilk  /   joi, 21 septembrie 2017

(Autori: Janne Rothmann Holm-Aarhus University şi Thomas Andersen-SEGES) Adesea, calitatea vieţii animalelor este un concept în strategia unei ferme de lapte. Un aspect important al calităţii vieţii este venitul şi timpul dedicat activităţilor din afara fermei. Acest lucru a condus la creşterea dimensiunii efectivelor, pentru a...